23 mars, 2011

Att ha frid med Gud…

Håkan brukade säga till mig att innan han blev frälst, så visste han inte att han befann sig i mörkret.

- Inte förrän jag kom ut i ljuset, förstod jag att jag faktiskt hade befunnit mig i mörkret, brukade han säga med tacksamhet! Och jag håller med honom till 100 %. Jag kommer heller aldrig att glömma den dag jag fick frid med Gud! Aldrig någonsin. Jag fick också gå från mörker till ljus! Även om vi får fortsätta att kämpa med problem och svårigheter även sedan, så blir det aldrig mer på samma sätt. Nu finns det en som står bredvid och bär min börda, torkar mina tårar, stärker, lyfter, fyller på nytt, med glädje och frid, i ständig trofasthet - i evighet! Vilken skillnad! Och vilken Nåd! Ingen enda av oss har vi gjort oss förtjänta av den nåd vi får! Den ges fritt och för intet… tack och lov för det!

Kan du inte ta och sjunga med i refrängen till texten i låten här ovanför? Ler  På svenska blir den så här : Jag är härligt löst och fri, ifrån syndens slaveri, Nådens sol för mig upprann, och jag vet att det är sant. Vandrar jag i tåredalen, friska källsprång porlar fram, sorgens toner byts i jubel till Guds Lamm. Gör det! Sjung av hjärtats lust! Gud välsigne dig!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Lukasevangeliet kapitel 4, vers 18.)

Herrens ande är över mig, ty han har smort mig till att frambära ett glädjebud till de fattiga. Han har sänt mig att förkunna befrielse för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna året som Herren har valt.

8 kommentarer:

  1. Ja,Tack och Lov,Jesus har fört ifrån mörkret till Sitt underbara ljus!!!"Jag är härligt löst och fri", är en sång som vi OFTA sjunger,när vi har/eller är ute på möten!!! Tack för ett välsignat inlägg,Myrra!!! KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Marguerite! Både för ditt inlägg och för alla sånger och vittnesbörd ni delar med er av, både hemma och när ni reser ut! Sänder många kramar från ett soligt Arvika! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  3. OH!! Myrra, detta är en av mina älsklingssånger, den säger allt.Halleluja, det är nåd utöver nåd. Du är en fantastisk människa ska du veta, JESUS ÄLSKAR DIG. Han är med oss alla dagar in till tidens ände, i tåredalen och uppe på förklaringsberget, genom eld och genom vatten. Ett välsignat inlägg!!! Vilken fin blogg du har. Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack Annika! En dusch av välsignad uppmuntran fick jag av dig, precis när jag behövde det som mest! Gud välsigne dig! Många kramar!

    SvaraRadera
  5. Nåden sol för mig upp rann och jag vet att det är sant...
    Ja, det är en härlig gammal låt.
    Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  6. Tack Tony! Gud välsigne också dig! Ja, tack och lov för Nåden. En tant som är hemma i himlen nu, brukade säga så här när hon tog adjö av sina barn som varit hemma på visit: Ve ses snart och vi inte gör det så ses vi inför Nådens tron!
    Utan nåden hade vi inget hopp! Ha en fin helg Tony! Tack för att du hälsade på hos Fyrbåken! Kram till dig och familjen!

    SvaraRadera
  7. Ja nu är det fredag igen,tiden går så oerhört fort......ville önska dig en skön och välsignad helg,Myrra!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  8. Tack ska du ha Marguerite!
    Jag önskar dig och din familj detsamma! En riktigt fin helg! Gud välsigne er! Tack för att du kikade in på Fyrbåken! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: