22 september, 2011

Mystiska “dundrande ljud” …. vad är det?

image

 http://www.msnbc.msn.com/id/44550343/ns/technology_and_science-science/#.TnpQzdQ7x1x

Jordbävningar? Meteorer? Sanddyner? En mängd förklaringar kommer men ingen som går att bevisa. Mystiska “boomande” ljud hörs ibland på North Carolina´s kust, ofta tillräckligt kraftfulla för att skaka fönster och dörrar. De kan inte förklaras av åska eller konstgjorda källor - de är ett mysterium. De har också tidigare hörts av människor som bor i närheten av Seneca Lake i New York, I kustnära Belgien, i Ganges delta och Bengaliska bukten och i Italien och Japan. "Vad som händer är en intressant utmaning, vad det nu kan vara", säger seismolog David Hill, forskare emeritus vid US Geological Survey kontor i Menlo Park, Kalifornien

Människor som hört ljuden har beskrivit att det  låter som kanonsmällar, fallande stenar eller små till måttliga jordbävningar. Fönstren och dörrarna skakar. Många teorier finns men inga bevis och människor undrar förstås vad som pågår. Jag hörde på en videofilm för några veckors sedan, där en familj hade spelat in ljudet utifrån sin balkong. Det var ett märkligt ljud som ett skärande, kraftigt muller från underjorden. Då trodde jag att de förekom bara där, men det händer alltså på fler ställen. Hoppas att de kan få en vettig förklaring för man kan förstå att människorna på dessa platser undrar. De flesta verkar i alla fall överens om att de orsakas av naturen på ett eller annat vis.

004rr

Nu händer mycket i Mellanöstern. På fredag lämnar Palestinierna in en ansökan om medlemskap i FN och den här frågan har varit brännande länge och kan nog utlösa mycket oroligheter. Jag tar Guds ord på allvar där Han uppmanar oss att be för Israel och dess folk, att be om fred och frid i hela området. Som det ser ut i Mellanöstern nu, så kan vad som helst hända för det är inte bara den här frågan som skapar oro. Det är borrningar efter gas, det är oroligheter med krigsfartyg på plats. Turkiet, Iran, Irak,Sovjetunionen, Kina, USA, Nordkorea, Syrien, Libyen, m.fl. de har alla sitt att säga om det omstridda området i Mellanöstern. Tiden får utvisa hur allt blir, men jag tänker vara bedjande. Vill du hjälpa till i bön så är jag så tacksam. Bön förändrar, bön skjuter fram det goda, bön sätter Guds kraft i rörelse! Det är det som behövs!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jeremia kapitel 29, vers 13.)

Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig, om ni frågar efter mig av hela ert hjärta.

10 kommentarer:

  1. Ja,Myrra!!! Det är klart att vi hjälper till i bön!!! Det är verkligen allvarstider.....men spännande samtidigt!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket det sker, och det är ju oroväckande, när man inte riktigt kan sätta fingret på, vad det är som händer eller vad som komma skall...Jag är mer än gärna med dig i bönen angående Israel. Samtidigt är det så spännande att följa utvecklingen . Tack för dina välsignade rapporter om världsläget Myrra, och Herren är alltid med dig. Ps. Vill passa på att säga att min andra blogg, tycks fungera bra nu, om du har lust att komma på besök. Det blev strul, med den jag hade innan. http://vanjasparadis.blogspot.com/ Kära kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vill bara meddela att bloggen, Gudstro Sverige idag, nu läggs ner. Om du vill hittar du mig på
    http://tonymalmqvist.blogspot.com
    Länkar till dig gör jag självklart

    SvaraRadera
  4. Att bedja för Israel är en möjlighet för oss att utlösa Välsingnelse över våra liv . Vi skall aldrig disskutera med andra hur Israel beter sig om de nu skulle göra fel det är inte vår sak. De är Guds sak och har alltid varit. Vår sak är att välsingna Israel och det gör jag av hela mitt hjärta. Tänk de mest hårdnackade folk som finns på denna Jord dem tog Gud sig an på grund av Abraham.När jag var i Israel talade jag med en ung flicka i en affär vi talade om Israels tillstånd och jag sa till henne var vid gott mod ni har en med er som har all makt i Himmlen och på Jorden, ja jag vet sa hon. Osså

    SvaraRadera
  5. Hej Tony!
    Tack för att du berättar! Då ses vi där! Guds välsignelse önskar jag dig med din nya blogg! Tack för att du länkar till mig! Det ska jag göra till din blogg också!

    SvaraRadera
  6. Hej Vanja!
    Tack för att du vill be för Israel! Herren ska välsigna dig för det, det har Han lovat!
    Vad roligt att du skapat en ny blogg, där kommer säkert mycket bra! När jag klickade på den så stod det att "Bloggen kan inte hittas" så kanske adressen måste justeras eller något! Men jag ska nog leta upp dig på något vis! :-)
    Gud välsigne dig du Guds trogna! Kramar!

    SvaraRadera
  7. Hej Marguerite!
    Tack älskade vän för att du ber för Israel! Det är ett mycket allvarligt läge, molnen tornar upp sig vid horisonten. De växer ihop och skiftar i mörka, otäcka färger! Vår kamp sker med bönens hjälp, den ska vara starkare än alla andra vapen! Gud välsigne dig! Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Osså!
    Jag rörs till tårar över ditt inlägg! Jag blir så glad för att ditt hjärta är hos Israel! Så många hjärtan har vänt sig från dem, men det är som du säger - de är Guds utvalda och det kan ingen ändra på, även om de skulle vilja! Vi ska kämpa trons kamp i bön och den är stark! Tack för att du står med i bön, de behöver oss mer än någonsin! Gud välsigne dig, Osså!

    SvaraRadera
  9. Frid och go´kväll igen Myrra. vad konstigt att den inte syns " mitt paradis " men i midnattsropbloggen kan du hitta den i min blogglista om du är intresserad, och hinner med förstås. ja, imorgon är det fredag, då får vi se kanske lite utav vad som kommer att hända i Israel. / Kram och ha en fortsatt välsignad kväll! Och nu lovar jag, att jag ska vara tyst, i ett par minuter, i allafall...Hahaha!!!

    SvaraRadera
  10. God kväll Vanja!
    Ja det var ett bra förslag, det skickar jag vidare också till andra ifall ni inte heller skulle finna bloggen "Mitt Paradis" som Vanjas andra blogg heter. Det ska bli spännande att få komma och hälsa på dig där Vanja och tack för att du hjälpte mig med tipset! Sov gott i natt min vän! Guds välsignelse!

    SvaraRadera

Kommentar: