09 februari, 2011

The Bluuster - Doing My Time

Det här killarna gillar jag mycket, de är kristna och spelar blues, det tycker jag om...  

I fall du inte har hört talas om den här gruppen tidigare så presenterar jag dem för dig här genom att hänvisa till en artikel som var införd i Tidningen Dagen den första december 2009.

Publicerad: 2009-12-01 03:00 i Dagen

De kommer från Seinäjoki i finska Österbotten och de spelar blues, eller fuusio-blues, som de valt att kalla sin stil. Egentligen började bandet som en terapigrupp för blivande gubbar. Nu har the Bluuster kommit med sin första skiva.

The Bluuster grundades 2006. I början bestod bandet av Matti Kuivalainen, Kim Leppänen, Harry Branch och Teemu Luoma. Senare kom Lars Edberg med, tidigare känd som medlem i countryduon Lars & Rolf Edberg. Fyra av de fem medlemmarna är med i pingstkyrkan i Seinäjoki, den femte i den lutherska kyrkan på samma ort. Alla har musiken med sig sedan unga år. Harry Branch har tidigare spelat hårdrock. Det började som sagt med fyra måttligt medelålders män som satt på vinden och spelade bara för att det var roligt. Med tiden växte ett personligt sound fram och gruppen började spela inför publik.

Slut på utdraget ur Tidningen Dagens artikel. Vill du läsa hela artikeln så finns den om du klickar på länken här:  http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=195321

 

Fyrbåken blinkar:

fyrbåken blinkar

(Jesaja kapitel 45, vers 2 – 3.)

Själv skall jag gå framför dig, backarna skall jag jämna ut, kopparportarna skall jag krossa, och järnbommarna skall jag bryta sönder. Och jag skall ge dig dolda skatter och bortglömda rikedomar, för att du må veta att jag, Herren, är den som har kallat dig vid ditt namn, jag, Israels Gud.

2 kommentarer:

  1. I mina öron låter det som country. Helt ok gäng det här!

    SvaraRadera
  2. Hej Tony! Ja, det är country! Jag tycker så mycket om deras sound och gitarrer! Jag såg dem första gången på Vision Norge och fastnade direkt! Tack för att du kikade in Tony! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera

Kommentar: