27 april, 2011

Vad är det som händer med solen egentligen…?

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/

Om jag har förstått det hela rätt så har solen betett sig märkligt den sista tiden. Den har varit kraftigt aktiv med flera solexplosioner. Ett tag funderade jag på att det var mycket som kanske var överdrivet, men när NASA skriver om saken, börjar jag tänka annorlunda. Jag vet inte hur det är med dig, men själv tycker jag att de borde veta en hel del om de här sakerna.

Kan en super-storm som genereras av solen förstöra civilisationen som vi känner den, frågar artikeln?  NASA tycker det är en klar möjlighet. Den vanligtvis så  konservativa amerikanska rymdstyrelsen har tagit det extraordinära steget att varna världen. Rubrikerna genljöd över hela världen och  talar med ord som: "Läckor upptäcks i jordens magnetfält," Ödeläggande solstormar "  “Slutet på livet som vi känner till det” m.m.  Kan sådana saker verkligen hända? NASA och Europeiska rymdorganisationen säger ja.

6vf

Bland de länder med exponering för solens förödelse, är USA det mest mottagliga. Som The Daily Telegraph nyligen observerade: "Nationella kraftnät kan överhettas och flygresor bli allvarligt störda medan elektroniska delar, navigationsutrustning och stora satelliter kan sluta fungera efter att  solen når sin högsta effekt”...  Experter på solen är mycket bekymrade eftersom de ser hur solen vaknar från sin ovanligt långa sömn med en rasande aktivitet som varit osedd i generationer. Den våldsamma aktiviteten kan komma i form av jättestora magnetiska stormar. De stormar som träffar jorden kommer att bli som en gigantisk knytnäve slående i den ömtåliga elektronik som driver världen. Orkaner, jordbävningar och tsunamier är bleka i jämförelse.

1qa

"Vi vet att det kommer men vi vet inte hur illa det kommer att bli,"  säger Dr Richard Fisher, chef för NASA: s Heliophysics division,  i en intervju med The Daily Telegraph. "Det kommer att störa kommunikationsenheter såsom satelliter och bilnavigering, flygresor, banksystemet, våra datorer, allt som är elektroniskt. Det kommer att orsaka stora problem för världen. En hotfull elektronisk domedag. En jätte sol super-storm skulle leda till undantagstillstånd, massvält och en eventuell samhällelig kollaps. "System kommer bara inte att fungera.

9za

"Fisher tillade: “Efter att solens sista omvälvning orsakade världsomspännande driftstörning eller förstörelse år 1859, har civilisationen utvecklats snabbt, ett samhälle baserat på en teknisk infrastruktur som kan sopas bort på ett ögonblick av en svår jordmagnetisk storm. Under 2008 utfärdade National Academy of Sciences en svår rapport: "Allvarliga Space väderhändelser-Samhälleliga och ekonomiska konsekvenser." Rapporten beskriver i detalj, den potentiella nedläggningen av USA: s 21st Century tekniska bas. Städer blir utan ljus och vatten och mat tar slut. Allt detta kan leda till att samhället kollapsar på några dagar.
De amerikanska federala och statliga myndigheterna kommer att pressas hårt för att återställa ordningen bland 300 miljoner människors massvält  och källor av sötvatten sinar. En miljard kan dö. – Helium 

28

Slut på min fria och något förkortade översättning. Vill du läsa hela innehållet på Engelska så kan du klicka på länken som ligger under bilden av solen, högst upp i det här inlägget.
Skriver jag det här för att skrämmas? Nej, men i fall du liksom jag är intresserad av den här formen av upptäckter, så vill jag låta dig ta del av det jag själv har läst.

image

Mycket händer som är oerhört svårt att förstå. Både vad det är som händer och varför det händer. Då är det skönt att luta sig mot en som vet exakt vad det handlar om. Han har skapat varenda liten gnutta jord, Han har satt solen på sin plats, månen och stjärnorna har Han lagt i sina exakta banor, varje blomma och träd har Han gett till oss, ALLT är Honom underlagt. Det är skönt att få ta Hans hand och veta att Han har kontrollen.

Fyrbåken blinkar:

star5

(Psaltaren 19, vers 1 – 7.)

Himlarna förtäljer Guds ära, och fästet förkunnar hans händers verk. Den ena dagen talar om det till den andra, och den ena natten kungör det för den andra. Det är ej ett tal eller språk vars ljud inte hörs. De sträcker sig ut över hela jorden, och deras ord går till världens ändar. Åt solen har han gjort en hydda i dem, och den är som en brudgum som går ut ur sin kammare, den fröjdar sig, som en hjälte, att löpa sin bana. Vid himmelens ända är det den går upp, och dess omlopp når intill himmelens gränser, och inget är dolt för dess hetta.

12 kommentarer:

  1. Tack att du delar det här på din blogg.
    Det är skrämmande nyheter det här, minst sagt.
    Bibeln talar väldigt tydligt om att En, Antikrist kommer att träda fram i den yttersta tiden.
    Kanske är det, det vi nu ser förberedelse för den plattform som kommer att utforma och planera för Antikrists entré?

    SvaraRadera
  2. Hej Tony! Tack för din kommentar! Ja, jag tror vi är inne på precis samma tankegångar jag och du... det drar ihop sig alltmer, och jag önskar så innerligt att vi kunde få människor att förstå hur viktigt det är att låta Jesus Kristus få en chans att visa dem vem han är och vad sanning är. Vi vet inte dagen eller timmen, men vi ser att det drar ihop sig alltmer till den stora slutstriden. Gud välsigne dig Tony!

    SvaraRadera
  3. Det bästa är att vad som än händer kan inget skada oss som satt sin tro till Jesus. Solen skall icke skada dig om dagen ej heller månen om natten. Fösta gången jag företog vår hjälpsändningresa till Polen ringde min mor till mig och sa . Du skall veta en sak jag har bett så till Gud att du skall komma lyckligt hem. Men snälla mor sa jag en sak skall du veta jag kommer alltid lyckligt hem. Mitt hem är där på den andra stranden. Där livets timglas ej rinner ut. Och ej till avsked man räcker handen, där härskar livet i evigt ljus.

    SvaraRadera
  4. Hej osså! Tack för att du hälsar på mig och stort tack för ditt inlägg! Dina ord är så trösterika, och när jag läser dina ord från den gamla sången så är det som om jag ser dem i ett nytt ljus! De stärker tron och gör gott! Och orden är sanning - vår slutstation är något att se fram emot! Kram! Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  5. Ja,takk for at du deler dette med oss søster!!!

    I en sang jeg skrev for mange år siden står det i siste delen av det siste verset:

    Så med blikket vendt mot Jesus,og med hjertet fyllt av ham,har jeg ingenting og frykte,på min vei mot Himmelens land.AMEN!!!!!!!

    Jesus er med oss på veien gjennom livet,og bønnens makt er stor.
    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA SØSTER!!!

    Jeg ønsker deg og dine en velsignet god dag,i Jesu Navn!!!!!

    Halleluja,Gud er god:):)

    Hilsen
    Jan Samuel.

    SvaraRadera
  6. God Morgon Myrra! Det var en intressant morgonläsning. Jag har faktiskt inte hört talas om detta. Men som sagt: HIMMEL OCH JORD MÅ BRINNA. HÖJDER OCH BERG FÖRSVINNA. MEN DEN SOM TROR SKALL FINNA. LÖFTERNA DE STÅR KVAR..HA DET GOTT VÄNNEN! Jesu kärlek vilar över dig och Kramar!

    SvaraRadera
  7. Tidens tecken visar klart,att Jesus kommer!!! Tack för ett aktuellt och spännande inlägg,Myrra!!! Stå på i den tjänst som Herren har för dig!!! Frukta inte,var frimodig!!! Se Han är med dig och du får vandra i förutberedda gärningar.Varje dag med Jesus är ett äventyr!!! KRAM!

    SvaraRadera
  8. Tack Marguerite! Ja, det är ett spännande liv som jag inte skulle vilja byta bort mot något annat! Jag är så glad att vi har varandra till stöttning och uppmuntran! Gud välsigne dig! Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej Annika! Ja det är en väldig aktivitet på solen och har varit en längre tid, inte bra för oss som lider av överkänslighet för magnetfält! Tack och lov för löftena vi fått Annika! De står kvar - vad som än händer! Måtte många fatta tag i dom löftena innan det är för sent. Tack för att du hälsade på mig! Kram! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  10. Tack Jan Samuel! Och tack för den fina texten, jag blev så glad att läsa att du skriver sånger! Vilken gåva! Texter är något som griper tag och denna text hade det viktigaste av allt - att hålla sig tätt intill Jesus Kristus! Då har vi ett skydd vad som än händer! Guds välsigne dig och din familj! Kram till er!

    SvaraRadera
  11. Vi kan også trøste oss med en ting,og det er,at har vi kamper,ja da er vi på rett vei.Halleluja!!!!!
    Vi er på det seirende laget.

    Idag har jeg ikke hatt det noe godt.Sliter så med smerter i hendene mine etter ei ulykke i 2007.
    Hele mitt liv ble snudd opp ned.Jeg var operatør i et stort steinfirma,
    men måtte slutte pga ulykken.
    Men,man kan finne noe positivt i alt.
    Min kjære,jobber som blomsterdekoratør,og jeg er hjemme og tar meg av fostersønn vår på 16 år,og steller hjemmet vårt. Han trenger meg hver dag,og selv om det kan være slitsomt noen ganger,er det en velsignelse og få lov til og være der for han.
    Som du sikkert har sett elsker jeg Sverige,og idag har jeg bestilt ei hytte i 14 dager rett over grensen.Bare min kjære og jeg:0)
    Det er viktig å pleie hverandre også.
    Må Gud rikelig velsigne deg søster!
    Hilsen Jan Samuel

    SvaraRadera
  12. Hej Jan Samuel! Tack för att du berättade om dina smärtor i händerna, då ska vi hjälpas åt i förbön! Jag har just bett för dig och har lagt till dig i min böneburk, så jag ska fortsätta att ta med detta inför Gud i bön! Det är så tydligt hur Gud bär dig trots värken och olyckan, för du är till så stor välsignelse och glädje för andra! Det är fint för din fosterson att få din tid och din käresta blir ju glad för hjälp med hemmet. Men värk är inte lätt att slita med. Det tar på hela kroppen, på sömnen och humöret. Så roligt att ni kommer över gränsen! Så glad jag blir för er skull, jag vet ju vad du trivs gott i Sverige! Och vi trivs med Norskarna. Det är ett land och ett folk som jag älskar mycket! Tack för din hälsning och Välkomna till Sverige! Gud välsigne er! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: