24 april, 2011

HAN ÄR UPPSTÅNDEN!

Här är bra musik… och bra text… tycker jag…Blinkar  Tummen upp 

PÅSKDAGEN

Han är uppstånden 2

Graven är tom!

image

Han är uppstånden!

Tack och lov! Det blev som Jesus sa innan korsfästelsen. Han sa att han skulle ge sitt liv frivilligt för att sen få det tillbaka igen! På påskdagen, uppstod han igen! Vi har inte en död Herre! Han lever idag!

image

I dag när jag möter mina vänner i kyrkan så säger jag i stället för “Hej”, “Han är uppstånden”! Då får jag ofta det här svaret: “JA, Han är sannerligen uppstånden!”

image

Jag läste en artikel för flera månader sedan och nu dök den helt plötsligt upp igen, eftersom  jag hade rivit ur den ur tidningen som den var publicerad i, om det var tidningen “Inblick” från Kanal 10 eller om det var från en tidning som handlade om “Levande familjer” jag är nu inte helt säker eftersom det var ett löst blad. Men jag tycker att den är så bra, eftersom den är till uppmuntran och ger styrka, därför förtjänar den att komma igen. Artikeln heter “Tankar från Stina Johansson, med inspiration från Nehemja bok och Kjell Sjöberg.” Jag skriver bara en bit av artikeln annars blir det för långt!

 

Till synes omöjliga uppdrag blir möjliga när Gud får använda oss. Det Han har lagt ner i varje människa, kan Han förfina genom erfarenhet och träning så att Hans förutbestämda syften kan förverkligas.

Låt  dig aldrig skrämmas av en uppgifts storlek eller av den tid som krävs att genomföra den. Med Guds hjälp är allting möjligt!

0607%20005fjäril[3]

Bestäm dig för att genomföra det Gud har kallat dig att göra även om du råkar ut för motstånd och besvikelser. Belöningen efter ett väl utfört arbete är värd ansträngningen. Var beredd på attacker mot din egen person om du är i Guds tjänst. Hån, förtal och kritik kan skada allvarligt och orsaka uppgivenhet och förtvivlan, men bed till Gud istället för att “svara med samma mynt”. Vägra att svara när någon gör sig löjlig över dig, bara för att du gör det du ska! Tappa inte modet! Berätta för Gud hur du känner det och tänk på Hans löfte att vara med dig. Det kommer att ge dig nytt mod och nya krafter.

0607%20005fjäril

Det enda botemedlet mot trötthet och besvikelser är att fästa blicken på det som är Guds mål och syfte. Nehemja påminde sina medarbetare om deras kallelse och om den gemensamma målsättningen och om Guds beskydd. Om du känner att uppgiften verkar övermäktig och du inte räcker till, försök då påminna dig om varför Gud har kallat dig till just detta och vad målet med arbetet är!?

Slut på mitt utdrag från artikeln.

Fyrbåken blinkar:

star5

(Lukasevangeliet kapitel 24, vers 1 – 8.)

Men dagen efter sabbaten gick de i gryningen till graven med kryddorna som de hade gjort i ordning. De fann att stenen var bortrullad från graven, och när de gick in kunde de inte finna Herren Jesu kropp. De visste inte vad de skull tro, men då stod där två män i skinande kläder framför dem. Kvinnorna blev förskräckta och sänkte blicken mot marken, men männen sade till dem: “Varför söker ni den levande här bland de döda? Han är inte här, han har uppstått. Kom ihåg vad han sade till er, medan han ännu var i Galileen: att Människosonen måste överlämnas i syndiga människors händer och korsfästas och uppstå på tredje dagen.” Då kom de ihåg håg hans ord, och när de hade återvänt från graven, berättade de alltsammans för de elva och alla de andra.

 

 

4 kommentarer:

  1. HALLELUJA!!! Tack Jesus för att du sitter på Faderns högra sida, och manar gott för oss. Vilket underbart inlägg Myrra. Ja, vi får vara hans små redskap här i tiden, hur stora än uppgifterna blir. Vi får gå ut på löfternas djup i Jesu Namn. Många Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Annika! Ja, idag när jag var på Gudstjänsten, fick jag ett vittnesbörd från en tjej, som berättade just om motgången hon upplever när hon försöker leva i den uppgift som Gud har visat henne. Men varje gång övervinner hon i namnet Jesus. Fortsatt välsignad påsk! Tack för din kommentar! Kram!

    SvaraRadera
  3. HALLELUJA!!!!!!! JESUS LEVER!!! HAN ÄR UPPSTÅNDELSEN OCH LIVET!!! Tack för ett fantastiskt budskap,som vi fått ta del av här idag,Myrra!!!Herrens Rika Välsignelse!!! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Tack för att du hälsar på mig! Ja, han är uppstånden och han är sannerligen Uppståndelsen och livet! Tack och lov! Önskar dig också Guds välsignelse i rikaste mått! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: