19 juli, 2011

Nytt nationellt ID-kort…

 

http://www.thenationonlineng.net/2011/index.php/editorial/12753-new-national-identity-card.html

Klicka på länken om du vill läsa hela artikeln på Engelska. Den var publicerad i dag i “The Nation”.

Efter alla bedrägerier är den federala regeringen nu i inledningen av att ge medborgare nya biometriska id-kort. NIMC:s verkställande direktör, Chris Onyemenam, har meddelat startdatum till den 1 augusti. Från detta datum ska den första uppsättningen av dessa biometriska data tas fram som ska ligga till grund för  multifunktionella så kallade “smarta kort” som har de personliga uppgifterna inbäddade i chippet! Omkring 100 miljoner Nigerianer väntas bli de första som ska få motta detta, och de första ska delas ut 30 september.

Bibelns instruktioner

Mycket händer snabbt nu. Det som för några år sedan nästan verkade som en otäck saga, blir nu mer och mer verklighet. Ännu mer tror jag kommer att hända när världsekonomin brakar samman… då kan det hända än värre saker när det ekonomiska ska försöka att rätas upp. Jag skriver nu bara som jag själv tror och vad jag hört från personer som jag litar på. David Wilkerson var en av dem. Han skrev redan på 70 talet varningar om det bråk som skulle komma att bli om de stora energirikedomar som de nu bråkar om. Han talade också om hur folk skulle försöka att satsa på guldet och silvret, men att det inte skulle få något hållbart värde. Det som David förespråkade att satsa på det var – mark! Du som inte känner till David Wilkerson, tro inte att han var en “spågubbe”! Nej, det var från Gud i bön han fick ta emot det han berättade för oss efteråt.

Fyrbåken blinkar:

star5

(Första Petrus brev kapitel 2, vers 6.)

Det står ju i skriften: Se, i Sion lägger jag en hörnsten, utvald och ärad; den som tror på den skall inte stå där med skam.

 

9 kommentarer:

  1. WOW,säger jag bara!!! Vilken fin design på bloggen du har gjort!!! Jag trodde nästan att jag hade kommit fel,ha,haha!!! Ja vi ser hur Wilkersons profetiska ord går mot sin fullbordan!!!Tack för det upplysande inlägget,Myrra!!! Det är bra att varningarna går ut,så att fler sätter sitt hopp till HÖRNSTENEN!!! Ha en fin och välsignad dag!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Det är med blandade känslor, som jag läser ditt varnande inlägg Myrra. Dels att vi ser sanningarna går i uppfyllelse, och dels för att många kanske gå förlorade, som inte ta vara på frälsningens budskap. Men inne i mitt hjärta, jublar det. Tänk Myrra: SNART FÅ VI KOMMA HEM. Men vi får kämpa ännu ett litet tag, men det är mödan värd. Halleluja! Tack för det du delge. Sitter och väntar på Kallle och Marguerite, vi åker snart på en tur till Blomstergården, här är soligt och varmt, så vi får nog en fin dag tillsammans./ Må Herrens Ande vila mäktigt över dig. Önskar dig en fin dag./ Många kära kramar!!! Ps. Vilken fin sida, du har gjort!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Vanja!
    Ja, när du skriver att det är med blandade känslor så håller jag med dig. Det är som Paulus skrev, han slets åt bägge hållen, han ville bryta upp för att vara hos Herren, men visste att han hade ett uppdrag att utföra!
    Så roligt att åka till Blomstergården! En gång för många, många år sedan när jag bara var barn, då var min mamma och syster där och de var överväldigade över all vacker blomprakt! Det blir säkert en skönhetsupplevelse! Ha det riktigt fint och njut av varje stund!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Tack för uppmuntran om bloggen :-) det var dags att lämna den gamla mallen som var låst i ett anpassat läge och inte gick att justera alls.
    Vi får försöka att nå ut och få människor att inse - det är allvar nu! Må Gud leda oss genom sin Helige Ande! Kramar till dig min vän!

    SvaraRadera
  5. Biometriska ID-kort? Förstår inte riktigt. Ska de inte sitta på kroppen, eller vara inopererade då?... Annars är det väl ungefär samma som vi redan har, vanliga ID-kort eller bankkort?...

    /Andreas
    PS: Kunde inte logga in nu på sidan. DS

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas!
    Jag visste inte heller vad Biometri var förrän jag började läsa lite om det i samband med att jag precis som du ville veta lite mer om vad det egentligen var för något. Om du klickar på den här länken så kommer du till en bra svensk artikel som förklarar väldigt ingående vad det är:
    http://www.speed-identity.se/sidor/om-biometri.aspx
    De skriver också så här i artikeln:
    "Kanske du associerar biometri med fingeravtryck, ansiktsigenkänning, venigenkänning eller ögonigenkänning (iris). Men faktum är att biometrin rymmer även till exempel identifiering av gångstilar, röster, blodkärl, örongångar och lukter."
    Så dessa nya kort rymmer så mycket mer än just våra namnuppgifter och födelsedata. Man kan välja vad som ska läggas för information i dem.

    Hoppas att du finner det du söker Andreas i denna artikel. Kanske reagerar du liksom jag genom att undra varför det har varit så ovanligt tyst i tv, radio, tidningar, om detta som har kommit så långt i sin utveckling redan?

    Ha det riktigt gott! Kram!

    SvaraRadera
  7. Andreas
    Här kommer ett tillägg...
    jag ser att inte adressen till den sida jag hänvisade till blev klickbar utan du måste skriva in den i adressfältet. Men jag glömde skriva till dig att jag tror jag ska ta upp det här i ett fortsatt inlägg i Fyrbåken i kväll, då lägger jag in länken igen så är den bara att klicka på, jag förstår inte varför det inte gick att klicka på här i kommentarerna?

    SvaraRadera
  8. Okej, tack. (skäms nästan för att du ger så långa svar till en "liten" person som mig, det är inte säkert jag kan ge nån gengäld, hehe).


    /Andreas

    SvaraRadera
  9. Hej Andreas!
    Jag blir jätteglad för att du kommer och hälsar på och även när vi kan diskutera och ställa frågor till varandra och ha synpunkter! Så du gjorde mig bara glad! Det är det som är så roligt med bloggar och kommentarer att det blir som ett samtal där vi kan utbyta erfarenheter. Jag tycker du är jättefin och ärlig, som berättar när det är något som du skulle vilja vet mer om! Och du vet att jag får ju skylla mig själv om jag ger långa svar, du har ju inte bett mig om det, (ler)! Nej, tack och lov för att du frågar och diskuterar, det är toppen det! Många kramar och tack för att du vill hälsa på i Fyrbåken!

    SvaraRadera

Kommentar: