03 oktober, 2011

Äntligen på linjen igen…

tele17

Det var skönt, nu har jag fått mina telefoner användbara igen. Det hela berodde på en fel konfiguration av modemet från Telias sida. När de kom på det så, gjorde de den nödvändiga om-konfigureringen och så  hade jag telefon inom några sekunder. Tack för det Televerket! Ler  Nu är det en ny vecka och nya möjligheter. Allt gammalt förtret läggs i papperskorgen och den töms varje måndag – då är skräpet borta för gott, om jag inte själv har sparat någon liten bit av skräpet och går och grämer mig och blir bitter på. Det är en riktigt dålig idé!

Fyrbåken jul

I dag börjar vi planera inför julen på Fyrbåken. Det kan tyckas tidigt men det tar tid att få hem nya produkter och göra i ordning allt, men det är riktigt roligt. Det är något av det roligaste jag vet när det kommer en ny sändning med nya produkter. Efter fullständig kontroll att allt stämmer med innehåll och fraktsedel är det dags att packa upp varje artikel för granskning.

 0382[4]Varje produkt ska fotograferas upp till 15-20 gånger från olika håll och vinklar för att jag senare i datorn ska kunna se vilken av bilderna som blir mest användbar. När jag via datorn granskat bilden ska den beskäras så inget onödigt följer med på bilden.  bigthink[1]När det är klart ska bilden infogas i shopen och få en beskrivning  och ett artikelnummer. Efter detta ska den konteras och prissättas. Då ska den in i ett ekonomisystem och få olika koder vad den tillhör för produktgrupp, momsgrupp osv. och priset och olika uppgifter ska in i  ekonomisystemet, så när jag skriver ut en faktura på just det artikelnumret, så kommer alla uppgifter som är inmatade automatiskt. När allt är klart med dessa rutiner, ska produkterna in i skåp innanför stängda dörrar och så mycket som möjligt ska förvaras i sina ytterförpackningar så de håller sig fräscha och fina tills de når kund. Ja, så går det till med en enda produkt, så du förstår att det gäller att börja i tid när det ska hem produkter. Men som sagt, det är det roligaste av allt att få lägga in nytt för då tror jag att Fyrbåkens kunder också tycker det är roligt. Det är ju inte roligt att besöka en shop som aldrig får hem några nya produkter.

2rmqivm

Jag ber varje morgon för Fyrbåkens arbete och kunder, lägger hela dagen i Guds händer. Det är underbart att se hur Gud leder hela tiden, jag blir så tacksam och glad. Jag hade kontakt med ett sökmotoroptimeringsföretag. De hjälper oss att synas bättre på Google och när kunder söker på olika saker via Internet. Vi har tidigare avslutat ett samarbete som pågått under ett år med ett annat företag och nu startar vi upp med detta nya. Mannen som ska hjälpa mig ringde i fredags och jag hörde på hans uttal att han var från ett annat land. Han talade bra svenska men med en liten aning brytning så jag anade att han inte var svenskfödd. Jag frågade var han kom ifrån? Israel, blev svaret! Jag blev så innerligt glad! Tack Jesus!

Jewish-Avatar-Icon38

Ja i dag blev det lite prat från jobbet men som jag har berättat tidigare måste jag ge denna information ibland på bloggen, så jag inte behöver starta ytterligare en blogg. Har du orkat läsa ända hit så vet du lite mer om hur arbetet på Fyrbåken går till när man lägger in en ny produkt. Nu önskar jag dig Guds välsignelse inför den nya veckan! Ta vara på varje dag, den kommer inte tillbaka! byesmiley

 

Fyrbåken blinkar:

star5 

(Matteusevangeliet kapitel 20, vers 25 – 28.)

Men Jesus kallade till sig dem och sade: “Ni vet att härskarna är herrar över sina folk och att furstarna har makten över folken. Men så är det inte hos er. Den som vill vara stor bland er skall vara de andras tjänare, och den som vill vara den förste bland er skall vara de andras slav. Inte heller Människosonen har kommit för att bli tjänad utan för att tjäna och ge sitt liv till lösen för många.”

6 kommentarer:

  1. Ja du har att göra,Myrra!!! Du är jätteduktig,som klarar av allt det där,det skulle aldrig jag kunna!!! Herren välsigne dig i ditt arbete,det var intressant att få ta del av lite hur det fungerar!!! Allt Gott!!! KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite!
    Det är inte svårt, fast det kanske låter så på avstånd. Det är som med bloggen, det verkade också svårt att blogga innan vi såg att det var ju inte så svårt, bara vi hade gjort det några gånger. Men vad jag är glad åt samarbetet med mannen från Israel! Det kändes som en hälsning från himlen!
    Ha en riktigt fin vecka, Marguerite! Kära kramar!

    SvaraRadera
  3. Ja,nu får det vara nog med fnurror och Linusar på linjen. Hihi!! Herren, får hålla sina händer över telefonen, bloggen och shoppen, så att det blir till stor välsignelse. Hoppas att många kommer och handlar. / Ha en fin kväll. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Vanja!
    Och vad jag skrattade när du nämnde om Linus på linjen och jag minns honom så väl från tv förr. Vart tog han vägen? Det kanske är han som har ställt till det för mig... hihihi... skönt att vara av med honom i alla fall för ett tag. Allt gott till dig min vän!

    SvaraRadera
  5. Så bra at alt er iorden igjen Myrra,og jeg også syns du er KJEMPEFLINK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jeg holder stadig på å reklamere for deg.Nå har jeg sendt til mange her i Norge,noen i Danmark,noen i Brasil,og faktisk noen i Sverige også. Tenkte jeg skulle sende adr din over til flere i USA også nå.
    Må Gud rikelig velsigne deg og shoppen din søster.AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Blir minna på dette verset her nå.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    HERREN skall befalla sin välsignelse att vara med dig i dina förråd och i allt vad du företar dig. Han skall välsigna dig i det land som HERREN, din Gud, ger dig.

    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  6. Tack kära du för all hjälp och glädje du sänder!Jag blir välsignad och glad och sitter här och ler av tacksamhet och tackar Herren för vänner som är som änglar! TACK! Må Gud rikligt välsigna er allihopa på Katthult!

    SvaraRadera

Kommentar: