16 oktober, 2011

Gammal sång i nyinspelning med härlig musik… lyssna…

Born again–Född på nytt!

 

I dag är det söndag, en dag för vila och återhämtning. Själv ska jag lyssna mycket på den här gamla sången som är här i en ny tappning med en härlig musik till. Om du har bra högtalare till datorn så kan du njuta av ett härligt ljud, skruva upp volymen så mycket du vågar, lyssna på texten och ge dig hän några minuter. Tillåt dig själv att drömma om himlen och om att du står inför Jesus, förlåten och älskad, född på nytt. Jesus talade om att när vi ber Jesus om förlåtelse av HELA vårt hjärta, så blir vi FÖDDA PÅ NYTT! Det gamla är förbi – något nytt har kommit! Våra gamla synder kommer inte Jesus längre i håg, vi får börja på nytt – födda på nytt! Det är just detta som Jimmy Swaggart sjunger om här i refrängen, “Born again” betyder “Född på nytt”! Han sjunger det om och om igen… född på nytt… “born again”.

Det är en enda låt men den är lång. Låt det bli din stund med Jesus. Även om du inte förstår engelska så bra, så vet din ande vad den hör och kan tolka till ditt hjärta, så du förstår utan att egentligen veta exakt vad det handlar om. När du känner friden och glädjen i ditt hjärta när du lyssnar till låten, då vet du att din ande kopplar ihop med Jesus och längtar och gläder sig att om du inte har tagit steget fullt ut och blivit född på nytt, så är det vad du kan säga till Jesus i din ensamhet… här är jag Jesus, hjälp mig att lära känna dig bättre, jag kommer till dig precis som jag är… förlåt mig mina synder… ta hand om mitt liv från och med nu… “Den som i sitt hjärta tror och med sin mun bekänner – han ska vara frälst! Så säger Guds ord och det kan du lita på! Klicka på den stora pilen på tv-rutan, skruva upp volymen och låt Jesus komma dig nära! Gud välsigne dig, min vän!

teach jesus

Fyrbåken blinkar:

star5

(Matteusevangeliet kapitel 7 vers 13 14.)

Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går in genom den. Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.

15 kommentarer:

  1. Ja, tack kära Myrra. Det var precis vad jag behövde höra, efter en tuff och kämpig helg, på jobbet. Jag längtar så efter Jesus...Tack för ditt välsignade inlägg, och jag önskar dig en fortsatt fridfull afton. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Jag älskar sången och texten, älskar musiken och stilen på hela sången. Den går direkt till mitt eget hjärta och jag är glad om den fick betyda välsignelse också för dig! Vila och hämta nya krafter inför den nya veckan! Du är till så stor välsignelse Vanja och Jesus kommer att fylla upp på nytt åt dig - till brädden! Många kramar till dig! Nu hjälps vi åt, det blir en tuff vecka för Israel och vapenskramlet hörs nu mycket kraftigt...

    SvaraRadera
  3. Myrra:Jimmy Swaggart sjunger så man rörs till tårar..jag lyssnar till honom på Gospel Channel,ibland!!!I dag är det måndag,min vilodag efter helgens jobb...skönt. Herren må fylla upp på nytt åt oss alla,inte till brädden,-utan SÅ DET FLÖDAR ÖVER!!!Ha,hahaha!!! Inte sant,Myrra??? Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Så skönt för dig att helgens arbete är avklarat! Nu när du också har dina studier att tänka på så lär det bli en tuff tid framöver, men jag vet att du kommer att klara allt jättefint!
    Ja amen och tack och lov, Marguerite! Gud är god och bägaren ska flöda över, flöda så det räcker till också för andra. Det ligger en oerhört allvarlig tid framför, måtte vi få människor att förstå det och vända sina hjärtan till Jesus i tid! Många lycka-till-kramar speciellt i dina studier!

    SvaraRadera
  5. Hej Myrra. Skriv mer artiklar, annars dör jag :)



    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas!
    Undrar om du tycker om Jimmy Swaggart? Jag tycker mycket om just den musikstilen. Ja, du Andreas, det blir nog mycket att skriva om framöver, fast det kommer att bli mycket allvarligt, det är ju så. Vi lever i en allvarlig tid! Hoppas allt är bra med dig Andreas och du har haft en fin höst! Nu börjar snön att komma, jag såg på smhi:s väderkarta i kväll att snön drar sig längre och längre söderut.
    Sänder kram till dig och önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera
  7. Hej ja. Ja "Swaggart" vet jag väl inte så jättemycket om, bara hört talas om liksom. Undrar hur gammal han är...

    Ingen snö här ännu. (Däremot har Konsum börjat sälja julmust, tycker jag är för tidigt).


    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas!
    Han är nog bra gammal Jimmy Swaggart, men sjunger lika bra som när han var ung...
    Julmust redan! Nej det är tokigt tidigt, tycker jag också! Det är ju bara oktober ännu. Men affärerna börjar jättetidigt att erbjuda "julen". Jag klarar inte riktigt att göra det ännu på Fyrbåken, men snart måste jag väl också göra det. Men jag drar på det så länge som möjligt. Ha det fint, Andreas och tack för att du hälsar på mig i Fyrbåken!

    SvaraRadera
  9. Hei Myrra.
    Jeg har nå vært på sykehus ei uke,men er nå hjemme på permisjon i helga.
    Ble sendt inn med sykebil med store smerter i brystet. Mange prøver er tatt,og fåreløbig har de ikke funnet noe.
    Jeg er fryktelig slapp,og orker nesten ingenting.
    MEN,Jesus er den samme idag og til evig tid,og ingenting er umulig for ham.HALLELUJA!!!!!!!
    Hilsen Katthultaren.

    SvaraRadera
  10. Men kära vän... tack för att du berättade! Jag går i bön för dig på direkten! Jag kommer precis från kyrkan och läser ditt mail nu vid 20.30 tiden! Du kan vara säker på att jag kommer att vara i bön för dig! Din uppgift är att vila nu och ta hand om dig på bästa sätt! Gud ska ha stor omsorg om dig och komma dig riktigt nära!

    Tack än en gång för att du berättade! Gud välsigne dig Jan Samuel!

    SvaraRadera
  11. Hei og Guds fred.
    Ja,idag reiser jeg tilbake til sukehuset.
    Fint om du ber spesielt for meg nå.
    Må Gud rikelig velsigne deg og dine med alt godt.AMEN!!!
    Hilsen Katthultaren.

    SvaraRadera
  12. Hej Jan Samuel!
    Ja, vi ska be mycket för dig, det kan du vara säker på!!! Jag har också skickat ett mail till dig med en vers från bibeln. Du ska försöka vila så mycket du kan. Vi är nu många som är i bön för dig och överläkarnas Överläkare ska leda arbetet kring allt som rör dig! Gud ska välsigna dig och vi ska be att du snart kommer hem fylld med ny styrka och krafter! Hälsa din Solstråla att vi också ber för henne som också har det jobbigt nu! Gud välsigne dig Jan Samuel!

    SvaraRadera
  13. Nå ligger jeg i senga på sukehuset,og denne gangen tok jeg med meg pc`n.Evangeliet må ut.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    TUSEN TAKK FOR AT DERE BER FOR OSS MYRRA.GUD SKAL RIKELIG VELSIGNE DERE TILBAKE.
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
  14. Hej Jan Samuel!
    Tusen tack för att du skriver, men du måste vara rädd om dig nu så det inte blir för mycket för dig! Vi ska ropa till himlens Gud i Jesu namn för din läkedom och om ny styrka och kraft för dig! Det är inte roligt att ligga på sjukhus, men trots allt tryggare att vara under kontroll och att läkarna letar efter vad som kan ha orsakat dina besvär. Tack för dina ord! Gud ska vara dig nära och leda allt omkring din vård så allt blir bra! Nu är din uppgift att vila till ande, själ och kropp och vi är i bön för dig! Jesus är tätt intill dig, Jan Samuel!
    Med önskan om himmelsk välsignelse!

    SvaraRadera
  15. Tusen takk Myrra!!!
    Gud skal rikelig velsigne deg tilbake.Amen!!!!
    JEG TAKKER VIRKELIG GUD FOR DERE ALLE!!!!!!

    SvaraRadera

Kommentar: