16 juli, 2011

Solen fortsätter med magnetiska stormar mot jorden…

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/07/15/massive-coronal-hole-turns-earthward-geomagnetic-storms-may-ensue/

Ett mörkt gap i solens atmosfär, orsakar magnetisk sol storm med beräknad ankomsttid mot jorden 19 juli. I morse fotograferade UV-filtrerat teleskop ombord på NASA öppningen. Dessa hål är platser där solens magnetfält öppnar upp och låter het gas slungas ut. Stora möjligheter för intresserade att få se norrsken.

Blessings

Önskar er alla en riktigt fin helg!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Matteusevangeliet kapitel 6, vers 33.)

Sök först hans rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också.

12 kommentarer:

  1. Har aldrig sett ett norrsken live. Det måste vara en otrolig fin upplevelse. Tack för dina rapporter Myrra. Önskar dig en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Jag har sett fina norrsken många gånger hemma på landet vid mitt föräldrahem. Särskilt riktigt kalla, klara vinternätter. Det har varit de mer vanliga norrskenen med inte så mycket färg.

    Men jag glömmer aldrig en gång i början av 70-talet. Det var i Arvika en sen kväll. Då var jag ännu inte frälst heller. När jag tittade upp mot himlen så såg det ut som om hela himlen brann! Det var riktigt kusligt för det var som eldslågor som böljade över hela himlen, men inte i stora områden som är vanligt vid norrsken, utan det här var som om det brann eldar på olika mindre ställen över hela himlen så långt mitt öga kunde se!

    Jag satte mig på staketet utanför och tittade upp. Hela himlen liksom svajade i eldar som flyttade sig och blev starkare på olika ställen hela tiden. Men oj vilken färg!!! Precis som eld! Jag tittade mig omkring på människorna som kom med sina bilar och skulle gå in i hyreshuset, men på grund av alla gatlampor som lyste upp så var det ingen som regaerade och tittade uppåt mot himlen på skådespelet, alla verkade ha annat i tankarna och gick raskt mot hyreshusporten.

    Den gången trodde jag nästan att det var något riktigt stort på gång, men jag kopplade det inte till Jesu återkomst, för på den tiden visste jag knappt något annat om Jesus än att han var min söndagsskole-Jesus, att han var käreleken och att man fick komma till honom och tillhöra honom om man ville!

    Men nu är jag mer vaken för olika tecken på himlen och i naturen, eftersom Jesus själv har sagt att det ska uppträda tecken i solen och månen och stjärnorna, att Människosonens tecken ska synas på himlen och hur natur och allt annat ska visa sig som ett tecken för oss att han är nära - utanför dörren.

    Ja, det är spännande Vanja! Jag är mer än glad att vi har varandra och att vi kan prata med varandra om allt!
    Många kramar! Väsignad helg, önskar jag dig!

    SvaraRadera
  3. "Men jag glömmer aldrig en gång i början av 70-talet." ... herregud hur gammal är du egentligen?? Själv är jag 35 (men fyller 36 i år).


    /Hej.

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!
    Jag är gammal och för varje år jag får bli äldre så blir jag bara gladare... (skrattar gott)... född samma år som Tony Blair, Kim Basinger och Tim Allen... men jag har förstås lite mer rynkor än dem! Ha en riktigt fin helg Andreas! Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Vad spännande,Myrra!!! Jag har heller aldrig sett norrsken "live",men jag skulle gärna vilja!!!Tack för att du delar med dig av detta!!! Kram och fortsatt fin helg!!!

    SvaraRadera
  6. Ha! Det låter som du diggar kändisar, precis som jag!


    /Hej.

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas!
    Nja, inte så stor diggare är jag av kändisar faktiskt, förutom EN KÄNDIS förstås, du vet vilken? Han som snart kommer tillbaka till oss! Honom diggar jag mest av allt! Kramar till dig Andreas!Ha det så fint under helgen!

    SvaraRadera
  8. Hej Marguerite!
    Tack för att du tänkte på att hälsa på mig, i dag som är ER dag! Hoppas och tror att den har varit riktigt fin! Jag blir så glad när jag läser om er långa och trofasta kärlek! Tänk att få stå sida vid sida och arbeta mot samma mål! Jag och Håkan brukade prata om den tretvinnade tråden, där Jesus var den tredje tråden intvinnad i vårt äktenskaps band. En tretvinnad tråd är ju oerhört stark. Gud välsigne er rikligt, nu - och för all framtid! Kramar!

    SvaraRadera
  9. På folkhavets upprörda vatten
    Min farkost så liten sig ter
    När genom den mörkaste natten
    Gungar fram ingen ljusning man ser
    För de drivminor många bland klippor och skär
    Genom minspärrar trånga min farkost mej bär.
    Hur kan du vara så lugn någon frågar mig här jo ser du Jesus är med och till himmelen de bär.

    Jag sökte ej rikdom och ära
    Jag sökte ej skatter på jord
    Ty dem kan min farkost ej bära
    nej blott mej och en bok med Guds ord
    Och när fiendens ubåt de prejar min båt jag då visar min last och fortsätter min stråt
    Jag har båd lots och kovoj ur den himelska här så jag vet säckert att resan till himmelen bär

    Från skyn ser jag bomberna falla
    Krevera vid farkosten kant
    De dånar och vågorna svalla
    Och jag ser liksom avgrundens brant
    Och jag ryser av fasa men hämtar mej snart ty i båten är Jesus det är underbart
    Att ha båd lots och konvoj ur den himelska här så jag vet säckert att resan till himmelen den bär

    Så lugn och så salig och glader
    Jag far på de upprörda hav
    Ty den som har Gud till sin Fader
    Blir bevard och går ej i kvav
    När torpeder från fienden susar förbi jag mej gömmer hos Jesus där vill jag förbli.
    Fastän min farkost på havvågen liten sig ter så vet jag säckert att resan till himmelen de bär.

    Till himmelen de bär till himmelen de bär till himmelen de bär halleluja
    Hur kan du vara så lugn någon frågar mig här
    Jo ser du Jesus är med och till himmelen de bär

    SvaraRadera
  10. Ønsker deg en velsigna god dag Myrra,å hilser deg med:
    2 Krön.7 vers
    15 Mina ögon skall nu vara öppna och mina öron lyssna till vad som beds på denna plats.

    16 Jag har nu utvalt och helgat detta hus för att mitt namn skall vara där till evig tid. Och mina ögon och mitt hjärta skall alltid vara där.
    Hilsen fra Katthult

    SvaraRadera
  11. Tack Jan Samuel!
    Önskar också dig och Solstrålå en underbart välsignad dag! Vi ber om kraft och gläjde speciellt till dig för att klara av din kamp!
    Psaltaren 121: 1 - 3 "Jag lyfter mina ögon upp till berget: varifrån skall min hjälp komma? Min hjälp kommer från Herren, som har gjort himmel och jord. Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig!" Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Kära Osså!
    Tusen tack för den fina, härliga och uppmuntrande sången/dikten! Så fin och så sann! Det får mig att tänka på en låt som Ludvig och Lise på Evangelisenteret i Norge brukade sjunga, om den Himmelska lotsen ombord! Ja tack och lov, att Han är med i båten, då behöver vi inte vara rädda när det stormar! Tack än en gång! Gud välsigne dig rikligt Osså! Jag blir så glad när du tittar in på Fyrbåken! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: