14 juli, 2011

Ölands dag–Victoriadagen…

GRATTIS VICTORIA!

image

http://svenskdam.se/2011/07/kronprinsessan-victoria-en-fin-fodelsedag-trots-regnet/

I dag är det ju Kronprinsessans födelsedag som firas på Öland! De år som jag och Håkan var med här på Solliden på Öland, så upplevde vi aldrig regn. Men idag var det paraplyväder… Jag gissar att Kronprinsessan tog sig god tid – trots regnet, för hon har alltid tagit sig tid för folket. Och alla människor som troget väntat utanför på Solliden, blir så glada när hon ger dem den tiden. Jag tycker vi kan vara riktigt, riktigt stolta över Victoria och hela Kungafamiljen. Jag önskar Victoria en fantastisk födelsedag!

image

6 kommentarer:

  1. Gomorgen søster,og takk for flott inlegg,og bilder!!!!!!!

    JA,GRATTIS TIL VICTORIA,OG MÅ GUD RIKELIG VELSIGNE DET SVENSKE KONGEHUS OG LAND.AMEN!!!!!!!!!!!!!!

    Idag er det overskyet på Katthult,og om kort tid kommer nok regnet igjen.
    Men,vi har alikevel mye vi kan glede oss over.HALLELUJA!!!!!!!

    Vi har Jesus,hverandre,vi bor i et land med fred,vi har mat nok,slik at vi kan spise oss mette hver dag.
    Ja,listen på hva vi har er uendelig lang,så vi har mye og takke Jesus for.
    TAKK KJÆRE JESUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jeg ønsker deg og dine en velsignet god dag Myrra.AMEN!!!!!!!!!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  2. TACK för ditt mail som alltid sänder stark uppuntran och glädje! Tänk om vi alla kunde hjälpas åt att tänka dina tankar! För precis så som du skriver här - så är det faktiskt, vi har så mycket att vara tacksamma över! Många kramar och hoppas för allt i världen att regnmolnen flyr Norge men de får gärna fly västerut och försvinna ut över havet så de inte kommer hit till Sverige! :-) Tack kära vän för din hälsning! Önskar er nu ett riktigt fint veckoslut, med Guds rika välsignelse!

    SvaraRadera
  3. Underbara Öland. Tänk att det kan regna även där. Vi tar oss nog en tur dit, över dagen, framöver...Önskar dig en trevlig välsignad helg. Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Ja,hu vad det regnar!!! Men det behövs!!!Synd bara att det kom på hennes födelsedag,och alla som är där och firar.....men så är det!!! Ha en skön och välsignad helg!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Vanja!
    Så roligt att läsa att du också tycker om Öland! Du vet det var vårt sommarparadis! Min dröm är att kunna åka dit en hel sommar snart igen. Något att längta till! Önskar dig nu en fin helg!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hej Marguerite!
    Ja det kanske behövs regn. Regn är livgivande! När jag var tonåring älskade jag att promenera i regn, osminkad och bara låta det regna på ansiktet. På fötterna hade jag stövlar och och så hade jag regnjacka med huva. Sen promenerade jag sakta och njöt av det stilla, varma sommarregnet och alla dofterna från blommor och sommar... sen tyckte jag att hyn blev så fin efteråt, vet inte om jag kanske inbillade mig.. :-)

    Önskar dig en riktigt fin helg! Många kramar!

    SvaraRadera

Kommentar: