22 juli, 2011

Sjunkhålen fortsätter uppstå över hela världen…

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/07/21/sinkhole-in-guatemala-opens-up-in-floor-of-bedroom/

Det höga dånande ljudet  kommer inifrån huset! Inocenta Hernandez från Guatemala City fick höra ett plötsligt ljud som fick henne att springa ut,  och tänkte det hade varit en explosion i närheten. När hon insåg att problemet var inne i hennes hem, återvände hon för att finna ett gapande, tre meter brett, 40 meter djupt sjunkhål under sin säng. Hernandez, 65, var lättad att skadorna bara var på hennes hus, och inte hade skadat hennes barnbarn, som hade lekt i närheten av sängen.

 

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/07/21/lithospheric-fracturing-continues-gigantic-cracks-appear-in-mexico/

Den här sprickan är 1500 meter lång, och uppstod i Mexico för en vecka sedan. Det otäcka är att dessa sjunhål dyker upp så snabbt och oväntat.

Jordskalv under onsdags-natten…

berättar Nya Wermlands-Tidningen.

http://www.nwt.se/torsby/article939267.ece

Norska Hedmark drabbades under natten till torsdagen av ett jordskalv. Känningar från skalvet spred sig också över gränsen till Sverige. Skalvet mätte 3,78 på Richterskalan och hade epicentrum 13 kilometer väst- nordväst om Elverum.

– Skalvet skedde på den norska sidan, men det gick att känna av också i norra Värmland, säger Reynir Boðvarsson, projektledare för Svenska Nationella Seismiska Nätet, SNSN.

jesus Kristus

Mycket händer med naturen på olika ställen i världen, torka, översvämningar, vulkanutbrott, djur av olika arter som dör i mängd, vatten som förgiftas, krig som ökar, våld och kärlekslöshet som breder ut sig. Detta är rubriker som vi har börjat bli så vana vid att vi många gånger slöar till och inte reagerar tillräckligt.

Men Jesus sa att vi skulle hålla oss vakna och ge akt på olika tecken som han talade med sina lärjungar om i förväg. Tack Jesus för att du har lovat att ta hand om oss! För min egen del har jag insett hur väl jag behöver Jesus varje dag. Jag ber varje dag att få lägga dagen i hans händer och under hans ledning. Hjälp mig att höra vad du säger Jesus! Öppna mina öron och mina ögon för dig och hjälp mig att förstå din vilja och uppfatta dina maningar. Hjälp mig att lägga bort mitt eget egoistiska “jag” och låta dig ta över helt och fullt! Då blir det bra!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Johannesevangeliet kapitel 12,  vers 26.)

Om någon vill tjäna mig, skall han följa mig, och där jag är kommer också min tjänare att vara. Om någon tjänar mig, skall Fadern ära honom.

7 kommentarer:

  1. Detta var verkligen uppskakande nyheter Myrra. Vad mycket du vet vad som händer och sker. Och jag är så tacksam för att du delar med dig, och sprider dessa tidstecken.Ja, vi får lägga våra liv, i Jesu händer, varje dag, och hålla oss nära HONOM. Jag stämmer in med dig i din fina bön. Vi sitter i bilen nu, när jag skriver till dig. Vi är någonstans utanför Nässjö. Det ska bli så roligt och spännande den här helgen, med väckelse-möten och allt. Skönt att komma hemifrån ett slag, och få nya perspektiv och ny kraft. Önskar dig en bra och fin dag med Jesus./ Många kära kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Jag gläder mig med er! Jag tycker nästan jag känner er förväntan och längtan efter att få möta Herren tillsammans med andra trossyskon under en hel helg! Gud välsigne er rikligt Vanja! Hälsa de andra så jättegott! Många kramar från Värmland!

    SvaraRadera
  3. Ja såg just om s.k. sjunkhål. Såg på AOL http://www.huffingtonpost.com/2011/07/21/guatemala-city-sinkhole-under-womans-bed-_n_905454.html#s309912&title=Utah_Sinkhole_Death


    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Annars brukar de väl ha såna där hål som på den översta bilden här på toaletter nere i såna länder kan jag tänka. Tänkte nästan på om det var en toalett först.

    /Andreas

    SvaraRadera
  5. Du Myrra, du hörde väl om att Gotland hade haft totalt strömavbrott (och om det var tiotusen blixtar) igår? Undrar om det är vanligt eller inte, tror inte jag hört om det förr. Men man får nog se upp och tro att allt är "tidstecken", för det kan ju vara normala förhållanden ibland också här i världen.

    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas!
    Tack snälla du för länken! Jag klickade på den och tittade på bilen som hängde längs kanten! Huuuu! Och det var intressant att få se sjunkhålen i närbild! Vad mycket som händer med naturen på olika ställen!
    Ha en riktigt fin helg Andreas! Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas!
    Ja, jag hörde att de hade varnat för kraftig åska på Gotland men sen har jag inte hört hur det blev i verkligheten. Men då var det ett redigt åskväder med så många blixtar!
    Talade med vänner på Öland i dag och de berättade att de hade haft kraftig åska i går, så det gick väl från Gotland till Öland då förstås. Och i dag och i morgon har de varnat för kraftig åska här omkring Värmlands-skogarna! Tack för dina kommentarer Andreas, det är roligt när du kommmer och hälsar på! Många helgkramar!

    SvaraRadera

Kommentar: