29 oktober, 2011

Att se mot himlen…

image

http://www.space.com/13418-asteroid-2005-yu55-earth-flyby-november-8.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+spaceheadlines+%28SPACE.com+Headline+Feed%29&utm_content=Google+Reader

Märk den 8 november i din kalender. En stor asteroid kommer att passera nära jorden som heter 2005YU55 en bumling som är ungefär lika stor som fyra fotbollsplaner. Den är på väg mot jorden och kommer att bli bäst synlig nattetid omkring 8 november. Du kan läsa mer om asteroiden om du vill på engelska på länken som är under bilden.

Stjärnor

Jag tycker mycket om att se upp mot himlen både på dagen och natten. När jag bodde på landet var det särskilt på vinternätter spännande att se mot himlen på allt som rörde sig däruppe, satelliter, stjärnfall osv. Ofta var det norrsken riktigt kyliga klara vinternätter och mitt sovrum vände mot norr och min säng stod vid fönstret så det blev inte så mycket till sömn, det var det alldeles för vackert för. Ibland låg jag med kikaren i sängen och följde hängivet någon satellits vandring över himlavalvet eller beundrade någon stark stjärna som blinkade i många olika färger. Det var spännande och så vackert att jag knappt kunde sova.

Stärnhimmel

När vi var på Öland jag och Håkan, brukade jag lägga mig i solstolen utanför husvagnen någon timme runt midnatt innan vi gick till sängs. Det var ju liv och fart till efter midnatt på campingområdet, och varma sommarnätter var sköna att vara utomhus. Att fälla ner solstolen, och ligga och titta rakt upp mot stjärnhimlen, medan syrsorna spelade i närheten och blomdoften fyllde sommarnatten – det var ljuvligt! Man känner sig så liten när man studerar himlen och tänker på allt som rör sig däruppe bland stjärnor och planeter. En dag brister himlen upp och vår Herren och Mästare ska komma på himlens skyar, på samma sätt som han lyftes upp mot himlen en gång, men nästa gång kommer han som kungarnas Kung och herrarnas Herre! Det blir något att skåda, när hela skyn brister och Människosonen blir synlig! Det står att alla jordens stammar ska kunna se det! Jag tror inte att det dröjer länge till…

Jesus kommer snart

En riktigt välsignad och fridfull helg till er alla!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 40, vers 29 - 31.)

Han ger den trötte kraft och förökar den maktlöses styrka. Ynglingar kan bli trötta och utmattas, och unga män kan falla, med de som väntar efter Herren hämtar ny kraft, de får nya vingfjädrar som örnarna. Så skyndar de iväg utan att mattas, de färdas framåt utan att bli trötta.

 

7 kommentarer:

  1. Tusen tack för dina härliga inlägg Myrra. Det är spännande, och underbart när Herren får styra våra liv. Även jag blickar ofta upp mot himmelen, och jag ska hålla koll den 8 november. Det ska bli så intressant. Önskar dig en välsignad helg. Kramar !

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Skönt att hålla koll uppåt! :-) Då blir vi inte rädda för varken de höga vågorna eller stormarna som kommer från sidorna! Inte heller för mullret under jorden behöver vi frukta när vi har vår blick fästad uppåt. Ha en fin helg Vanja! Var välsignad! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Takk for et velsigna inlegg Myrra!!!
    Det er alltid en velsignelse og komme inn på bloggen din!!!!!!!!!!!!
    Vi her på Katthult skal også følge med den 8 nov.

    Jeg kjente meg så igjen når jeg leste at du så opp på Himmelen.Jeg også gjorde,og gjør det ennå.Kjenner alltid en vidunderlig fred inni meg når jeg gjør det,samtidig som jeg ber til vår kjære Frelser.

    Tusen takk for versene også.De er mektige,og har gitt meg det jeg trenger mange mange ganger opp gjennom årene.
    Ha en fortsatt velsigna god helg Myrra,og må Gud rikelig velsigne deg og din familie.AMEN!!!!!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  4. Hej Jan Samuel!
    Tack för din kommentar, det var roligt att läsa att vi är flera som har fokus på himlen! Det kan ju bara vara bra, eller hur, för rätt vad det är - så händer det, ett ljus så starkt som när blixten lyser från öster till väster, och så ser vi Honom, Kungars Kung och herrars Herre, bli uppenbarad och en basun ljuder... stunden är inne...
    Önskar att ni ska ha det gott på Katthult och få glädjas över hur du byggs upp med nya krafter! Gud välsinge er rikligt!

    SvaraRadera
  5. Halleluja,nå blir jeg minna på vers til dere alle her,og jeg kjenner jeg bobbler over av glede og takknemlighet til vår kjære Frelser,som ALL ÆRE SKAL HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Lukas 7 vers
    27 Det är om honom det står skrivet: "Se, jag sänder min budbärare framför dig, och han skall bereda vägen för dig.

    1 Korinterne 15 vers
    57 Så Gud vare tack, som ger oss segern genom vår Herre Jesus Kristus

    Hilsen Jan Samuel

    SvaraRadera
  6. Jag blir så glad när jag märker din glädje Jan Samuel och den flödar över till oss andra också! Tack ska du ha för att du delar både glädje och dessa fantastiskt trosstärkande verser med oss andra! Ja, AMEN! SEGER I JESU NAMN!
    Var välsignad, tack ska du ha!

    SvaraRadera
  7. Sov godt i Jesu Navn søster!!!!!!!
    Jesus skal senke en Himmelsk kraft,styrke,glede,
    fryd og fred ned i ditt hjerte Myrra. AMEN!!!!!!!
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera

Kommentar: