25 september, 2011

Nu är vilodagen här igen…

Nu gläder jag mig åt söndagen. Fyrbåken bok och present bommar igen butiken på söndagarna och detta är den dag jag har vikt till kyrkan, vänner och återhämtning. Men jag tar alltid en dag i taget eftersom benen kan krångla på grund av blodcirkulationen så jag måste stanna hemma. Det var Jesus som lärde oss att vi ska ta en dag i taget och inte oroa oss för morgondagen. Om vi gör det så bryts vi ner så småningom av all vår oro.

blommkorg

Jag är glad för att vi bad för Israel. Det gick bra för Obama talade mycket gott om Israel och jag läste i en av Israels mest populära tidningar, Israel Today, att Israels folk var mycket positivt överraskade över det stöd som Obama visade! Så starkt stöd som de knappt hade märkt från honom tidigare. Obama talade till FN:s generalförsamling en dag tidigare och sa bland annat att för att få en varaktig fred får vi inte glömma bort det mycket verkliga säkerhetsproblem som Israel står inför idag. “Låt oss vara ärliga, sa Obama. Israel är omgivet av grannländer som har fört upprepade krig mot dem.” Han bekräftade också det hat som de små får lära sig, att hata Israel. “Israels barn växer upp med vetskapen om att i inom hela regionen blir andra barn lärda att hata dem, sa han. Kanske det viktigaste av allt han sa var att han identifierade klart och tydligt att landet Israel är Judarnas “historiska hemland”. Detta alltså ett utdrag från tidningen Israel Today, och du kan läsa hela artikeln här om du vill. http://www.israeltoday.co.il/News/tabid/178/nid/22955/language/en-US/Default.aspx

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/09/24/second-x-class-flare-erupts-from-turbulent-sunspot-1302/

Har datorn eller mobilen krånglat på sistone för dig! Den nya solfläcken 1302  har redan orsakar störningar i radio och kommunikationer. Det är utbrotten av kraftiga magnetfält som kastas ut från solen som orsakar störningarna.

 

Fyrbåken blinkar:

star5

(Matteusevangeliet kapitel 5, vers 43 – 48.)

Ni har hört att det blev sagt: Du skall älska din nästa och hata din fiende. Men jag säger er: älska era fiender och be för dem som förföljer er; då blir ni er himmelske Faders söner. Ty han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga. Om ni älskar dem som älskar er, skall ni då ha lön för det? Gör inte tullindrivarna likadant? Och om ni hälsar vänligt på era bröder och bara på dem, gör ni då något märkvärdigt? Gör inte hedningarna likadant? Var fullkomliga, så som er Fader i himlen är fullkomlig.

14 kommentarer:

  1. Tack för ett härligt inlägg Myrra. Ett ett stort HALLELUJA för Israel. Ja, Gud håller sin hand över dem och beskyddar dem mot alla fiender. Vi får bedja för ditt ben, så du kan ta dig ut, och får höra Gudsordet, och få ta del i församlingsgemenskapen. Ibland händer det att det är dålig täckning, men i stort sett, så fungera det hyfsat, tycker jag. Vi får älska vår nästa, såsom oss själva. Bliva allt mer lika Kristus Jesus, även om motstånd reser sig mot oss, sköla vi välsigna alla. Ha det skönt nu idag Myrra. Och Jesus är med dig, även i hemmet. Var välsignad och kära kramar, jag tänker på dig och ditt ben.

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Tacksam för förbön och i dag gick det bra, benet var svullet men inte bortdomnat så jag kunde åka till kyrkan, och få påfyllnad till min inre människa. Vi tog nattvarden också i dag och det är ju extra välsignat.
    Guds välsignelse inför den kommande veckan! Kram!

    SvaraRadera
  3. När jag läser Obamas tal till FN får jag tårar i ögonen för jag tänker på Israel som står så enamma i denna världen. Visst finns det många som ber för Israel.osså

    SvaraRadera
  4. Ja benen ja. Fast du har ju ändå vänner som ställer upp. Jag har inte mycket till vänner, det är tufft det med. Folk brukar inte gilla mig.



    /Andreas

    SvaraRadera
  5. Ja,takk for velsigna inlegg Myrra!!!!!!!!!!!!

    Nå sitter vi her på Katthult solstråla mi og jeg med hver vår pc,mens vi hører på en preken på Visjon Norge. Guds ord er vi avhengig av,og det er så vidunderlig godt å høre om Jesus,og det er så viktig for oss nå i denne tiden.
    Det er ikke lenge før Jesus kommer tilbake.

    Må Gud rikelig velsigne deg Myrra!!!!!!!
    Vi tenker på deg,takker Gud for deg,å ber for deg og dine!!!!!!!
    JESAJA 41 VERS 10 + JESAJA 58 VERS 11
    BLIR JEG MINNA PÅ TIL DEG DENNE KVELDEN SØSTER.
    HALLELUJA,GUD ER GOD,OG HAN HØRER VÅRE BØNNER!!!
    Hilsen
    Jan Samuel.

    SvaraRadera
  6. På tal om soleruptioner och störningar. Innan jag läste denna artikel, så har jag märkt av, tror jag, att datorn gått segare på vissa sidor eller så. Men om det beror på solen eller om det beror på nåt annat, ja det vet jag väl inte säkert...


    /Andreas

    SvaraRadera
  7. Hej Osså!
    Ja tycker precis som du! Jag var så tacksam när jag läste att Israelerna var positivt "chockade" över President Obamas tal. De hade nog inte förväntat sig ett så pass klart och tydligt språk! Som du också säger så står de ofta så ensamma, så jag blev också så rörd!
    Önskar dig en riktigt välsignad vecka Osså!

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas!
    Det kan inte stämma det du säger att inte folk brukar gilla dig! Jag gillar dig jättemycket och det tror jag helt säkert att de andra här gör också! Jag blir så glad när du kommer till Fyrbåken och hälsar på! Du är en jättego kille, det märker jag fast jag inte känner dig så nära. Gud välsigne dig Andreas!

    SvaraRadera
  9. Hej Jan Samuel!
    Jag grät förut i kväll för jag var så ledsen och kände mig så ensam i ett problem jag har. Och inte tyckte jag att Herren brydde sig om mitt bekymmer, för jag har inte fått något svar hur jag än har bett och tiggt om besked. När jag läste dina hälsningar från bibelverserna så blev jag så tacksam och glad och det kändes som en direkt hälsning från Gud! Guds ord är levande och verksamt! Tusen tack för uppmuntring i rättan tid! Min gläjde är återställd och nytt mod påfyllt! Tack för att du har ställt dig till Guds förfogande! Gud kommer att välsigna dig tillbaka, jag är säker på det! Hälsa din Solstråla så mycket, jag beundrar henne så mycket när jag kikar i hennes fina blogg! Det är helt fantastiskt! Jag ber för er också, och hoppas att allt ska lösa sig med vattenskador och att din värk ska jagas på flykten för alltid!
    Önskar er en välsignad vecka under Herrens ledning!

    SvaraRadera
  10. Hej igen Andreas!
    Nej, jag vet inte heller säkert, men de gånger någon av de kraftigare solstormarna har nått jorden så har det slagit ut och stört radio och Internet på olika ställen på jorden. England planerar att göra planerade driftstopp av sina system innan en kraftig solstorm ska nå jorden, för att inte få sitt lands kommunikations-system förstörda. Men det är på planeringsstadiet inför förväntad kraftig ökning av intensiteten i solstormarna längre fram i tiden. Det är de höga magnetfälten i solstormarna som irriterar alla sändningssystem vi har uppe i luften. Ha det gott Andreas och en fin vecka!

    SvaraRadera
  11. Jag får nyheter ifrån Israel via Paul Videns nyhetsbrev och han skriver att många upplever Obamas tal som mycket klarläggande och de tror att USA knappast behöver inlägga sitt veto eftersom Palestinierna inte får de nio rösterna som behövs och det skulle vara en seger för det sunda förnuftet. Obamas tal om de utbredda hat som finns i länderna runt Israel och hur små barn får lära sig redan ifrån barnsben att de skall hata judar och att de skall utrotas är hårresande. Då kan man ju undra om Palestinierna verkligen vill ha fred: Som jag ser det så börjar fred med att man lär de uppväxande släktet respekt för alla människor. Till denna propaganda i skolorna på västbanken och i gasa bidrar den svenska regeringen med 700 000 000 kr per år vilket jag tycker är fruktansvärt, att man inte har bättre koll.osså

    SvaraRadera
  12. Hej Osså!
    Ja detta med propagandan i skolorna är fullständigt ofattbart! Hur kan en förälder lära sitt barn att hata människor bara för att de är uppväxta i ett annat land? Och Sverige bidrar till detta, utan att man knappt hör någon som tar upp det i tidningar eller debattprogram, det är svårt att veta om. Du kan tänka dig hur det skulle vara om det vore det motsatta - att Israels barn fick uppfostras i skolorna att hata, med svenska pengar. Då skulle inte en krona ha sänts längre dit. Respekt och kärlek - till både Israeler och Palestiner, det måste till. Men om den Palestinska staten blir verklighet, så läste jag vad de styrande i Palestina hade sagt, då ska hela den Palestinska staten rensas från Judar. Inte en enda jude ska få bo kvar inom deras gränser. Där är ännu en sak som gör ont och som är svår att förstå sig på. Jag läste också att drygt 30 % av palestinierna hellre vill bo med Israel som styrande, än med Palestinskt styre. De tyckte att de har det riktigt bra nu, men anade oråd att det skulle bli sämre med palestinskt styre. Ja, det finns alltid två sidor av en sak, men Sverige har valt att bara se den ena.

    Tack och lov för Paul Viden och hans nyhetsbrev. Han klarlägger och visar hur den rätta situationen är också från Israels sida!

    Gud välsigne dig Osså! Herren vill att vi ska be för Israel. Han har sagt att den som ber för Israel, ska Han själv välsigna!

    SvaraRadera
  13. Herrens Nåd och Frid,Myrra!!! Även jag har hälsat på här, och tagit del av det som du skrivit!!!Tack ska du ha för ditt (som alltid) intressanta inlägg!!! Jag ska också ta med dig "extra" i bönen!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  14. Hej Marguerite!
    Tack goa fina Marugerite! Tänk vad jag är tacksam att vi har varandra och kan utbyta erfarenheter!!! Det är så värdefullt!
    Nu är det höstrusk i Arvika. Skönt att kura inne och tända många levande ljus med goda dofter, låta Guds ord gå ut i lägenheten i både sång och predikan! Då blir det en underbart fridfull atmosfär inomhus.
    Guds härliga ledning och frid till dig och de dina!
    Kramar!

    SvaraRadera

Kommentar: