28 augusti, 2011

Ett ljuvligt möte…

Jesus och barnet

 

Observera att det här är inte från vår kyrka utan en You Tube-video som jag hoppas att inte pojkarna har något emot att jag lånar för att visa er! Likaså den förra videon med Henning och team i det förra inlägget var inte heller från vår kyrka utan lånad från You Tube. Jag kom att tänka på att det kanske är bäst att skriva det så det inte blir missvisande.

Äntligen tog jag mig ifrån jobbet och kunde få vara med på ett fantastiskt, välsignat möte i Pingstkyrkan hemma i Arvika! Jag tyckte det var en ljuvlig stund redan i Stadsparken i tisdagskväll, men för mig som älskar musik så var det också härligt att få höra dem i kväll när ännu fler hade anslutit till gruppen. Jim från Norge var med, likaså Jostein som brukar leda Norska Evangelisentermusiken , och scenen var full av duktiga musiker! Det var en underbar atmosfär, det går inte att förklara, orden blir så små.

Duva till halsband

Men fast jag älskar den sortens musik som de spelar, så var det som grep mig mest den hängivenhet för Jesus som de visade. Härliga killar med en stark ödmjukhet och helt hängivna sin Herre och Mästare, Jesus Kristus!  Människor har blivit frälsta, många uppbyggda och tända på nytt. Henning berättade hur han går rakt fram, dit Jesus säger! Han går utan fruktan och bryr sig inte om hinder som reser sig mot honom. Har Jesus sagt “Gå” så går han! Jag vaknade på lördags förmiddagen av att Henning och teamet stod utanför på torget och sjöng och jag hörde hur han frimodigt sjöng och ropade “Jesus lever” så det hördes till andra sidan sjön – minst! Tack och lov för det! Ler Det var det bästa sätt jag någonsin vaknat på!

Klappar i händerna

Trots att SMHI lovat redigt med regn så hade Henning riggat upp instrumenten mitt framför fågelmannen på torget, under bar himmel. Lite längre bak fanns ett tak de kunde ha stått under, men de ville säkert vara så nära folket som möjligt. Jag gissar att det låg en hel del bön bakom som höll regnet borta!  När de sista tonerna hade ljudit, och instrumenten var bortplockade så dröjde det inte länge förrän det första regnet kom dånande så det small i fönstren.

image

Men då var budskapet ute över Arvika, och många fick höra om Jesus i dag inne i centrum. Både de som ville höra och de som inte ville höra! Det var bra det tycker jag!Blinkar Guds ord vänder aldrig tillbaka fåfängt utan att ha verkat det som det var utsänt till att verka. Och det verkar gott i människans hjärta, till hjälp och självrannsakan. Jag önskar att jag hade haft några bilder att visa men jag hade som vanligt gått i från kameran hemma. Söndag klockan 11 är det dags igen. Då kunde visst inte Jim vara med, men jag hoppas att de andra är kvar i alla fall. Då ska vi fröjdas ännu mer! Jag tackar Gud för detta team!

 

Fyrbåken blinkar:

star5

(Psaltaren 103, vers 13.)

Som en fader förbarmar sig över barnen, så förbarmar sig Herren över dem som fruktar honom.

3 kommentarer:

  1. Sitter här med tårar i ögonen, har lystnat på sången, Du mor som ber. Just den sången var det ett par, som sjöng och spelade för mig, på mitt 40 års-kalas. Ja, det väcktes en del minnen till liv. Underbar sång, är det, och han sjunger under Andens kraft. Lyckliga du, som kan gå på dessa kraftfulla möten Myrra.Och underbart att evangelium sprids ut på torget, så ofrälsta kan höra. Amen! Tusen tack för det du delar, du Herrens tjänarinna. Önskar dig en välsignad kväll, och många kramar!

    SvaraRadera
  2. Åhh Myrra,vad jag önskar att jag hade fått gå med dig dit!!! Tack för att du delade med dig av din upplevelse!!! Det är så värdefullt!!! Önskar dig allt gott och Herrens rika välsignelse!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Vanja och Marguerite!
    Ja det har varit helt underbart! Sista mötet i dag var 11.00 i kyrkan. Människor har tagit emot Jesus som sin personliga Frälsare och vi som redan är troende, har fått en kraftig uppmuntran och gläjde. Jag talar bara för mig själv, men jag gissar att det är lika med de flesta som har fått uppleva dessa välsignade möten. Jag blev glad, styrkt, och piggnade till rejält av detta besök från Norge! Jag upplevde den Helige Ande så nära så det går inte att beskriva med vanliga ord, men ni som upplevt det vet vad jag menar.
    Gud välsigne er älskade syskon. Så gott att vi har varandra och kan dela våra erfarenheter och upplevelser! Önskar er nu en välsignad vecka, full av Guds kraft och vägledning! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: