20 juli, 2011

Länken förklarar närmare vad Biometri är…

http://www.speed-identity.se/sidor/om-biometri.aspx

Här är ett kort utdrag ur artikeln. “Kanske du associerar biometri med fingeravtryck, ansiktsigenkänning, ven-igenkänning eller ögonigenkänning (iris). Men faktum är att biometrin rymmer även till exempel identifiering av gångstilar, röster, blodkärl, örongångar och lukter.”

Är du intresserad av hur biometrin går framåt så kan du klicka på länken här ovanför där finns en svensk förklaring till VAD det egentligen är som de ska lägga i de nya korten som vi ska identifiera oss med. De har kommit långt med detta redan. Det är inte själva säkerhetsfrågan som jag tycker är kuslig, utan detta att vi har kommit så långt att personliga blodbanor m.m. kan avläsas och läggas in i ett kort som identifierar oss. Jag tror att den här tekniken kommer att gå rasande snabbt framåt och kanske inte det blir som vi skulle önska… allt har baksidor också, allt kan missbrukas… tyvärr…

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 30, vers 15.)

Ty så säger Herren, Herren, Israels Helige: “Om ni vänder om och är stilla, skall ni bli frälsta. Genom stillhet och förtröstan blir ni starka.”

8 kommentarer:

  1. Det låter både skrämmande och otäckt. Men vi får endast blicka på, vår fullkomnare och frälsare Jesus. Ha en fin dag Myrra. Gud välsigne dig. Många kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Det gäller att inte förlora besinningen i den tid som nu är och den som kommer. Orden: Frukta inte, lär återkomma minst 362 ggr i Bibeln.

    SvaraRadera
  3. Det är skrämmande att utvecklingen har framskridit såpass långt...men vi behöver ju inte frukta för vad som ska komma,tack och lov!!! Men det är bra att hålla sig uppdaterad!!!Tack för att du gör det,Myrra!!! Herren välsigne dig!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Ja det är väl kontrollsamhället AB som vanligt. "Storebror".

    På tal om kontrollsamhället. Såg du Myrra Holger Nilsson idag kl 17:00 på kanal 10? Jag har ej kanal 10, men det finns ju en liten TV-slärm på kanal 10:s sida (http://www.kanal10.se/files/media/webtv/webtv.html). Repris idag sent kl 01:00 (eller imorgon 21:a juli, hur man nu definierar nästa dag). Tyckte det var en hel del mer han tog upp som jag inte hört om (men du kan ju ha hört om det).



    /Andreas
    PS: Tror förresten Holger Nilsson fyller år den 26:e juli nästa tisdag. DS

    SvaraRadera
  5. Hej Vanja, Tony och Marguerite!
    Ja, det är faktiskt skrämmande att vi kommit så långt redan! Det sker mycket i det tysta och jag undrar hur långt framme vi är egentligen? Mycket nära gissar jag.

    Ett drag som jag snart tror kommer att lanseras är att vi inte ska behöva komma ihåg några koder mer! Tänk vad många som ska nappa på det!Eftersom det är ett helt kodbibliotek man får ha ifall man besöker många olika ställen så drar kanske många en lättnadens suck och tar tacksamt emot begynnelsen till det som kommer att byggas på allt eftersom tiden går. Varje ställe har sina bestämmelser om hur koden ska vara beskaffad så det går inte att ha samma kod på värst många ställen. Koderna läggs alltså i stället in i korten, korten blir "DU" - kortet representerar dig! Nästa steg... när korten inte ska kunna stjälas är att byta bort korten till något som sitter fast på dig... märke eller något... ja, detta är bara mina egna funderingar men jag tror att vi är långt framme.

    Och det viktigaste av allt... vi måste få folk att förstå... vi får be Gud om vishet och ledning hur vi ska berätta om evangeliet medan vi har den möjligheten! Så gott att vi har varandra! Kramar till er och tack för att ni kom till Fyrbåken!

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas!
    Tusen tack för att du påminde mig! Nej, jag missade det totalt för det har varit en så rörig dag med mycket att göra. Men tack för att du berättade och jag ska hålla koll på repriserna, för de brukar dyka upp flera gånger!

    Jag tycker mycket om Holger Nilsson! Han kämpar och varnar människor så att de ska hinna att omvända sig medan tid är! Jag har hört honom i verkligheten några gånger och sett och upplevt den kärlek och nöd han känner för att nå ut till alla med det viktiga budskap han har! Du kanske har sett att jag har en länk till "Flammor" i överkanten av bloggen. Det är Holgers Nilssons skrift, som jag tycker mycket om. För 50 kr får man den hem några gånger om året, med det senaste som Holger har fått fram i sin forskning efter profetiska nyheter. Vill du prenumerera på den så kan du klicka på länken och beställa den inne på "Flammors" hemsida.
    Tack än en gång Andreas för att du berättade! Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Du är så upplyst om allt som händer ute i världen Myrra, och visst är det mycket som är skrämmande den utvecklingen som vi läser om. Det mesta är gjort i gott syfte, men så mycket kan gå så fel..
    och anonym ja det kan man knappast vara längre även om man så skulle vilja. ;))
    Massor av go kramar till dig.
    Annelie

    SvaraRadera
  8. Hej Annelie!
    Jag kan ingenting om sånt här men tycker det är spännande att följa med och se vad de hittar på. Det är inte alltid det är till det bättre, det blir nog så när vi lever i ett samhälle där tyvärr pengar styr det mesta.
    Kram till dig också goa Annelie! Önskar dig så fina sommardagar för jag vet att du vill vistas mycket utomhus!

    SvaraRadera

Kommentar: