08 juli, 2011

Mycket trött…

 image    

Det har varit stillestånd några dagar på bloggen på grund av att Fyrbåken bok och present har flyttat i cyberrymden till nya rum! Blinkar Skämt åsido så var det så att den webbplattform som Fyrbåken bok och present bor på,  håller på att flytta över från gamla till nya system, så det var bara att packa ihop och göra sig redo för flytt. Det tar sin tid att flytta en E-handel bit för bit över till nya system – särskilt när man ska göra det två gånger! Tummen ned

image

Jag arbetade med detta hela natten och klockan blev 13.00 dagen därpå som var onsdag, när jag fick lägga mig. Sov några timmar och när jag lite yrvaken kom upp några timmar senare, fick jag till min förskräckelse se att en av menyerna inte fungerade, den stannade inte framme utan försvann innan man hann att se vad den innehöll.Förvånad Därför fick jag flytta en gång till och ta om allt från första början igen för att finna en mall som hade en annan meny. Ytterligare en arbetsnatt, men nu fick jag lägga mig redan 07 på torsdagsmorgon och då var det bara finjusteringar kvar. Ler med tungan ute

118

Det har jag grejat med idag så nu får det duga ett tag som det är. Nu är klockan snart 03 på fredagsmorgon och jag behöver lite sömn känner jag. Att jag fick ta nätterna till hjälp beror på att det vanliga administrativa jobbet med presentbutiken tar mycket tid och det måste göras på dagtid eftersom det ofta innebär kontakter och samarbete med andra försäljare och kunder. Ring mig Så det finns bara nätterna kvar när det gäller specialarbete. Men det är roligt arbete, det roligaste jag någonsin arbetat med, så timmarna försvinner utan att jag ens märker det och tröttheten kommer först efteråt…

Fyrbåken blinkar:

star5

(Hebreerbrevet kapitel 4, vers 12 – 16.)

Ty Guds ord är levande och verksamt. Det är skarpare än något tveeggat svärd och tränger så djupt att det skiljer själ och ande, led och märg och blottlägger hjärtats uppsåt och tankar. Ingenting kan döljas för honom, allt skapat ligger naket och blottat för hans öga. Och inför honom är det vi skall avlägga räkenskap.

När vi nu har en mäktig överstepräst som har stigit upp genom himlarna, Jesus, Guds son, låt oss då hålla fast vid vår bekännelse. Vi har inte en överstepräst som är oförmögen att känna med oss i våra svagheter, utan en som har prövats på alla sätt och varit som vi men utan synd. Låt oss därför frimodigt träda fram till nådens tron för att få förbarmande och nåd i den stund då vi behöver hjälp.

 

8 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Myrra,som sitter inne med sådana datakunskaper!!!För mig verkar det helt oöverstigligt!!! Nu är du verkligen förtjänt av sömn och vila!!! Tack för att Fyrbåken blinkar ut dessa välsignade ord!!!Herren välsigne dig!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Vad otroligt duktig och kunnig du är Myrra. Vad tråkigt att få göra om alltsammans igen. Men det måste ju sagt fungera, annars får man inget sålt. Gud är god och Jesus hjälper oss från dag, till dag. Halleluja! Nu får du verkligen ta igen dig, med en skön vila i Jesu namn. Många kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Vanja!
    Tack för din uppmuntran, men jag är långt i från duktig ska du veta! Det här är inte ett arbete som är svårt heller utan mer som när vi grejar runt lite i våra bloggar. Det är bara det att det tar sådan tid, för du vet alla produkter flyttas och alla linjer kommer snett osv. Det är mycket som ska ställas in, men det är inte mer invecklat än det är när vi ändrar i våra bloggar. Det är bara det att det är så många olika produkter som hamnar snett och vint och mycket annat sådant som ska ändras. Men när en sak är rätt i t.ex. Internet Explorer så blir det snett sen i Firefox. Så det är bara att låta det vara lite snett och ojämnt här och där. Önskar dig en fortsatt riktigt fin semester! Många kramar till dig min vän!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Nej det är inte alls svårt! Det är som när vi lägger om i våra bloggar. Det tar bara desto längre tid med en web shop för att det är så många produkter så varje sida så butiken blir som en liten blogg som får ändras specifikt varje sida för sig. Men det är inte mycket med koder jag förstår, endast något litet ingrepp här och där kan jag göra.

    Nu önskar jag att du ska få en fin och härlig helg, full med Guds rika välsignelse! Kram, kram!

    SvaraRadera
  5. Lit på sne kan ingen se och lit på ving gör ingenting , ja, ja, det är skånska. Var en liten bit ovanför Nysäter igår jag tror de hette Skuggerud på en gård och fräste skrapgångar för kreatur så att de inte halkar. Ja man blir trött efter 17 - 18 timmar i ett sträck. Vi försökte åka bilfärga över fjorden och då hade vi kommit till Grums enl gårdsägaren. Fin natur vi har att titta på när man åker genom Sverige. Föreslog en gång i en motion att vi borde byta ut vår nationalsång och börja att sjunga Svenska folk du borde tacka Gud för landet han dig gav. Tänk vilken välsingnelse de hade varit för vårt land.

    SvaraRadera
  6. Hej Osså! Åh vad jag skrattade gott åt din ramsa! Den ska jag aldrig glömma bort utan tänka på jämt när jag gör misstag! (ler)Tack snälla du! Får jag använda den ramsan som ett ordstäv på Fyrbåken bok och present? Jag tror fler skulle ha nytta av den för när man läser den så ser man på sig själv med lite humor, allt blir inte så allvarligt! Jag vill så gärna ge vidare det som kan vara andra till hjälp. Får jag det, Osså?

    Men har du varit så nära Fyrbåken? I sköna Värmeland! Från Grums är det inte långa biten till Arvika! Men vad gör man när man fräser skrapgångar? Det låter intressant och något som inte vem som helst kan göra, tror jag. Hur gör man då?
    Vad glad jag blir att höra när människor som du, som nu har rest i arbetet över Sverige och verkligen tar vara på allt det fina de ser efter vägen! Du vet för en del är det bara att förflytta sig från punkt A till punkt B, så fort som möjligt. Då går de miste om allt det fina, det flimrar bara förbi utan att de lägger märke till det. Nej, då är det allt bättre att ta vara på den fina färdvägen, alltid finns det mycket fint att se på och ta vara på, om man bara ger sig tid. Jag älskar också att se mig omkring när jag är ute och åker.
    Din version av Nationalsång, skulle vara till välsignelse både för folket och landet! Den skulle jag mer än gärna sjunga! Tack Osså för att du kom och hälsade på! Glöm inte att berätta för mig om jag får använda din ramsa i presentbutiken. Önskar dig en välsignad helg! Kram!

    SvaraRadera
  7. TACK Osså! Då gör jag det! Ha det så gott och trevlig helg!

    SvaraRadera

Kommentar: