25 juni, 2011

Att brinna tillsammans…

Jag jämför ibland den Helige Ande med elden!  Jag ser de människor som är troende som vedträden som ligger på elden. Vi lägger oss tätt intill den Helige Ande och ju fler vi är som håller oss tätt intill honom, desto starkare blir elden så den syns lång väg och kommer många till godo i form av värme och ljus.  Men när ett vedträd ramlar från elden och blir liggande en bit ifrån så dröjer det inte länge förrän dess eld minskar alltmer, för att till sist bara bli till en glöd.

 

image

 

Efter ett tag slocknar kanske också glöden hos det ensamma vedträet och det blir bara förkolnade rester kvar. Utan den Helige Ande kan vi ingenting göra, vi är helt beroende av hans kraft och eld!

image

Det finns bara ett sätt som fungerar. Att vi håller oss tätt intill den Helige Ande! Tron på Jesus är INTE EN RELIGION – UTAN EN RELATION, en relation med Herren själv! Och den man har en relation med den umgås man ju med under dagen. Var och en får göra det på sitt sätt, huvudsaken är att vi umgås med Herren med ett ärligt och uppriktigt hjärta. Om vi närmar oss Jesus – så ska han närma sig oss! Det har han lovat i sitt eget ord!

flwryllfrsiaEn fortsatt fin Midsommarhelg önskar jag dig!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Johannesevangeliet kapitel 15, vers 5.)

Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon är kvar i mig och jag i honom, bär han rik frukt: utan mig kan ni ingenting göra.

6 kommentarer:

  1. Ja det är oerhört spännande det som sker,man har ju hört det profetiska som har gått ut angående Amerika,genom Wilkerson!!! AMEN skriver jag om ditt inlägg om vedträna!!! Det är så sant,att vi måste hålla oss nära elden!!! Herren välsigne dig Myrra!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite!
    Ja, jag tänkte att jag det kan vara intressant för en del som är intresserade av det profetiska skeendet att veta detta, för de skriver inte så mycket på svenksa nyheter förrän det händer något riktigt stort. I alla fall tycker jag mig märka att det är åt det hållet. Tack min vän för din kommentar. Hoppas att din midsommar är riktigt fin! Jag önskar dig en välsignad fortsättning! Mångar kramar till dig Marguerite!

    SvaraRadera
  3. Takk for enda et velsigna inlegg Myrra!!!!!!!!!!
    Alltid en velsignelse å lese bloggen din!!!!!!!!!!!!

    Idag reiser vi østover mot herlige Sverige.HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Vi har nå hatt 2 små på avlastning i 9 dager,og i helga ei dame som har hatt slag på avlastning,så nå skal det bli godt og pleie hverandre litt.Dette har vi gledet oss veldig til. 14 dager,
    bare Solstrålå og Katthultarn.HALLELUJA!!!!!!!

    Vi ønsker deg og dine en velsigna god sommer,å hilser dere alle med Salme 91.

    Hilsen med Guds rike velsignelse fra
    Katthult.
    Vi er glad i dere!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Jan Samuel!
    Tack för att du hälsade på med en hälsning innan Sverigturen! Det blir riktigt fint det att ni äntligen får rå om varandra och kose er med det ni själva önskar! Det är ni verkligen värda, ni som ger så mycket tid till andras hjälp!
    Du må tro att jag önskar er det allra bästa och Guds rika välsignelse! Då kan det inte bli annat än bra! Krama om Solstrålå en gång extra från mig! Kram, kram och tack än en gång för er hälsning till mig!

    SvaraRadera
  5. Den kristendom vi presenterar är inte en lära det är ett liv. När jag åkte till Polen med min första hjälpsändning sa jag för mej själv och senare till andra . Jag kommer inte med en lära jag kommer med ett liv. Därför behöver vi den Helige Ande i våra liv.När jag blev frälst då förstod jag vad frihet är. För mej blev det en aha upplevelse när jag förstod att nu när jag är frälst och fri nu får jag göra som jag vill , men jag vill inte, jag vill göra som Jesus vill och han vill bara det bästa för oss. Han leder oss på RÄTTA vägar för sitt namns skull. Där satte han sitt namn i pant.

    SvaraRadera
  6. Hej Osså!
    Ja, AMEN säger jag till det! Det är liv och liv i överflöd att höra Jesus till! Men inte visste jag att du har utfört ett så innerligt välbehövligt arbete som att köra hjälpsändningar! Tack och lov för allt du har gjort Osså! Tänk vilken välsignelse denna hjälp blir till! I dag hade vi i vår försmling besök från Ukraina. Det är barn från barnhem som vi hjälper som har kommit i busslaster och ska bo här i flera veckor. De får mycket fint dessa veckor och det var så roligt att få träffa dem i verkligheten. Vi hade också videouppkoppling direkt till vår vänförsamlings pågående Gudstjänst i Ukraina, så de fick vinka till barnen och hälsa till dem. Ibland är tekniken riktigt bra att ha!
    Gud välsigne dig Osså! Tack för din hälsning!

    SvaraRadera

Kommentar: