06 juni, 2011

SVERIGES NATIONALDAG…

        

SVERIGES NATIONALDAG 2011

Sveriges flagga

björkar

Önskar alla en riktigt fin dag!

jordgubbstårta        may1a

Sveriges flagga[5]

image

Sveriges flagga[5]

 

image

Ha ett riktigt fint Nationaldagsfirande!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Psaltaren 100, vers 1 – 5.)

Höj jubel till Herren, alla länder. Tjäna Herren med glädje, kom inför hans ansikte med fröjderop. Vet att Herren är Gud. Han har gjort oss, och inte vi själva, till sitt folk och till får i sin hjord. Gå in i hans portar med tacksägelse, i hans gårdar med lov, tacka honom, lova hans namn. Ty Herren är god, hans nåd varar evinnerligen och hans trofasthet från släkte till släkte.

6 kommentarer:

  1. Jag höjer ett högt HALLELUJAROP för landet och dess invånare, och ber för att församlingarna skall vakna upp ifrån sin sömn och att vi får en stor väckelse över landet innan Jesus kommer... Tack för att jag fick se dina ljuvliga bilder Myrra. Du får väl se mycket firande från ditt fönster, eftersom du bor på torget? Guds rikaste välsignelser och kramar från Småland!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    AMEN! Ja vad vi längtar efter väckelse! Ja det brukar vara fint vid torget med alla flaggorna i topp och den stora fanborgen som ställs upp tillsammans med Arvika Stadsmusikkår när de kommer med drillflickor. Men just nu ösregnar det i Arvika och klockan är ca 12.00 så vi får se om det blir något av! Många kramar till dig min vän!

    SvaraRadera
  3. Här i Småland är det soligt och varmt (28grader +) Vet du Myrra? Jag vittnade om dina tåg, du hade i ditt inlägg, på väckelsemötet igår kväll bla. Så även du var med på mötet en stund, ska du veta. Jag hoppas att det inte gjorde något. Men det blev så välsignat. Ha det gott i "regnet" Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Vanja!
    Åh vad du gjorde mig glad! Tack för att du berättade! Det är så gott att veta att något litet korn i det jag skriver kan få betyda något för någon! Så jag blev så tacksam! Gud ska ta hand om allt du sått på mötet!
    Glad att du har sol! Här har det fortsatt med regn och åska så jag har inte vågat ha datorn på förrän nu en liten stund!
    Många kramar till dig vännen! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  5. MÅ GUD RIKELIG VELSIGNE SVERIGE!!!!!
    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA!!!!!!!!!

    Ja,nå er vi kommet tilbake til Katthult,og vi hadde en fantastisk helg med familie og venner.
    De nygifte strålte av lykke,så det kom både en og to tårer hos meg.De var så flotte de to!!!!!!!

    Traff også endel som jeg ikke har sett på nesten 40 år.OFF!!!! Begynner Katthultarn og bli gammel tro??????????? HAHA!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem Jan Samuel! Ja, det är mycket tårar och skratt när man är på bröllop! Önskar er en härlig vecka! Guds välsignelse!

    SvaraRadera

Kommentar: