25 augusti, 2011

Pingstkyrkan i Stadsparken Arvika under vecka 34…

ros3

Hej, du kommer väl!

Nu är det dags igen för Pingstkyrkan att ha möten ute i stadsparken! Det är Henning Gustavsen som kommer med team! Klockan 19 tisdag, onsdag, och torsdag ute i stadsparken. Fredag, lördag och söndag flyttar de in i Pingstkyrkan och mötena börjar klockan 19 på kvällarna förutom söndag, då det börjar 11.00. Vid regn flyttar även planerade möten i stadsparken till pingstkyrkan på Magasinsgatan 15.

Det är en vacker park i Arvika, vår stadspark med alla blommor, vattenfontäner och träd och dessutom vår nya upplevelsepark, där barnen fritt kan leka medan föräldrarna lyssnar på Henning med team. Henning kommer från Norge och har själv blivit frälst efter att ha levt ett hårt liv. Nu lever han för Jesus, har blivit totalt befriad och förvandlad och vill berätta för andra om sin Befriare. Har du möjlighet så kom och låt inte detta tillfälle gå förbi! Här nedanför ser du Henning. Det är inte så bra ljudkvalité på den här YouTube-videon men du får ett hum om vilken go kille han är och  han har ett starkt budskap till oss! Gud välsigne dig och ditt team Henning! Tack för att du kommer till oss i Arvika!

Välkommen du också till Stadsparken och Pingstkyrkan för att lyssna till Henning med team!

 

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 40, vers 29 - 31.)

Vet du då inte, har du ej hört det, att Herren är en evig Gud, han som har skapat jordens ändar? Han blir ej trött och utmattas inte, hans förstånd är outrannsakligt. Han ger den trötte kraft och förökar den maktlöses styrka. Ynglingar kan bli trötta och utmattas, och unga män kan falla, men de som väntar efter Herren hämtar ny kraft, de får nya vingfjädrar som örnarna. Så skyndar de iväg utan att mattas, de färdas framåt utan att blir trötta.

 

9 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅH MYRRA!!! UUUNDERBAAART!!! Vilken sång va..? Anden blev utgjuten här när jag lyssnade på den. Jag hade gärna velat komma till dessa möten, men avstånd och jobb, gör att det inte går. En annan gång kanske. Men du får ge mig alla detaljer om mötena, på din blogg sedan ? Jag ska lyssna på sången igen. Och då lär jag få som du skriver: Nya vingfjädrar som örnarna. En Jätte go´klem till dig, och Herrens alla välsignelser!!!

    SvaraRadera
  2. Åhhhh....jag vill också gå dit,Myrra!!! Varför ska det vara så lååångt???...Du får helt enkelt rapportera till oss hur det var,ha,haha!!! Det gör du väl,om du går dit???......Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Vanja och Marguerite!
    Ja, det är en härlig kille! Första kvällen i stadsparken var en underbart solig och vacker sensommarkväll. Vita tunna slöjmoln på en blå himmel och en sol som spelgade sig i kyrkvikens vatten. Henning och hans vänner drog igång vid 19-tiden och det var så välsignat att lyssna på dem. I en park kommer många människor som inte vanligtvis går i kyrkan och det är ju precis så det ska vara, vi vill nå ut med budskapet till fler.
    Efteråt var det inte slut utan det blev kaffe på LP-kontakten inne i centrum. Dit var inte jag med, men jag är säker på att det blev en härlig stund också!
    Sänder er kramar och Guds välsignelse älskade vänner!

    SvaraRadera
  4. "Solen speglade sig i Kyrkvikens vatten... inte spelgade sig...." förlåt...

    SvaraRadera
  5. Ja "Solen spelgade sig", det blir ett tips för Svenska Akademien det...

    Annars skulle jag säga att ett var fina blommor där (på bilden).


    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Nu läser jag om att stormen Irene beräknas komma in över USA:s fastland (östkust) inom den närmaste tiden. Först jordbävning och nu detta?... Vad månde bliva?...

    /Andreas
    PS: Eftersom detta inte hade med artikeln att göra, så får du väl rätta mig om det inte passar att skriva här. DS

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas!
    Ja ibland blir det lite för bråttom och då blir det "spelgade"... hi,hi,hi... eller så är det att jag ser för dåligt :-)
    Ja, Andreas, det är mycket konstigt på gång tycker jag. Stormar, jordbävningar, ekonomiska kollapser. Minns du att för bara någon vecka sedan köpte folk guld i massor. Jag funderade på det där eftersom Wilkerson sa att det inte skulle bli något värde i guld. Och i dag läste jag att guldet sjunker som en sten!
    Stormen Irene är riktigt stark och bygger upp sig redigt. Folk har fått lämna sina hem på en del ställen på Östkusten där Irene väntas slå till.
    Israel får också stå under redig press, när de kallar ihop till en miljonmars mot Israel, jag tror att det var i Kairo, och om jag har förstått det rätt så är det i morgon, men jag är lite osäker på om det var i morgon eller nästa fredag, för jag hade fullt upp med jobb så jag hann inte sätta mig in i texten och läsa ordentligt. Men en höst som inte liknar någon annan höst, väntar. Det är gott att vi har vårt klart med Jesus, Andreas. Nu gäller det att få de som inte har förstått ännu - att förstå i tid!
    Önskar dig en riktigt fin och välsignad helg! Många kramar också!

    SvaraRadera
  8. Såg nu att stormen inte har kommit ännu, trodde den skulle nå USA idag, men det kanske blir senare då. Men ändå, sådana massförflyttningar av folk, hur ofta händer det liksom? Även om jag väl hört talas om att det ofta är orkaner i mexikanska golfen, men ändå...

    (Räknas östkusten där till Mexikanska golfen?).


    /Andreas

    SvaraRadera
  9. Hej Andreas!
    Nej den har visst inte slagit till ännu. Nu är det fredagsnatt och ännu ser jag inget på nyheterna, men den väntas braka in under helgen. Men för ett tag sen var den nere i en kategori 2, så den har lugnat sig, men kan hämta ny kraft igen, varnar President Obama. En del i Washington har visst tvångsevakuerats, kanske många som inte vill lämna sina hem.
    Geografi vågar jag inte ge mig in på, (ler) jag dagdrömde och tittade ut genom fönstret på geografilektionerna i skolan. Fast det ångrar jag förstås nu. Det hade varit roligt att veta lite mer. Men det är aldrig för sent att lära...

    Ha det riktigt fint Andreas! Många kramar till dig!

    SvaraRadera

Kommentar: