03 maj, 2011

Det kontantlösa samhället närmar sig…

Så här skriver Kvällsposten i dag den 3 maj. Ännu ett steg som visar att vi är på väg mot det kontantlösa samhället.

Inga kontanter på bank i Landskrona

Till hösten försvinner all kontanthantering via kassorna på Swedbank i Landskrona. I stället ska kontanter tas ut eller sättas in via automater, skriver Helsingborgs Dagblad.
Åtgärden ska minska rånrisken på banken.
Kunderna får använda automater. Insättningar ska ske i entréhallen och uttagen sker i automater på gatan. Slut på artikeln. 
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2423121/inga-kontanter-pa-bank-i-landskrona

P.S. Jag fick ett belysande exempel i kommentarerna till den här artikeln och “Hulda” hänvisar till en länk som ni får här att klicka på.

http://hulda777.wordpress.com/2010/04/08/nu-forsvinner-kontanthanteringen-mer-och-mer-pa-banken-och-i-affarer/

1z

 

image

http://www.projectworldawareness.com/2010/10/terrifying-scientific-discovery-strange-emissions-by-sun-are-suddenly-mutating-matter/

Undrar varför daglig media och tv är så tysta om vad som händer med solen?

Project World Awareness skriver enligt länken ovan på engelska.

Lite utdrag ur artikeln:

I månader har forskarna haft solstormarna under uppsikt och undrat över dem.  Vissa har förutspått förödande sol flodvågor som kunde torka bort vår avancerade teknologi,  andra uttrycker allvarliga varningar som att våldsamma explosioner på solens yta skulle kunna nå ut till jorden, bryta vårt magnetfält, och utsätta miljarder för hög röntgenstrålning och andra dödliga former av cancerframkallande strålning.
Nu har bevis dykt upp att något potentiellt farligare händer djupt inne i den dolda kärnan i vår livgivande stjärna:  aldrig tidigare sedda partiklar – eller något mystiskt hot, skjuts ut från solen och träffar jorden.  Vad det än är, tyder mycket på att den påverkar all materia.

Artikeln fortsätter:

Något omöjligt har hänt. Men det "omöjliga" har visat sig vara sant. Laboratorier runt om i världen har bekräftat att graden av radioaktivt sönderfall, en gång tänkt att vara en konstant och en bergfast vetenskap-är inte längre en konstant. Något släpps ut från solen som  interagerar med materia på främmande och okända vägar med häpnadsväckande potential som dramatiskt ändrar karaktären på själva jorden.

Här slutar jag översättningen av artikeln.

alijn74

Den som kan engelska bättre än jag,  kan ju följa länken under bilden av solen här ovanför och själv läsa fortsättningen. Vad jag blir storligen förundrad över är varför inte vi på de vanliga dagliga nyheterna får reda på sådana här fenomen som händer? Är det för att inte skrämma oss? Jag har aldrig tyckt att sanningen skrämmer, men lögnen skrämmer!

37bibel_www-animaatjes-nl

Sanningen har jag fått i Guds ord men jag vill också veta vad som händer just nu på vår jord och med vår jord, därför att Jesus Kristus själv har uppmanat oss att vara vakna över dessa ting! Han säger att vi ska lägga märke till när detta händer, och så räknar han upp flera händelser som vi ska vara uppmärksamma på! Därför fylls ibland min blogg med informationen av sådana här händelser.

image

I dag blinkar Fyrbåken ut en del av det som Jesus själv uppmanade oss att fästa blicken på för att vi skulle veta att tiden för hans återkomst närmade sig. Kom ihåg att inte lyssna på den som kommer med årtal eller dagar eller timmar på Jesus återkomst. Jesus sa att inte ens han själv visste när det skulle ske, inte heller himlens änglar, endast Fadern själv i himlen känner dagen och timmen. Det är viktigt att tänka på detta eftersom vi lever i en tid när det ibland står angivna årtal eller tidpunkter. Jesus uppmanade oss endast att vara uppmärksamma på vad som händer. På så sätt skulle vi veta, att han är nära – alldeles utanför dörren.

Du följer väl med mig till Fyrbåken och läser, det är Jesus själv som berättar för oss? Kom så går vi! Det gäller faktiskt livet! baby_pooh25B15D[3]

Fyrbåken blinkar:

star5

(Lukasevangeliet, kapitel 21.)

vers: 7-11

gzr12

Då frågade de honom: “Mästare, när sker detta och vad blir tecknet på att det börjar? ”Han svarade: “Se till att ni inte blir vilseledda. Många kommer att uppträda under mitt namn och säga: Det är jag, och: Tiden är nära. Men följ dem inte. När ni får höra om krig och oroligheter, så tappa inte besinningen. Detta måste först hända, men det är ännu inte slutet. Och han sade till dem: “Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike. Det blir svåra jordbävningar och pest och hungersnöd på den ena platsen efter den andra. Förfärliga ting skall ske och väldiga tecken visa sig på himlen.

vers: 20-22

gzr12

När ni ser Jerusalem omringat av härar, då skall ni veta att dess ödeläggelse är nära. Då måste de som bor i Judéen fly upp i bergen, de som är inne i staden skall lämna den, och de som är ute på landet får inte gå in i staden. Ty detta är vedergällningens tid, när allt i skriften blir uppfyllt.

vers: 25 – 36

gzr12

Tecken skall visa sig i solen och månen och stjärnorna, och på jorden skall hedningarna gripas av ångest och rådlöshet vid havets och vågornas dån. Människor skall förgås av skräck, i väntan på vad som skall komma över världen, ty himlens makter skall skakas. Då skall man få se Människosonen komma på ett moln med makt och stor härlighet. När allt detta börjar, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig.”

Han gav dem en liknelse: “Se på fikonträdet och alla andra träd. När de börjar knoppas, då förstår ni av er själva att nu är sommaren nära. På samma sätt vet ni, när ni ser detta hända, att Guds rike är nära. Sannerligen, detta släkte skall inte förgå förrän allt detta händer. Himmel och jord skall förgå, men mina ord skall aldrig förgå.

Var på er vakt så att inte era sinnen fördunklas av omåttlighet och dryckenskap och livets bekymmer, annars överraskas ni av den dagen som av en snara, för den skall komma över alla som bor på jorden. Håll er vakna hela tiden och be att ni får kraft att undfly det som väntar och kan stå upprätta inför Människosonen.”

10 kommentarer:

  1. Frid min vän! Tack för all information du ger, på din blogg Myrra. ( och jag som inte ens äger något bank kort ) Men ett vet jag: Att aldrig sätta något märke på pannan eller handen. Men Jesus har alltid en utväg för oss, om vi litar på hans ord. Han kan ju komma innan dess... Det var intressant det här med solen, men det kommer nog att uppdagas. Gud välsigne dig, och ha en fortsatt bra dag. KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. När du skriver att du inte har något bankkort så tänker jag på hur nära det var att jag inte heller hade haft det! Jag var flera gånger och tog bort det, men så till sist, någon stans efter vägen så bröts mitt motstånd och nu har jag kort, men jag tycker egentligen inte om dem. Och även datorn hade vi talat om att det skulle det aldrig bli någon i vårt hem. Men så gick åren och jag tänkte på hur många jag kunde nå ut till via datorn och till sist stod det en dator hemma! Men jag är oerhört uppmärksam på märket som du nämnde. Om det kommer sådant in i bilden så lägger jag ner både blogg, webshop och allt vad som är kopplat till att kunna köpa och sälja. Då finns inte längre någon tid att kompromissa! Tack för din hälsning och ha en välsignad dag Annika! Kram, kram!

    SvaraRadera
  3. Det här arbetet med att ta bort all kontanthantering har vi levt med sen 1 jan 2010 här. mycket obehagligt. titta här om du vill

    http://hulda777.wordpress.com/2010/04/08/nu-forsvinner-kontanthanteringen-mer-och-mer-pa-banken-och-i-affarer/

    fler bloggar i ämnet under ekonomi

    mvh Hulda

    SvaraRadera
  4. Hej Hulda!
    Tack för ett mycket bra inlägg! Det är nog bra säkert inte långt kvar förrän detta är en verklighet! Jag är jättetacksam för ditt inlägg! Välkommen tillbaka Hulda! Kram!

    SvaraRadera
  5. Hei søster,og takk for inlegg.
    Vil du være snill å be for meg?
    Det er tøffe tak om dagen.
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
  6. Hej Jan Samuel! Tack för att du berättar, det är viktigt och det är kraft i det vi kommer överens om att be om, det säger Bibeln. Du är till så stor välsignelse Jan Samuel för andra så jag anar att du får motstånd och tuffa tag! Vi hjälps åt i bön! Håll ut! Många kramar! Jag skriver ett ord till dig på din blogg!

    SvaraRadera
  7. Tusen tusen takk søster!!!!!!!
    Du er en Engel!!!!!!!!!!!!!
    Jeg takker Gud for deg!!!!!!!

    Som jeg tidligere har sagt sliter jeg veldig med smerter og lite søvn,og i tillegg kom fortiden friskt i minne til meg.
    Men,når vi har kamper er vi jo på rett vei.Det er bare så tøft når det står på.
    Ønsker deg Guds rike velsignelse,og tusen takk for forbønn søster!!!!!!
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
  8. Och jag tackar Gud för dig Jan Samuel, som har gett mig så mycket uppmuntran och stärkande bibelord! De har betytt mycket ska du veta! De har kommit i rätt tid och har varit till välsignelse för jag har blivit styrkt av dem! Fått ny glädje och nytt mod!
    Gud välsigne dig! Gud ska fylla på!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Ja,det är spännande tider vi lever i nu!!!Många tror ju att det kommer att ske något 2012.Redan de gamla Inkaindianerna förutspådde ju detta:2012 kommer planetena att stå för första gången i världshistorien, i en rät linje,mot vintergatan.Det blir solstormar på solen,med väldiga konsekvenser,mm.Jag har även tagit del av profetiska syner och drömmar angående detta.Holger Nilsson med tidskriften Flammor,har också haft ett inlägg om det här.Skönt att du är vaken angående "märket"också,Myrra!!! Vi får vaka och bedja,bevara tron på Jesus och Ordet, tills dess att Han kommer!!! Tack och Kram!!!!

    SvaraRadera
  10. Hej Marguerite!
    Ja Holger Nilsson tycker jag så mycket om och jag tycker han är ett fantastiskt redskap i Guds tjänst där han åker runt till församlingar och möten för att berätta om sina upptäckter. Jag har tidningen Flammor med på de ljugråa knapparna högst upp i Fyrbåken, för att människor lätt ska kunna se och länka dit. För hans tidning tycker jag skulle väcka upp varenda människa till insikt, men en del människor vill inte veta eller vägrar att förstå. "Det har varit så i alla tider", säger de och vänder dövörat till!
    Tack för din kommentar Marguerite! Gud välsigne dig! Kramar om dig!

    SvaraRadera

Kommentar: