31 maj, 2011

Vad är det som händer….?

En vattentornado i Australien igår, den 30 maj 2011. Klicka på pilen så startar videon.

 

 

image

Så här vackert norrsken hade de på flera ställen när solen nu återigen kastar magnetiska solstormar mot jorden. I Alberta, öster om Edmonton såg det ut som om det regnade norrsken, rapporterade fotograf Soltan Kenwell. Båda ändarna av jorden har påverkats. Folk såg norrsken i Tasmanien, Nya Zeeland, Antarktis, Wisconsin och Minnesota. Solvinden är fortfarande stark! Läs mer om du vill på följande länk: (Engelska) http://theextinctionprotocol.wordpress.com/

34bgh

Jag hade tänkt visa en video som sammanställer allt som har hänt med naturen enbart under 2011, trots att vi ännu bara är halvvägs på det året. Men det var en alltför hemsk video så jag vågar inte presentera den trots att det är verkligheten den visar. Jag nöjer mig i stället med att berätta om texten som du ska få länken till så du själv kan läsa om du vill på Engelska. Här får du bara ett fritt utdrag på svenska.

“Jordens stabilitet håller på att kollapsa… och en efter en går de biosfäriska processer som reglerar själva livet snett. Det faktum att de av jordens system som är satta att samverka håller på att krascha, är bevis på att geologiska förändringar sker i allt snabbare takt ( klimat, biologisk mångfald och ekosystem, atmosfär, grundvattenmagasin, och geologiska processer). Vi är mitt uppe i en planetarisk kris… dessa förändringar kommer att få långtgående konsekvenser för alla levande organismer på jorden. Det finns ingenting i människans historia som forskare kan söka för att referera till det som nu utspelas på jorden. Kort sagt, skapandet är i upplösning…” Detta står att läsa på följande länk där du kan läsa hela originaltexten på Engelska. http://theextinctionprotocol.wordpress.com/

Men om du går till den sidan så finns också videorutorna på den sidan och jag varnar dig som är känslig för att se på dem för de innehåller många hemska bilder. Då är det bättre att du klickar på videorutan högst upp på den här sidan i stället och tittar på vattentornadon. Det är ett märkligt skådespel.

34bgh

Du kanske tycker att jag skräms när jag berättar om naturens våldsamma kast! Då får du inte glömma bort att det jag berättar om är faktiskt sådant som redan har hänt, det är nyheter från tv, radio och tidningar. Utsänt av ländernas nyhetsbyråer. Så det är inte påhittat. Men för den som inte har tänkt på hur det intensifieras är det bra att bli påmind för att vara uppmärksam. Det är dagens verklighet jag berättar om. Lögnen skrämmer, men att få veta sanningen är det bästa och ska inte skrämma någon!

Rosor blessings

Ja, nog behöver vi Jesus Kristus! Med honom vid vår sida behöver vi inte frukta om så hela jorden omvälvdes! Allt är honom underlagt, till och med vindarna och naturens lagar. Han har sagt oss allt detta i förväg att naturen, djuren och människorna kommer att genomgå förändring. Han har berättat allt i förväg så vi inte ska behöva bli överraskade som om vi ingenting visste! Det är därför som jag också vill berätta för dig, att detta är väntat och det finns en som har allt under kontroll – mitt i kaoset! Vi är trygga som små barn när vi håller Fars hand! Läs vad han säger till oss i Fyrbåkens blinkning i dag!

Fyrbåken blinkar:

star5 

(Lukasevangeliet kapitel 21, vers 25 – 28.)

Människosonens ankomst

“Tecken skall visa sig i solen och månen och stjärnorna, och på jorden skall hedningarna gripas av ångest och rådlöshet vid havets och vågornas dån. Människor skall förgås av skräck, i väntan på vad som skall komma över världen, ty himlens makter skall skakas. Då skall man få se Människosonen komma på ett moln med makt och stor härlighet. När allt detta börjar, så räta på er och lyft era huvuden, ty er befrielse närmar sig.”

10 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt skådespel!!!Så oerhört vackert,måste man ändå säga....helt förtrollande!!! Ja,vi må lyfta våra huvuden,ty snart nalkas vår förlossning!!!Tack älskade Myrra för att du delade med dig av detta!!! Väldigt intressant och spännande!!! Herren välsigne dig och ha en fin dag!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite! Ja,det var något märkligt detta med vattentornado, det har jag aldrig sett tidigare, inte heller på tv eller bild. Tack för att du är en trogen uppmuntrare! Jag är så glad att vi står samman! Önskar dig en riktigt fin dag, i Guds tjänst! Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Enig med søster Marguerite!!!!!!!
    En stor velsignelse å lese bloggen din Myrra!!!!!!!!!!!!!

    Har sendt en mail til deg.

    Ønsker deg og dine en velsigna god dag,å hilser med noen vers jeg blir så sterkt minna på nå.
    Salme 50 vers
    15 Ropa till mig på nödens dag sier Herren, så skall jag rädda dig, och du skall ära mig."

    Galaterne 5 vers
    5 Vi däremot väntar i Anden genom tron på den rättfärdighet som är vårt hopp.
    Hilsen Jan Samuel

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt skådespel Myrra! Att se, och upptäcka naturens verklighet, är bättre än någon tv-apparat kan ge. Naturen slår tillbaka på människan nu, med en våldsam kraft. Jorden är i födslovåndor, som det står om i bibeln. Det är så gott och tryggt att veta: Vi behöver icke frukta, ty vi har Jesus med oss. Tack för dessa nyheter i ditt inlägg. Gud välsigne dig. Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Vanja!
    När jag ser tillbaka på min barndom, då tycker jag inte det känns längesedan, även om det faktiskt VAR längesedan (ler)! Men då på den tiden var det ingen som hade en tanke på att vi snart skulle leva mitt i bibelns förutsägelser... men nu hör vi nästan varje dag rapporter om jordens och naturens förändringar, som liknar det bibeln har berättat om ska ske.
    Vi behöver Jesus som skydd i alla livets stormar, det är sant som du skriver vännen! Tack för att du kom till mig! Allt gott från himlen över dig och ditt liv! Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hej Jan Samuel!
    Tack för din uppmuntran och för att du styrker och kommer med glädje! Dessa verser grep tag i mig, och fyller på med en kraft och välsignelse! Tack, tusen tack för att du påminde om dem!
    Jag önskar dig och din familj att Guds godhet och välsignelse ska få flöda över er och ert hem! Tack också för mail, svar kommer snart! Kram till er!

    SvaraRadera
  7. Salme 126 vers
    5 De som sår med tårar skall skörda med jubel.
    6 Gråtande går de ut och bär sitt utsäde.
    Med jubel kommer de åter och bär sina kärvar.

    AMEN!!!!!!!!!!!!!!!
    HALLELUJA MYRRA!!!!!!!

    Ble så minna på de versa til deg nå.
    Gud er god!!!!!!!!!!!!
    Hilsen
    Katthultarn

    SvaraRadera
  8. Tusen tack, snälla Jan Samuel! Det var ord som jag verkligen behövde!! Om du visste vad rätt du kom med de orden för just nu är det tungt och motstånd reser sig på alla kanter! Gud välsigne dig och tack, miljoner tack än en gång för allt du ger! Jag tror på att Gud ska välsigna dig rikligt tillbaka för allt du ger ut till andra! Din bägare ska flöda över och aldrig bli tom!
    Sov gott! Gud välsigne er!

    SvaraRadera
  9. Fortvil ikke søster,Jesus er med deg,og han svikter oss aldri.
    Jeg går i bønn for deg nå,og Jesus skal gi deg kraft,styrke,glede og fred.AMEN!!!!!!!!!!!!

    GUD VÆRE TAKK SOM GIR OSS SEIER VED VÅR HERRE JESUS KRISTUS.AMEN!!!!!!!

    Hilsen med Guds rike velsignelse fra
    Jan Samuel

    SvaraRadera
  10. Tack, tack, det var en välsignad hälsning! Jag tar emot den med öppna armar och tackar Jesus för er på Katthult!
    Gud välsigne er!

    SvaraRadera

Kommentar: