19 maj, 2011

Ryssland spänner musklerna…

Rysslands Vladimir Zhirinovsky: Kremlin har hemliga väder vapen som kan förstöra världen.

En helt färsk artikel från The Nation, från torsdagen den 19 maj 2011.

http://nation.com.pk/pakistan-news-newspaper-daily-english-online/International/18-May-2011/Secret-Weather-Weapons-can-kill-millions-warns-top-Russian-politician

Här ovanför ser du länken på Engelska till artikeln, om du klickar på den så kommer du direkt dit och kan läsa själv direkt på Engelska. Jag försöker mig på en fri översättning här.

En topp politisk ledare i duman orsakade chockvågor nyligen i en TV-intervju när han varnade för att Ryssland skulle kunna utnyttja en arsenal av ny teknik för att "förstöra någon del av planeten" och döda över hundra miljoner människor med hemliga väder vapen om USA, FN eller Georgien försökte stoppa Rysslands inträde i WTO.Vladimir Zjirinovskijs är vice ordförande i den ryska statsduman och ledare för det liberaldemokratiska partiet i Ryssland (LDPR), det första officiellt sanktionerade oppositionsparti efter kommunismens fall. LDPR har djupa länkar med fd KGB och kommunistpartiet och har blivit en betydande kraft i rysk politik, trots att  Zjirinovskijs själv stämplas som en militant neo-fascist. Med hänvisning till översättning från en rysk speaker under intervjun så gick Zjirinovskijs på en bisarr linje när han fick frågan om hur Ryssland bör behandla länder som Georgien och USA som försöker blockera Rysslands inträde i Världshandelsorganisationen.
 

Genom att säga att den amerikanska regeringen i Washington DC har "ingen framtid" och skulle "kollapsa", hänvisade Zjirinovskijs till  Rysslands överlägsenhet i rymden och uppgav att landet hade "massor av pengar, resurser och nya vapen som ingen vet om."

" Med dem kommer vi att förstöra någon del av världen inom 15 minuter, säger han sensationellt varnade. "Inte en explosion,  inte någon form av laser, inte åska, men ett lugnt och fridfullt vapen", tillade Zjirinovskijs, och varnade att "hela kontinenter kommer att somna för evigt" och att "120 miljoner kommer att dö" om någon störde Rysslands anspråk på Kurilerna, som är föremål för en territoriell dispyt med Japan. Den kvinnliga programledaren i nyhetsprogrammet log när han gjorde kommentarerna, men Zjirinovskijs sätt var långt ifrån gemytligt. Zjirinovskij hänvisade till den senaste tsunamin i Japan, vilket tyder på att de "nya vapen" som han hänvisar till är relaterade till väder styrteknik, som har studerats intensivt av både i  USA och Ryssland sedan 1950-talet och är vanligt förekommande idag.
 SLUT PÅ ARTIKELN

 Ja, vad säger man och vad tänker man om detta? Själv blir jag bestört redan vid tanken på vad människan kan ta sig till för att vinna makt och respekt. Min tanke blir: “Har det redan gått så långt?” Vet människor verkligen om att det mixtras på den här nivån? Inte hade då i alla fall jag kunnat ana att någon skulle kunna ta till sådana metoder, de är ju tillräckligt hemska, redan de som är och har varit i bruk sen tidigare. Jag har inte tagit med den här artikeln för att skrämma dig utan för att om den här artikeln är sann så måste ju folk få veta vad som pågår. Varför har inte svenska tidningar skrivit om detta? Kanske har de gjort det och jag har missat det, men i så fall skadar det inte att ta in artikeln en gång extra. 

Som du ser kära läsare så behöver vi Jesus Kristus, han är vår trygghet och vårt värn, en vän i nöden, väl beprövad! Jag skriver inte mer egna tankar för då blir inlägget ännu längre och du kanske blir trött. I stället får Fyrbåken blinka Guds eget ord till oss! Glöm inte att läsa även det!

Fyrbåken blinkar:

star5

Lyft upp era ögon mot höjden och se: vem har skapat allt detta? Det har han som för härskaran däruppe fram i räknade hopar, han nämner dem alla vid namn. Så stor är hans makt, så väldig hans kraft, att inte en enda uteblir. Hur kan du då säga sådant, du Jakob, och tala sådant, du Israel: “Min väg är fördold för Herren, och min rätt är försvunnen för min Gud?” Vet du då inte, har du ej hört det, att Herren är en evig Gud, han som har skapat jordens ändar? Han blir ej trött och utmattas inte, hans förstånd är outrannsakligt. Han ger den trötte kraft och förökar den maktlöses styrka. Ynglingar kan bli trötta och utmattas, och unga män kan falla, men de som väntar efter Herren hämtar ny kraft, de får nya vingfjädrar som örnarna. Så skyndar de iväg utan att mattas, de färdas framåt utan att bli trötta.

 

10 kommentarer:

  1. Ja du Myrra, vad ska man egentligen säga? Att vissa människor, kan vara så totalt förblindade av makt och pengar osv..Så har det varit i alla tider och man kommer på nya sätt hela tiden. Det är avskyvärt, när man är så kall och likgiltig inför andra människors rätt, att få leva. Men vi får trösta varandra med att Herren har alltid det sista ordet. Och hur det än går, så leva vi eller dö, så hör vi ändå Jesus till, och det kan ingen makt i höjden eller i djupet, taga ifrån oss. Tack för att du delar med dig av världsläget. Många kramar syster och Herrens kraft, må vila över dig!!!

    SvaraRadera
  2. Takk for enda et velsigna inlegg søster!!!
    Har du en mailadr jeg kan nå deg på?
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  3. Tack själv Jan Samuel! Här kommer adressen:
    ellinor@fyrboken.se
    Välkommen med mail!

    Tack för att du hälsade på och ha det riktigt välsignat!

    SvaraRadera
  4. Hej Annika! Det var nästan så jag inte vågade skriva inlägget, för jag vill inte skrämma folk. Men samtidigt är det oroväckande att svenska medier är så tysta om det. Eller så är det jag som har missat det i fall det stått någonstans, jag vet inte. Men hur ofattbart är det inte att mixtra med vädret - att använda naturens väder som vapen mot oskyldiga människor?!
    Men jag blev så glad att du skrev till mig att det var bra att jag även delar med mig om världshändelserna, för ibland känner jag hur en del inlägg bara måste in och då förstår jag att det är något som nog ska ut på etern! Samtidigt blir jag som sagt rädd att skrämma någon för det är inte min mening, men jag vill inte att folk ska vara ovetandes om sådant här. Tack snälla Annika för att du alltid ger stöttning och peppning så vi känner att vi behövs, alla på vårt sätt i vår egen orkester, där vi kanske spelar på lite olika instrument, men tillsammans blir våra toner till vacker musik som går upp till himlen! Jag tror att människor kommer att lyssna mer till Gud mycket snart! Den sista väckelsen som så många har fått budskap om måste få sin uppfyllelse. Kanske måste vi skakas om ordentligt innan vi alla fattar att bibeln talar sanning! Många kramar Annika! Tack för att du är den du är, en trofast tjänarinna för Gud!

    SvaraRadera
  5. Frid igen! Skriv alltid det som manar inom dig Myrra, för Jesus vill använda dig, tveka icke, var icke orolig. Och kunde man skrämma någon in i himmelen, så skulle jag inte tveka, en sekund. Haha!!! Jag tror på att sanningen ska fram, oavsett, om man får ros eller ris. Ty det Herren har lagt på ditt hjärta, skall lysa upp precis som din fyr, här på bloggen, till frälsning och förvandling för många människor. Nu är det läggdax, för mig. Hoppas du kan sova, eller är du alltid uppe på nätterna? Ps. jag tog din E-mail,jag med. God Natt min vän. Vi hörs. Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja,det er skremmende når man ser utviklingen i verden,og også blandt menighetene.For meg virker det som penger og status kommer først,og så Jesus.Det er skremmende,men det står jo i 2 Tim.3:
    Människorna i de sista dagarna
    1 Det skall du veta att i de sista dagarna skall det komma svåra tider. 2 Människorna kommer att älska sig själva och vara penningkära, skrytsamma, stolta, hånfulla, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, 3 kärlekslösa, oförsonliga, skvalleraktiga, obehärskade, råa, fientliga mot det goda, 4 falska, egensinniga och högmodiga. De skall älska njutning i stället för Gud 5 och ha ett sken av gudsfruktan men förneka dess kraft. Håll dig borta från dem!

    Vi må holde oss nær til Jesus,og være mye i bønn.Be om Jesu hellige blods beskyttelse over våre liv.
    JESUS ER VEIEN SANNHETEN OG LIVET.
    HALLELUJA KJÆRE VENNER!!!!!!!
    Hilsen Katthultarn

    SvaraRadera
  7. Tack Annika för ett gott härligt skratt som jag fick när jag läste din kommentar! "Kunde man skrämma någon in i himlen skulle jag inte tveka"! Det var så befriande härligt! Du är allt en så go tjej! Tack ska du ha och det var roligt att du också ville ha mailen! Sov gott nu Annika, själv är jag mycket uppe på nätterna på grund av värken, (fibromyalgi) men en del nätter sover jag som en stock! Stor kram till dig min vän!

    SvaraRadera
  8. Skal løfte dere alle fram i bønn til vår kjære Frelser ikveld kjære venner.
    Ha ei velsigna god natt,og sov godt i Jesu Navn.
    Hilsen fra Katthult

    SvaraRadera
  9. Hej Jan Samuel!
    Ja, tack ska du ha för din kommentar! Ja, det är onda tider som vi lever i, det är mycket som handlar om pengar i dessa dagar. Tänk att till och med detta är förutsagt i bibeln! Att läsa den är ibland som att läsa direkt från dagens nyheter, men Gud visste allt i förväg.
    Så skönt att vi kan prata och diskutera allt! Det är en oerhörd styrka i detta! Vi sätter till skuldra mot skuldra och ger varandra kraft! Jag är så glad i er mina mailvänner! Det känns som att vi är ett team som strävar framåt, mot målet att så många som möjligt ska räddas! Många kramar! Sov gott!

    SvaraRadera
  10. Tack Jan Samuel för dina förböner! Det känns väldigt gott att veta att någon ber för en! Jag ber också för dig och hoppas att du ska få sova gott, utan värk! Gud välsigne dig och de dina! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: