15 september, 2011

Äntligen tid för bloggen igen…

Det har varit mycket arbete med Fyrbåken bok och present, det är ju Fyrbåkens kristna presentshop. Fyrbåken bok och present till inblick 2011 STOR Det finns ett företag i USA, som är det största i världen när det gäller kristna t-shirts med  tryckta kristna budskap och det heter “Kerusso” vilket är ett grekiskt ord som betyder ungefär “att predika evangelium”.

Om vi tänker på hur många som kanske läser budskapet på en tröja som någon bär,  så känns det väldigt meningsfullt, eftersom det är bibelord som står på tröjorna. Det kan vara två så enkla ord som “Anointed Fighter” som betyder att vara välsignad till att kämpa för det goda, och så följer det ett bibelord. Jag tror det blir bra. Blinkar

Guds ord vänder aldrig fåfängt tillbaka utan att ha uträttat vad det var utsänt till och jag tror att detta hjälper till att göra budskapet om Jesus känt för många.

kerusso-authorized-dealer-large

Även på smycken som Kerusso har finns det budskap som vittnar om Jesus och frälsningen. Det är detta jag har sysslat med både natt och dag någon vecka bakåt. Jag har skrivit bibelord på svenska till de t-shirts och det övriga som jag har lagt in på Fyrbåken, så det har känts riktigt meningsfullt. Nu hoppas jag bara att vi kan nå ut till många med nyheten att det finns så många fina tröjor och smycken tillgängliga från Kerusso, även här i Sverige. Det finns många olika sätt att stå för på vem vi tror – det här är ett sätt! Bra att ta till för den som inte är så pigg på att själv säga så mycket om evangelium ute bland människor, tröjorna, kepsarna, bagarna och smyckena talar för sig själva. Jag kommer inte att byta namn på bloggen utan det blir samma och mycket kommer naturligtvis även i fortsättningen att handla om vad som händer över vår jord och att följa tidens tecken.

ros till shopen

Jag har blivit uppmanad gång på gång att jag måste koppla en blogg till presentbutiken, men jag har dragit mig för detta eftersom jag faktiskt inte hinner med fler bloggar och jag vill absolut inte avsluta den här bloggen “Till Fyrbåken.“ Nästan alla butiker befinner sig på Facebook och jag försökte ett tag, men hann faktiskt inte med att vara där mer än korta stunder. Så nu har jag bestämt att det får bli den här redan befintliga bloggen som får kopplas till Fyrbåken bok och present.

Så när det kommer information om presentbutiken så får ni som inte är intresserade av det, helt enkelt hoppa över den informationen. Men så är det i alla fall att man behöver ha en blogg kopplad till butiken för att kunder ska kunna - om de vill,  hämta lite extra information om olika produkter, om planeringar, ställa frågor och kommentarer och de vill även veta lite om det dagliga livet på Fyrbåken bok och present. Jag ser faktiskt ingen konflikt i det hela eftersom ju både bloggen och presentbutiken har samma mål – att sätta fokus på får Herre och Mästare, Jesus Kristus!

 

Vad var det på himlen?

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/09/15/mysterious-fireball-streaks-across-the-skies-of-southwest-u-s/

 

Mystiskt eldklot flög tvärs över himlen över sydvästra USA. Man frågar sig: Vad exakt var det som man såg på onsdagskvällen på himlen? Var det en meteor, en fallande satellit eller något annat? En strimma av ljus som en del beskriver som ett eldklot, sågs skjuta fram över himlavalvet och engagerade Media och människor på många platser som rapporterade om sina observationer.  Fortfarande vet man inte med säkerhet, för den satellit som ska dimpa ner ska inte göra det förrän i slutet på den här månaden.

Fyrbåken blinkar:

star5

(Första Thessalonikerbrevet kapitel 5 vers 15.)

Se till att ingen lönar ont med ont. Sträva alltid efter att göra gott, mot varandra och mot alla andra.

8 kommentarer:

  1. Hei Myrra!!!
    Så godt og se at du var innpå igjen!!!!!!!
    Du er superflink som står så på med det du tror på,og vi skal fortsette og reklamere for deg,
    å be for deg.
    Hva tror du om at jeg sender linken din til Brasil og USA? Det går jo an og prøve,hvis du syns det er greit?
    Blir minna på et herlig vers til deg her nå.
    5 Mosebok 28 vers 8.
    8 HERREN skall befalla sin välsignelse att vara med dig i dina förråd och i allt vad du företar dig. Han skall välsigna dig i det land som HERREN, din Gud, ger dig.

    Gud velsigne deg og dine Myrra!!!!!!!
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
  2. Ja du FÅR VERKLIGEN INTE sluta med den här bloggen,Myrra!!! Då vet jag inte vad vi ska ta oss till.....Du förmedlar så mycket spännande,och jag får ta och titta in på shopen och se vad du har!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, äntligen tillbaka. men så är det. Den som väntar på något gott. Får vänta alldelse för länge. haha!! Vi skall bedja att allt det du håller på med på din blogg, skall få framgång i Jesu namn, och att det skall bli till stor välsignelse för många. Det händer mycket på himmelen nu för tiden. Det ska bli spännande och se vad som inträffar, ty vi behöver icke frukta för det som ligger framför oss. Ha en riktig skön god natt nu Myrra, och jag hoppas du får sova ut ordentligt, så mycket som du har jobbat. Det är du värd. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej Vanja!
    Tack för era förböner, de behöver jag! Ja, det är mycket som händer nu och drar ihop sig ordentligt i Mellanöstern. Det är viktigt att vi ber för folket i det Heliga Landet nu. Ha det riktigt bra Vanja! Kram, med önskan om Guds välsignelser på din väg!

    SvaraRadera
  5. Hej Marguerite! Vad glad jag blir att ni inte blev irriterade på mig för att jag måste slå ihop bloggen med shopen! Jag har verkligen ingen möjlighet att starta en ny blogg utan är tacksam om jag får använda den jag redan har. Jag förstår inte vart all tid tar vägen...
    Ha en riktigt fin fredag full med Guds välsignelser! Kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Jan Samuel! Så glad att höra från dig igen och att du orkar stå på i Jesu namn! Du är fortsatt med i böneburken min om Guds Nåd och hjälp till smärta du sliter med.
    Tack för all hjälp med att göra shopen känd! Det betyder så mycket! Du får jättegärna skicka länken till Brasilien och USA. Det går bara att betala med svenska kronor i shopen fram till en bit efter årsskiftet, då ska visst den webbplattform jag hyr av bygga in ett möjlighet att kunna betala även i andra valutor.
    Tack också för bibelversen! En uppmuntrande och stärkande vers som jag tar till mitt hjärta! Tack, tack, tack! Gud välsigne dig och din familj!

    SvaraRadera
  7. Du verkar vara så snabb med nya nyheter... En annan hinner väl knappt reagera...hehe...



    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas! Gott att få "prata" med dig igen! Jag saknar er så väldigt mycket när vi inte har daglig kontakt. Det har blivit dåligt med både nyheter och inlägg, men det blir nog tillfälle att skriva om många nyheter framöver. Mellanöstern är som en krutdurk av oro och vi får be för både folk och land där, som Gud har manat oss till. Nästa vecka blir en spännande vecka. Önskar dig en fin och skön söndag Andreas! Många kramar! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera

Kommentar: