27 mars, 2011

En välkänd berättelse… värd att berättas igen…

De allra flesta har nog hört om eller själva läst den här lilla berättelsen. Den är mycket välkänd men för dig som ännu inte läst den vill jag ge den. Kanske går du igenom mycket svåra perioder i ditt liv, när du känner dig ensam och det känns tomt och smärtsamt. Då kan denna berättelse ge dig tröst.

Bloem36

Fotspår i sanden

En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds. 

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv. 

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest.”

HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.”

Fyrbåken blinkar:

star5

(Johannesevangeliet kapitel 13, vers 20.)

“Sannerligen, jag säger er: den som tar emot någon som jag sänder, han tar emot mig, och den som tar emot mig, han tar emot den som har sänt mig.”

5 kommentarer:

  1. Jaaa,nu gick det att lämna en kommentar!!! Jag ville bara säga att den här berättelsen är så oerhört stark,jag blir så rörd varje gång jag hör den!!! Tack ska du ha,Myrra!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite!
    Tack snälla du för att du hjälpte mig att påvisa att det inte gick att kommentera, det är ju sånt som man inte märker av själv. Men när du påtalade det så såg jag att det inte gick att använda inbäddat kommentars fönster, då gick det inte att kommentera. Så jag fick ta tillbaka popup-fönstret, då fungerar det igen!
    Tack än en gång för hjälpen!
    Ja, det är en stark liten berättelse, "Fotspår i sanden" som får en att tänka efter på en trofast Gud som alltid finns hos oss! Många kramar till dig! Tack för att du tittade in!

    SvaraRadera
  3. Hei Myrra,og Guds fred til deg og din familie.

    BLOGGEN DIN ER EN VELSIGNELSE!!!!!!

    En velsignet god helg ønsker jeg deg og din familie!!!!!!!!!!!!!!

    salme 115 vers 15
    Var välsignade av HERREN, som har gjort himmel och jord

    Jesaja 45 vers 1-2
    Så säger HERREN till sin smorde,
    till Koresh som jag har fattat vid hans högra hand
    för att slå ner folken inför honom, lossa bältet från kungars höfter
    och öppna dörrar för honom, så att inga portar mer är stängda:
    Själv skall jag gå framför dig, höjderna* skall jag jämna ut.
    Kopparportarna skall jag spränga och järnbommarna skall jag bryta sönder.

    Jeremia 32 vers 17
    "O, Herre, HERRE, se, du har gjort himmel och jord genom din stora kraft och din uträckta arm. För dig är ingenting omöjligt

    Jesus er veien sannheten og livet søster.HALLELUJA!!!!!!!
    Hilsen Katthultarn.

    SvaraRadera
  4. Välkommen hit till Fyrbåken, Jan Samuel! Tusen tack för din välsignade uppmuntran som gjorde mig så glad och stort tack för bibelversen som du sände! Så stärkande och full av hopp, ingjuter mod! Jag önskar också dig och din familj allt det goda från himlen! Ha en riktigt fin helg!
    Guds välsignelse önskar jag dig och din familj! Tack för att du kom hit och gjorde mig glad! Kramar!

    SvaraRadera

Kommentar: