26 oktober, 2011

En märklig dröm…

Vilken konstig dröm jag hade i förrgår natt! Jag drömde att jag såg upp mot himlen, som var mörk, det var natt! Jag såg ett märkligt följe som färdades över himlavalvet, där jag inte såg vad det var för sort av ekipage eller hur det var utformat, men jag såg att följet såg ut som om det bestod av tre olika delar, och de höll ihop, tätt tillsammans, som en sorts kortege. Längst fram såg jag att det var ett längre ekipage, nästan som en lång lastbil och det mittersta fordonet bestod bara av ett starkt ljus, som om en mycket stark och stor stjärna rörde sig över himlen. Och bakom stjärnan kom nästa fordon som jag inte heller såg hur det var format bara att det var ett ekipage ungefär lika långt som det första och som rörde sig framåt, i samma riktning som de andra. Sammantaget såg det alltså ut som ett följe bestående av tre delar med det kraftiga ljuset i mitten, och det färdades över himlen, som om det var på väg mot ett mål…

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/10/26/peace-or-war-european-leaders-engaged-in-desperate-struggle-to-save-the-union/

Det är ännu allvarligare än jag tidigare trott inom EU. Fred ska inte tas för givet, ifall Euron kollapsar, hade Angela Merkel sagt  på onsdagen den 26 oktober inför euroområdets toppmöte. Merkel hade övergett sitt vanligtvis försiktiga sätt att uttrycka sig och varnade direkt för ett krig. “Ingen ska ta för givet ytterligare 50 år av fred och välstånd i Europa. Om Euron misslyckas – misslyckas Europa” sade Merkel. Vi har en  historisk skyldighet: att skydda med alla medel Europas enande process som påbörjades av våra förfäder efter århundraden av hat och blodspillan. Ingen av oss kan förutse vilka konsekvenserna skulle bli om vi misslyckas, fortsatte hon.

Detta var en fri översättning från EUobserver. Du kan läsa mer om det själv på engelska via länken nedanför bilden av eu-stjärnorna.

Nu har vattnet nått Dublin och Irland.Klicka på den stora pilen på tv-rutan och se videosnutten så får du en bild av hur de har det därborta nu.

 

Nu får vi läsa vad Guds ord säger till oss!

Fyrbåken blinkar:

star5

 (Johannesevangeliet kapitel 14, vers 27.)

Jesus sade: Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet.

11 kommentarer:

  1. Takk for ditt inlegg Myrra,og takk for verset du delte med oss!!!!!!!
    Verset gikk rett til mitt hjerte.HALLELUJA!!!!!!!
    Det var akkurat det jeg trengte ikveld søster!!!!!
    TUUUUSEN TAKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ha ei velsigna god natt!!!!!!!!!!!
    Vi ber for deg og dine.
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
  2. Hei igjen Myrra.
    Ble plutselig så kraftig minna på å sende deg disse versene.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2 KRØN.7 VERS
    15 Mina ögon skall nu vara öppna och mina öron lyssna till vad som beds på denna plats.

    16 Jag har nu utvalt och helgat detta hus för att mitt namn skall vara där till evig tid. Och mina ögon och mitt hjärta skall alltid vara där.

    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  3. Tack Jan Samuel! Det var så trösterikt att läsa dessa ord! Det är inte så ofta jag läser i Krönikerboken, så jag kände inte igen verserna de blev som nya och till välsignelse! Det är gott att uppmuntra varandra från Guds ord, för Guds ord vänder inte tillbaka förrän det har verkat det som det var utsänt till! Tack och sov lugnt och gott och vakna stark! :-)

    SvaraRadera
  4. Det var en märklig dröm du hade,Myrra!!! Tack för att vi fick ta del av den!!! Det är säkert mycket på gång i andevärlden nu och tiden är kort...Jag brukar stå och se på aftonstjärnan eller morgonstjärnan (vad heter den?)...den tycks i alla fall bli större och större....Herrens rika välsignelse och Kram!!!

    SvaraRadera
  5. Ha en velsigna god dag søster!!!!!!!
    Salme 91 vers vers 11 til deg og dine også.
    HAN SKAL GI SINE ENGLER BEFALING OM Å BEVARE DERE PÅ ALLE DERES VEIER.
    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
  6. God Morgon Kära Myrra ! När jag läser ditt gripande inlägg idag, så det första som sjöng i mitt hjärta var : ÄNDENS TID, ÄNDENS TID. VAR VAKANDE, OCH BEDJANDE, SE JAG KOMMER MYCKET , MYCKET SNART.../ Det kommer, att komma en stor nöd, över alla länder. Vi får dock ändå vara vid gott mod. Herrens välsignelser, och kramar till dig.

    SvaraRadera
  7. Hej. Ja det talas väl i Bibeln om att rykten om krig ska komma, och att krig ska komma. Så för den delen.

    Men detta med Angela Merkel, det låter så främmande tycker jag. Att Europa skulle drabbas av krig liksom. Men Jugoslavien låg väl i krig för ett tag sedan, och det tillhör väl Europa? Så för all del. Fast jag hade kanske tänkt mig mer krig som under andra världskriget, där väl flera av Europas länder var inblandade, och där det även märktes för Sverige att det var krig (ransoneringskort och allt sånt?). Men Europa sägs väl vara så civiliserat och allt sånt, så det låter väl ändå så främmande.

    Säga vad man vill om denna sidas nyheter, men du Myrra verkar vara snabbare med nyheter än andra i Sverige. Först kommer du, sedan Aftonbladet! Hihi...


    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas!
    Ja, man vet aldrig vad som kan hända när pengar är inblandade... det verkade vara riktigt hårda tongångar i går, men idag har det skett en tillfällig lättnad. Jag skriver tillfällig, för jag tror att det snart är på gång igen, och att det blir hårdare och hårdare klimat.
    Tänk Andreas, nu är det strax helg igen, vad tiden rusar iväg... inte undra på att man blir gammal, hihihi....

    SvaraRadera
  9. Hej Vanja!
    Ja kära vän, det drar ihop sig och jag undrar hur vi ska lyckas bryta igenom allt det som strömmar fram ur tv, radio, tidningar och Internet, där det mesta av utbudet saknar näring till den inre människan. Så många går med oro i hjärtat och de vet inte att det finns en som väntar på att få hjälpa dem och lyfta av dem deras bördor - Jesus Kristus, vår Herre och Befriare! Det är inte lätt för dem att fokusera på Jesus för de blir så förvillade av allt annat skräp som gör allt för att pocka på uppmärksamhet. Vi har ett tufft jobb framför oss att försöka att berätta om Jesus, utan att ge upp eller förtröttas! Herren ger styrka...
    Kram till dig min vän och Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  10. Hej Jan Samuel!
    Tack för bibelversen! Jag uppskattar det så mycket och tar den till mitt hjärta, där den ska verka gott! Hoppas innerligt att du hämtar nya krafter och kan jubla av tacksamhet till Herren som tar hand om allt! Jag tänker på att Herren använder dig så starkt trots att du har legat på sjukhus! Du är till stor välsignelse - ständigt och jag önskar er på Katthult Guds rika välsignelse! Jag ber att Herren ska fortsätta bygga upp dina krafter och ta hand om helandet!

    SvaraRadera
  11. Hej Marguerite!
    Ja, det var så konstigt och tydligt! Det var så mörkt men man såg ändå lite ljus runt omkring följet och i mitten detta mycket starkta ljus! Det är lite intressant med drömmar!
    När det gäller aftonstjärnan och morgonstjärnan tror jag faktiskt att det menas samma stjärna, som jag tror är Venus. Men jag är inte alls säker Marguerite så det får du ta med en nypa salt... :-)
    Kram till dig min älskade vän! Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Kommentar: