20 april, 2011

Nu går det framåt igen…

M-N-tnJag har inte skrivit på ett tag och det beror på att jag fick någon form av feber med ledvärk och en aning ont i halsen. Konstigt var det för det mest framträdande var en förlamande orkeslöshet och frossa, så jag förstår att det var ganska hög feber. Men alltså ingen snuva eller sådant som brukar höra till, bara denna hemska ledvärk och utmattning. Det gick bra ett tag att arbeta men sen var det sängen igen, upp och jobba igen och tillbaka till sängen. Så höll jag på och inte mycket som skulle göras blev gjort. Så när jag nu klarar att köra någorlunda normalt igen så har jag kommit efter med allt som ska göras när det gäller Fyrbåken bok och present, men jag är innerligt glad att jag jobbar hemifrån så jag har haft nära till sängen. Så hade jag ju inte kunnat göra om jag hade arbetat utanför hemmet. 124[5]

I dag skulle bilen vara ute ur vårt garage mellan 07 – 16 för de skulle vårrengöra där. Då passade jag på att åka och  tvätta bilen och göra den riktigt vårfin också. Under tiden som bilen blev ren satt jag i vårsolen och njöt och lyssnade till fågelsången. Vi har det så bra här, så det är några härliga killar som öppnat en biltvätt där de handtvättar bilen, dammsuger, putsar fönster, tvättar mattorna inne i bilen, torkar runt och polerar inne i bilen, allt medan de sjunger och är glada. En farbror som skulle tvätta sin bil kom också och satte sig hos mig i solen, så där satt vi och ventilerade lite av Väst Värmlands knepigheter. Och priset blev inte dyrare än en vanlig tvätt i automattvätten. 0271

Därefter åkte jag till Håkans grav och planterade lite fina blommor till påsk.

 Gula blommor

Där kom jag i samspråk med nästa farbror och jag tänkte med glädje och tacksamhet hur lätt det är komma i kontakt med Värmlänningarna i väst, ja så är det nog i hela Värmland skulle jag tro. De pratar och skojar och efter någon minut känns de som gamla vänner och man skiljs med ett leende. Jag blir glad åt sån´t! 0358 Dags för Fyrbåken att blinka ut ett allvarsord! Blir du med dit?

star5

 

Fyrbåken blinkar:

(Andra Mosebok kapitel 23, vers 20.)

Se, jag skall sända en ängel framför dig, som skall bevara dig på vägen och föra dig till den plats som jag har utsett.

6 kommentarer:

  1. Ja, jag kan tänka mig att ni värmlänningar är lite som vi göteborgare, öppna och spontana. Att prata en stund med nån man aldrig träffat förrut kan bara det lyfta en hel dag.
    Skönt du fått dina krafter tillbaka.
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, det stämmer bra det Tony! Göteborgarna är ett härligt folk! Jag tycker om enkelhet och folklighet, då blir jag glad! Önskar er en riktigt fin påskhelg! Solen strömmar ner över Arvika i dag och det är som på beställning! Tack för din kommentar!Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag var nästan lite orolig för dig Myrra,när du inte hade skrivit något på länge!!!Skönt att du är pigg igen nu!!!Så fina påsklijor du satt på Håkans grav!!! Tänk när vi får mötas igen,nära och kära hemma hos Jesus!!!Vilket återseende det ska bli!Och att få se Skrifternas Jesus,sådan Han är!!!Önskar dig en riktigt välsignad påsk!!!Jesus Lever!!!Han är Uppståndelsen och Livet!!!

    SvaraRadera
  4. Precis så har jag haft det en vecka, men är fortfarande helt matt och orkeslös Myrra. Det är nog för alla kramarna man ger varandra. Hahaha!!! Tack för ditt fina inlägg,och fortsätt att krya på dig.KRAMAR!!! Ps. Visst är det härligt att komma i kontakt, helt spontant med människor, som man inte känner och prata en stund.

    SvaraRadera
  5. Hej Annica! Jaså var det något liknande du hade också? Jag läste om att du varit dålig! Tack för kramarna och det är då för väl att ni ger av dem ofta! De betyder så mycket och kontakten med er betyder så mycket! Jag tycker vi tänker så lika Annica. Jag tänker särskilt på det vi sa om att göra sig av med saker... En riktigt trevlig och välsignad påskhelg önskar jag dig! Kram och tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  6. Hej Marguerite!
    Ja, det var en konstig sjukdom med en sådan enorm matthet! Påsklilje bilden var lånad, men jag hade faktiskt satt fina gula blommor även om det inte var exakt desamma. Ja, tänk när vi får ses allihop igen! Alla som har gått före oss till himlen! Redan när jag skriver om det får jag en hiksnande glädje i hjärtat. Hur ska det då inte bli en gång, när det är på riktigt!? Åh, vad jag önskar att fler och fler ville inse vad de går miste om utan Jesus Kristus! Önskar dig och familjen en underbar påskhelg och Guds välsignelse i rikt mått! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: