19 juni, 2011

Så var det slut på firandet av 100-åringen…

Det fyllde på med lite mer folk på lördagen och solen kom med lite värme till besökarna.

Klicka på bilderna för större bilder!

P5060452

 

P5060456

 

Jag vill verkligen inte vara kritisk, men kan inte låta bli att önska att det skulle ha varit lite blommor. Man kunde nästan inte se en blomma någonstans, och jag begriper liksom inte hur de har tänkt…? Se på nedanstående bilder så ska jag försöka förklara lite hur jag skulle ha önskat att det hade varit.

P5060455

Jämför den här bilden här ovanför, det ser så tomt ut…

Jubileums-scen

… och jämför med den här som jag har lagt in lite blommor på… nog blir det väl lite mer jubileumsstämning med lite blommor…?

Att jag reagerar så på att det inte är blommor beror på att Arvika tidigare har varit en stad som har varit full av blommor på sommaren, en stad så vackert sommarpyntad så det har varit en stor glädje att gå runt i stan. Överallt vackra blommor, därför undrar jag mycket varför det var en nästan total avsaknad av blommor när det var jubileum? Inte en endaste liten björkruska, man brukar ju ta s.k. “björksly” som ändå måste rensas bort från skogen, när man ska pynta scener och sånt. Ja, ja… nog om det. Nu har jag fått prata av mig detta Ler 

Fyrbåken blinkar:

fyrbåken blinkar

(Efesierbrevet kapitel 5 vers 8 – 11.)

En gång var ni mörker, men i Herren har ni nu blivit ljus. Lev som ljusets barn – ljuset bär frukt överallt där det finns godhet, rättfärdighet och sanning – och tänk på vad Herren vill ha. Ta inte del i mörkrets ofruktbara gärningar. Mer än så, avslöja dem.

 

6 kommentarer:

  1. Ja, det var tråkigt att det inte fanns några blommor, det ser rätt fattigt och kalt ut. Men du kunde ju stått på balkongen, och kastat rosenblad över dem Myrra.Haha!!! Vi får lysa i mörkret som råder i världen...Herrens välsignelser och kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Men du är väl en blomma Myrra... det räcker väl?...

    SvaraRadera
  3. Oj,så mycket folk!!! Tänk om det hade varit väckelsemöte i stället!!! Ha,haha!!! Men du har rätt.Konstigt att de inte har smyckat med vare sig blommor,eller grönt.Lite björkruskor,hade ju inte kostat så mycket!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Vanja, Andreas och Marguerite! Tack för att ni kommer och hälsar på mig! Ja, nu är det över för den här gången och något 200-års jubileum lär det inte bli för då har nog Jesus kommit tillbaka och då blir det bättre än alla blommor i hela världen! Tänk vad vi har att se fram emot älskade vänner! Många kramar till er! Ha en fin vecka, Andreas, Vanja och Marguerite!

    SvaraRadera
  5. Ja, den scenen fick ett rejält lyft med din dekorering, helt klart :)

    SvaraRadera
  6. Ja visst blir det lite roligare och festligare med lite blommor! Ha en riktigt fin sommar Tony! Många kramar!

    SvaraRadera

Kommentar: