08 maj, 2011

Om vi tystnar kommer stenarna att ropa…

Praying for you and your family

Jag fortsätter att berätta om Jesus Kristus för dig, för jag vet att varje gång vi läser om Jesus så händer något i vårt hjärta! Tron kommer av att vi läser eller lyssnar,  om vi får undervisning som bygger på Guds ord (Bibeln).

Bibelns instruktioner

Så varje ord vi läser om Jesus för oss ett steg närmare honom, och även om vi inte märker det så verkar det gott i vårt hjärta, för där finns en plats som bara är avsedd för Gud. Du vet hur mycket rika olyckliga människor det finns. De kan inte köpa sig glädje. Vilka prylar de än försöker fylla det rummet med, så leder det till tomhet i slutändan. Den snyggaste bilen och den häftigaste villan, den dyraste semesterresan, eller de exklusivaste kläderna… tomhet, i slutändan.

image

 

Men när vi börjar läsa om Jesus, så börjar det hända positiva saker. Det kommer upp sådant i dagen, som man känner att man behöver göra sig av med, det dyker upp saker som man har att vara tacksam för, som man inte ens har tänkt på tidigare. Man börjar lägga märke till sånt som man inte ens reagerat på tidigare och märker att det är viktigt. Och så går processen vidare, dag för dag, stund för stund, som Guds ord får verka på vårt hjärta. Vi har allt att vinna – och inget att förlora.

Jesus och Duvan

Vi ska gå tillsammans, hjälpa och stötta varandra under vägen, ställa frågor och styrka varandra när vi känner oss slutkörda, uppmuntra, förlåta, slänga alla masker och visa vårt rätta jag, för ingen är bättre än någon annan. Inte en enda av oss har något som vi kan berömma oss av. Utan Herren äger vi inget, men i honom äger vi allt! I dag får Fyrbåken blinka ut fortsättningen på vad jag ville säga dig. Utan att vi vet om det, så gror orden som frön i jorden. Till Guds ära och vår välsignelse! Se nu vad Fyrbåken blinkar ut från Guds ord som är till för oss, för dig och mig!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 55, vers 10 – 11.)

Ty liksom regnet och snön faller från himmelen och inte vänder tillbaka dit igen, förrän det har vattnat jorden och gjort den fruktsam och bärande, så att den ger säd till att så och bröd till att äta, så skall det också vara med ordet som utgår ur min mun: det skall inte vända tillbaka till mig fåfängt, utan att ha verkat vad jag vill och utfört det som jag hade sänt ut det till.

10 kommentarer:

  1. För många år sedan tillhörde min familjen Pingstförsamlingen i Hörby Skåne jag var i tonåren då men jag minns med vilken glädje det var att få komma till möte till och med förmiddagsmötet var en högtid för en tonåring Det kanske inte var så mycket vad som sades de kommer jag inte ihåg men jag vet att trons evangelium predikades och i o med de skapades det en attmosvär som jag aldrig kommer att glömma. Ofta var det tre möten varje söndag. Jag glömmer aldrig den värme som möte en när man kom in hur välkommen man var och vilken respekt alla visade varandra. Och hela familjer var med med sina barn och ungdomar i mötet inga speciella rum för de mindre barnen man skulle inte lära sig att leka sig in i gudtjänstlivet. Istället för att bevaka sina positioner så släppte men på sin status den fick fara sin väg i samband med frälsningen och så såg man varandra som bröder och systrar i herren alla var lika mycket värda en pojk i tonåren och även yngre skulle känna att de var varmt välkommna man klappa om varandra och inte som nu då man mer ängnar sig åt att klappa till varandra. Den tiden lade grunden för den kristendom jag försöker att leva idag. Inga teologer allt var enkelt men Guds eld i våra hjärtan brann.

    SvaraRadera
  2. ÅH, Myrra, jag blir gråtfärdig när jag läser ditt fantastiska budskap i dag. Gud välsigne dig syster i din kallelse. Ja, låt oss tillsammans bärga in den sista skörden och gå ut på Jesus löften. Ha en underbar Söndag med Herren. Många kära kramar från Annika.

    SvaraRadera
  3. Tack Annika!
    Gud välsigne också dig! Du är ett föredöme och ett ljus! Jag längtar varje dag att få läsa vad du skriver! Jag känner igen mig så mycket i dina tankar! Många kramar till dig! Tack för att du tittade in till mig!

    SvaraRadera
  4. Hej osså!
    Jag blev varm i hjärtat av din berättelse! Tack för att du gav mig den! Den påminner mig om min egen barndom. Det var en ljuvlig atmosfär i mötena som kändes ända in i hjärtat, då ser man vad som har verkligt värde, vad som blir hållbart! Den Helige Ande var där, vi kunde känna honom i atmosfären, redan innan vi var tillräckligt vuxna för att förstå vem han var.
    Jag blir så glad för att Gud har gjort det så enkelt för oss att till och med ett barn känner Guds närvaro. Jag önskade att jag hade fått vara med på den tiden när det var tre möten om dagen, jag har bara hört talas om det. För jag blev inte frälst förrän i vuxen ålder. Men mina minnen har jag från söndagsskolan som var tillsammans med de vuxna. Det var inte lek, utan vi fick lära oss bibelord som vi skulle kunna utantill, vi sjöng sånger om barnavännen, om himlen och de gamla lärarna klingade på sina gitarrer i den gamla stilen och jag kan än i dag dessa sånger som ger mig så mycket glädje. Bibelorden stannade kvar i huvudet och har följt mig upp i vuxen ålder och fast jag har blivit glömsk för övrigt så sitter dessa bibelord och sånger som berget och jag ser med stor glädje och tacksamhet tillbaka på den tiden! Ibland fick jag följa med på tältmöten, och då var det precis så som du berättade. En atmosfär som är svår att förklara med ord, Den Helige Andes närvaro.
    Tack än en gång osså! Gud välsigne dig! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Tack Myrra, för ditt välsignade inlägg,framsprunget ur ditt hjärta som visar vad det är fyllt av!!!Och AMEN skriver jag till det!!! Var välsignad du med din blogg och 1000 kramar från mig!!!

    SvaraRadera
  6. Hej Marguerite!
    Tack för din uppmuntran! Av uppmuntran blir vi styrkta och glada och jag känner stor tacksamhet och glädje över att känna att vi står tillsammans, med samma mål och samma kamp - att människor ska få lära att känna Jesus Kristus innan det är för sent!
    Många kramar tillbaka! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  7. Hej fina Myrra! Passar på att titta in, det var så länge sedan. Hoppas allt är bra med dig, har inte sett till dej på FB på länge men förstår att du har viktigare saker att tänka på. Tänk vilken härlig tid vi har framför oss, det är bäst att njuta av allt det fina.

    Kramar till dej <3 /Susanne Degerman (kicksanne)

    SvaraRadera
  8. Men hej Susanne! Välkommen till Fyrbåken, så glad jag blev för att du kikade in! Jo, jag lämnar allt någon kommentar här och där på FB både privat och så har jag en egen sida med Fyrbåken där också. Men mycket hinner jag tyvärr inte med att vara där, men jag försöker att hålla mig lite uppdaterad ibland i alla fall. Hoppas att allt är bra med dig inför sommaren som nalkas med stormsteg! Ja, undrar om inte den allra vackraste tiden är just nu, när allt är i startgroparna och vaknar till liv! Jag önskar dig Guds välsignelse Susanne! Sänder dig många kramar! Välkommen tillbaka! :-)

    SvaraRadera
  9. Tusen takk for et velsigna inlegg søster!!!
    Amen og et høyt Halleluja sier jeg til det du skriver!!!
    Ingenting er bedere enn og gjøre våre medmennesker glade.Da kjenner vi en glede selv også.
    Jeg har alltid sagt at Gud minner oss på en person hver dag,som han vil vi skal hjelpe på en eller annen måte.En oppmuntring kan gjøre under med et menneske,og setter vi det helt på spissen som vi sier her i Norge,så kan den mld eller mailen vi sender,eller tlf vi tar redde et menneskeliv.Det er så mange ensomme mennesker der ute som trenger oss,så la oss stå på i Jesu Navn.

    Det er en velsignelse å lese bloggen din søster.
    Jeg blir rett og slett glad,og jeg har blitt veldig glad i dere alle.
    Bloggene deres mine kjære Svenske venner er en STOR VELSIGNELSE.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!
    Gud velsigne deg og dine.AMEN!!!!!!
    Hilsen fra Katthult

    SvaraRadera
  10. Hej Jan Samuel!Tack för dina ord! Du är en uppmuntrare som har gett mig glädje och kraft många gånger! Tack för att du finns där och fyller på med glädje och fröjd åt oss alla! I de dagar vi lever nu med allt andligt motstånd vi möter, så är det lätt att tappa sugen. Då kommer du och lyfter upp på nytt med glädje och uppmuntran, tröst och styrka. Jag tror att Herren har utrustat dig på ett särskilt sätt för att uppmuntra andra! Tusen, tusen tack!
    Gud välsigne dig och familjen! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: