28 oktober, 2011

När Gud har en plan…

Jesus och jordgloben

Jag gläder mig ofta åt att Gud planlägger våra liv, vi får inte reda på alla hans planer, även om han ibland låter oss ana en del av dem. Kanske är det så att om vi skulle få reda på vart vi är på väg och hur Gud har planlagt vägen, så skulle vi i vår iver förstöra något som Gud har planlagt. Därför tror jag att vi många gånger bara får se en bit av planen, en liten väg snutt ibland. Därefter får vi vandra i tro och i tacksamhet över att Gud själv planlägger vår färd.

Jesus, barn och duva

Jag märker ofta hur jag hamnar i olika situationer som jag inte själv har planerat, men som jag ser är ett resultat av att min vandringskamrat har styrt stegen dit han vill. Några exempel ur arbetslivet. När jag skulle börja arbeta med web shopen visste jag ingenting om  olika kostnader, därför bad jag att få in offerter från olika företag, det blev ganska många. Sen gick jag igenom både priser, vad som ingick i priset, service,  m.m. Av en mängd företag så hade jag snart förkastat alla utom ett. Jag kontaktade det men drog mig ur igen. Men det gick inte att komma ifrån just detta företag. Jag blev ideligen påmind om att ta kontakt med dem och till sist kapitulerade jag och tog kontakt med dem på nytt. Det visade sig att det var varmt troende ägare som gladde sig och såg fram emot vårt samarbete! Jag blev så glad. Ler

Sen har det fortsatt. När jag ska samarbeta med några så hamnar jag hos de som är troende fast de är för mig helt okända människor. Vare sig det gäller fakturering, sökmotoroptimering, eller rena affärspartners så hör jag till min stora glädje och häpnad: “Så trevligt med ett kristet företag, vi är också troende och arbetar för att Jesus Kristus ska bli känd”! Av alla anställda på olika företag kopplar Herren ihop mig med just troende människor, som jag ser som mina syskon. Och det känns så meningsfullt!

Julelys5202811629

Nu senast var det lite märkligt en samarbetspartner som jag skulle få mycket med att göra. Jag var lite irriterad för det dröjde innan vi fick kontakt. Så fick jag då äntligen mannen på tråden en dag. Jag hörde att han inte var svenskfödd och frågade var han kom ifrån? “Jag kommer från Israel, svarade han”! Och jag blev åter så lycklig! När han ska arbeta med Fyrbåken bok och present så känner han att det blir meningsfullt för där finns saker från hans hemland. Jag är säker på att Guds ledning står bakom allt, kanske tycker du att det är tillfälligheter? Det gör inte jag, jag litar på att Gud leder oss framåt på ALLA områden. Om vi vill bli ledda av honom. Vill du det? Eller vill du bestämma själv? Han låter dig välja! Ler

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 58, vers 11.)

Och Herren skall ständigt leda dig. Han skall mätta dig mitt i ödemarken och ge styrka åt benen i din kropp. Och du skall vara lik en vattenrik trädgård och likna ett källsprång vars vatten aldrig tryter.

 

 

6 kommentarer:

  1. Tusen takk for ditt inlegg Myrra!!!!!!!
    Det var en velsignelse å lese!!!!!!!

    I Efeserne 2 vers 10 står det:
    10 Ty hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, som Gud har förberett, så att vi skall vandra i dem.

    Jesus ønsker å lede oss,og det er som du skriver søster,vi kan velge.
    Å følge Jesus og ta imot det han vil gi oss er fantastisk,og hver dag har han noe nytt til oss.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vi er så heldige!!! Takk kjære Jesus!!!!

    Idag kjenner jeg at jeg har mer kraft og styrke,
    så tusen hjertelig takk for all forbønn!!!!!!!
    INGENTING ER UMULIG FOR GUD,OG BØNNENS MAKT ER STOR!!!!!!!

    Ei velsigna god helg ønsker vi deg og dine her fra Katthult Myrra.
    Vi ber for deg og dine.

    Hilsen Solveig og Jan Samuel.

    SvaraRadera
  2. Hej Jan Samuel!
    Kära du, vilka goda nyheter att du känner dig starkare!!! Jag var själv trött idag för det har varit en dag med mycket krångel och problemlösningar som tröttar mycket. När jag läste att du är starkare så blev jag så innerligt glad och stärkt så all trötthet blev som bortblåst! Tack Jesus!! Vi ska fortsätta att be, men tack för att du delar glädjen att det går åt rätt håll med din hälsa så att också vi får tacka Jesus för bönesvar!
    Önskar er nu en riktigt fin helg på Katthult och Guds rika välsignelse därtill! :-)

    SvaraRadera
  3. På tal om krångel. Här i Hallsberg så sägs det att vattnet här är icke tjänligt nu. Det ska tydligen ta kanske en vecka innan det åter är okej. Fy vad jobbigt.

    Man får väl koka vattnet då.


    /Hej. /Andreas

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!
    Fy vad hemskt! Det förstår jag är jobbigt! Ja, koka vattnet för allt i världen och tänk på att du måste koka länge och att det ska bubbla rejält och utan lock på grytan. Följ noga den tid som de har sagt din kommun när det gäller koktid, för det finns en del bakterier som man måste koka i 20 minuter innan de dör.
    Jag har bara råkat ut för detta en gång. Då var jag och Håkan med min församling ute på en församlingsresa. Håkan och hans kör skulle sjunga och vi skulle sova över i den stad där mötena var. Då visade det sig att de hade fått sitt vatten förorenat och alla fick uppmaningen att koka vattnet. Jag borstade tänderna i Loka för första gången i mitt liv och vägrade ha något med vattnet att göra och var glad när vi for hem. Jag tvättade mig med våtservetter, det gick ju när det bara gällde en dag.
    Vi får hoppas att det löser sig snart, men man undrar vad det beror på. Det har varit så mycket med dessa föroreningar av folks dricksvatten nu på slutet tycker jag.
    Ta det försiktigt Andreas! Kram och natti natti!

    SvaraRadera
  5. TAKK FOR HYGGELIG KOMMENTAR SØSTER!!!!!!!

    Ja, det er en fantastisk Salme,og jeg ble så minna på og legge den inn ikveld.
    Hilser deg med Salme 20. HALLELUJA!!!!!!!
    Gud er god Myrra,og han ser hva vi trenger hver dag. HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ha ei velsigna god natt,og sov godt i Jesu Navn.
    Jesus skal senke en Himmelsk fred ned i ditt hjerte. AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
  6. Hej Jan Samuel!
    Tack för en trösterik och uppmuntrande psalm! Den stärker hoppet och hjälper oss hålla ut i det lopp vi har framför oss! Gud väslsigne dig min vän! Herren ska möta dig och ge dig vad ditt hjärta begär för att du är Honom trogen och inte sviktar, trots prövningar!

    SvaraRadera

Kommentar: