21 april, 2011

Naturens krafter är fruktansvärda…

imageflwryllfrsia                                                    flwryllfrsia                                                           

OBS! Du kan klicka bort reklamen som kommer på krysset ovanför!

 

Det är märkligt vad som kan fångas på video! Jag tycker det borde ha varit livsfarligt att vara i närheten här, vem vet hur fort en så´n kraft ändrar riktning. USA har plågats av många tornados på sista tiden.  Jag brukar ibland kika på molnväggar som närmar sig. I bland har de en väldigt jämn underkant som börjar släppa ner “strutar” mot marken. Men tack och lov är det inte så ofta som de når marken och inte är det sådan kraft i dem heller som det är i t.ex USA. Men ibland händer det att det har blivit “brandgator” i skogen när en sådan strut nått marken. Det hände i ett bostadsområde i centrums utkanter här i Arvika. Det kastade upp bilar i luften så de blev liggande ovanpå varandra. Människan har tagit sig för mycket och kan tämja mycket, men naturen rår hon inte på. Elden, vinden och vattnet – se där tre saker som har orsakat stora skador på sistone.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Fyrbåken blinkar:

star5

(Johannesevangeliet kapitel 14 vers 27 – 31.)

“Detta har jag sagt er, medan jag är kvar hos er. Men Hjälparen, Den Heliga Anden som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt som jag har sagt er. Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet. Ni hörde att jag sade till er: Jag går bort och kommer till er igen. Om ni älskade mig, skulle ni vara glada över att jag går till Fadern, ty Fadern är större än jag. Detta säger jag er innan det sker, för att ni skall tro det, när det har skett. Jag säger inte mycket mer till er, ty nu kommer världens härskare. Han har ingen makt över mig. Men världen måste få veta att jag älskar Fadern och gör som Fadern har befallt mig. Kom, låt oss gå härifrån.”

4 kommentarer:

  1. Ljuva frid! Underbart Myrra, att få vakna den soliga morgon och få läsa din blogg. Dessa ord ska jag ha med mig hela dagen och kommande...Naturens krafter är enorma. Jag älskar att titta på när det är åskoväder. Det är så vackert, men samtidigt lite skrämmande. Önskar dig en riktigt trevlig och spännande dag med Jesus. Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja det är väldiga krafter i rörelse,Myrra!!! Människan är så liten.Men vi lyfter våra huvuden,när vi ser allt som övergår jorden,snart nalkas vår förlossning!!! HALLELUJA!!! Tack för inlägget! Ha det skönt och välsignat i Påsk nu.Vi ber för, och med varandra!!! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar Annika! Önskar också dig en underbart fin påskhelg med rik välsignelse från himlen!Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar Marguerite! Ja, det är vårt hopp och vår glädje, att en gång få se hur Guds ord kommer att uppfyllas till punkt och pricka. Och redan nu märker vi att det går mot slutstriden. Önskar dig och din familj en välsignad påsk! Sänder många kramar!

    SvaraRadera

Kommentar: