29 augusti, 2011

Se mot skyn…

Kineserna i Beijing undrade vad det för fenomen de såg på himlen för någon dag sedan? Som en stor ljus boll som blev allt ljusare och större för att så småningom upplösas.

 

Kineserna undrade vad i hela världen det var de såg på himlen härom dagen?

På tal om tecken på himlen så har jag många gånger undrat vad som menas med det som står i bibeln om det tecken som ska visa sig när Jesus kommer tillbaka.

Vad det är för ett slags tecken som är Människosonens tecken? Är det ett kors? Är det Betlehemsstjärnan? Jag vet inte och jag har ofta undrat, men jag tror också att när det sker så är det ingen tvekan om vad som är och färde, då kommer alla att förstå…

Det står bl.a. i Matteusevangeliet kapitel 24 vers 30, att “då skall Människosonens tecken synas på himlen, och då skall alla jordens stammar höja klagorop, och man skall få se Människosonen komma på himlens moln med stor härlighet”.

Det står också i bibeln att när detta sker så kommer Herren att sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun och då skall de samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena gräns till den andra.

image

Vilka är det då som är hans utvalda? Ja, inte är det då de som är perfekta i sig själva, utan det är istället de som har tagit emot Jesus Kristus som Herre och Frälsare i sina hjärtan. Att vi har bett honom om syndernas förlåtelse med ett uppriktigt hjärta och sedan vänt oss bort från det gamla och börjat vårt nya liv tillsammans med Herren.  Han har gjort i ordning frisedeln åt oss och betalat priset! Det gjorde han på Golgata kors där han frivilligt gav sitt liv för dig och mig.

image

Det enda som krävs är att ta emot och vända sig bort från det gamla och börja vandringen tillsammans med Herren Jesus. Hela vårt liv blir en skola och en vandring tillsammans med Mästaren vid vår sida. Vi blir aldrig fullärda eller slutar att göra fel och misstag, inte så länge vi är kvar på jorden. Men bredvid oss går Människosonen, han dömer oss inte utan hjälper oss framåt, timme för timme, dag för dag… tills vi är hemma hos vår Far i himlen. Då behöver vi inte frukta när vi väntar på att han ska komma tillbaka till jorden, utan istället glädja oss och förstå att då – då närmar sig vår verkliga räddning.

För dig som ännu inte har kommit till tro så kanske det här kan tyckas som svammel och sagor, men det är sanning, därför att Guds ord säger att det är så här. Det är inte mina egna ord eller påhitt. Det är vad Gud själv har sagt och lovat oss i sitt eget ord, bibeln. Vi ska be för de som ännu inte har lärt att känna Jesus Kristus, att de ska få göra det och få en nära relation med honom, som leder till att de tar emot Jesus som sin personliga Herre och Befriare i sina hjärtan. Gud hör bön och vi ger inte upp att be!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Johannesevengeliet kapitel 1, vers 12.)

Men åt dem som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt alla som tror på hans namn.

12 kommentarer:

  1. Spännande,spännande!!! Ja, det kommer att ske mycket underliga saker i himlarymden.....och detta var ju märkligt!!!.... Människosonens tecken???...Jag tror det är antingen en stjärna, (som förebådade Hans ankomst första gången), eller är det korset???....Ja du Myrra,vi får väl se...Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite!
    Vad intressant att läsa din åsikt. Jag har många gånger undrat över detta. Jag tänker på hur människorna på Jesu tid gick och väntade på Elia. Men Jesus svarade dem "Elia har redan kommit, men de kände inte igen honom utan gjorde med honom som de ville"!

    Ha sa också att det var Johannes Döparen som var Elia, fast han inte visste det själv tydligen, för när de frågade Johannes Döparen "säg oss om du är Elia" så svarade han ju "Nej". Men när de frågade Jesus så sa han "Ni må tro det eller inte men han är Elia, den som skulle komma". Åh vad jag har undrat mycket över detta... frågat många men aldrig fått några direkta svar. Om någon vet så är jag tacksam för hjälp att förstå det bättre.

    Kramar till dig goa Margerite!

    SvaraRadera
  3. Som du väl antagligen vet så delar jag ju din tro, fast min inte är lika stark och övertygande som din är.
    Jag utför min tro för mig själv i tysthet, eller hur man ska uttrycka det.
    Jag tror på en Gud och på Jesus, men jag går inte i kyrkan och jag ber inte så väldigt ofta, men jag tror på kärleken till medmänniskorna och jag försöker göra gott.
    Så stark tro som du har kommer jag nog aldrig att få, men vet du Myrra, jag känner mig rätt nöjd ändå.
    Massor av kramar och kärlek till dig, du fina Myrra. // Cikoria

    SvaraRadera
  4. Ett välsignat inlägg Myrra. Vi får nog vara med om mycket märkliga ting framöver. jag lägger mig i debatten, och säger stjärna. Jesus kallas även för morgonstjärnan... God Natt kram, och Herrens välsignelser!

    SvaraRadera
  5. Hej Vanja!
    Ja, det låter som om det skulle kunna vara en stjärna. Jag tänker på orden som står i Matteus 2 om de österländska stjärntydarna. De var ute och sökte efter det nyfödda Jesusbarnet och när de frågade så sa de: "Var finns judarnas nyfödde kung? Vi har sett hans stjärna gå upp...
    Ja, den som lever får se och jag tror det lär bli snart...
    Många kramar till dig min vän!

    SvaraRadera
  6. Hej Annelie!
    Tack och lov för du har det bästa av allt, en tro på Jesus och du erkänner den också! Det är stort det, Anneli! Det står faktiskt i Guds eget ord att den som i sitt hjärta tro och med sin mun bekänner - han är befriad, frälst! Du har bägge de ingredienserna, därtill tror du på kärleken som är född från din tro!
    Kramar om dig, du min goa vän!

    SvaraRadera
  7. Hei søster,og Guds fred til deg og dine.

    Nå er det lenge siden jeg har vært inne på bloggen,og sannheten er at jeg trenger et løft for og komme igang igjen.Kjenner at det er noe som mangler.Fint om dere alle ber for meg.
    Hilsen Katthultarn.

    SvaraRadera
  8. Hej Jan Samuel
    Vad välsignat att höra från dig igen! Välkommen tillbaka! Ibland behöver vi lite andrum från bloggar och allt som är och bara få vara i ensamhet med Herren. Jag ber för dig ofta och det ska jag fortsätta med! Det är det bästa av allt när vi berättar för varandra att vi behöver extra bönehjälp, för då hjälps vi åt och det är kraft i det som vi kommer överens att be om! Gud välsigne dig Jan Samuel!

    P.S. Jag förstår att du möter ett rejält mostånd eftersom du är till så stor välsignelse för andra, då vill fienden trycka ner och själa både frid och glädje! Men vi går emot - tillsammans! I Jesu namn! AMEN!!!

    SvaraRadera
  9. Var är du Myrra? Ramlade du med i ett sjunkhål? Brukar ju komma med mer artiklar...



    /Andreas

    SvaraRadera
  10. Hej Andreas!
    Hi, hi, nej då tack och lov så har jag sluppit sjunkhålen! :-) Att jag inte hinner varken skriva nytt inlägg eller läsa bloggar beror på att jag arbetar hela dagarna och även många nätter för att hinna med att uppdatera nya T-shirts från USA i shopen. Sidorna är bara halvklara och det känns inte rätt mot kunderna att inte kunna presentera färdiga produkter utan bara halvfärdigt. Men jag längtar efter er Andreas! Alldeles väldigt mycket! :-) Det tar nog någon dag till men sen så är jag klar och då får jag mer tid. Det längtar jag till! Många kramar till dig Andreas!

    SvaraRadera
  11. Jaja. Men du Myrra kan väl inte jobba dygnet runt? Det är du väl inte skyldig till att göra... På nätterna brukar väl folk sova, det verkar inte Myrra förstå...


    /Hej. /Andreas

    SvaraRadera
  12. Hej Andreas!
    Du har så rätt i det, Andreas! :-) Det är idiotiskt, men jag har inte fått tiden att räcka till så jag har bara sovit någon timme på förmiddagarna sen är det full fart igen. Nu är jag i slutet på alla dessa uppdateringar - äntligen. Det är smycken med kristna bibelord spm återstår och det är två sidor kvar bara. Sen får jag ta itu med mail-listan som har hunnit växa sig jättelång, över hundra mail väntar på svar.

    Hoppas att du har det bra Andreas! Det händer mycket konstigt på nyheterna nu som jag skulle vilja dela med mig av, men jag hinner bara skumma igenom så det hinns inte med att skriva något. Jag önskar dig en jättefin helg! Många helgkramar!

    SvaraRadera

Kommentar: