24 oktober, 2011

Nu äntligen får jag bättre tid för “Till Fyrbåken”…

Insänt 30 maj 2011 Färdigt bokomslag Sista resan 2011 red. - Kopia

Det har varit ont om tid sista veckan. Det var “deadline” på boken till onsdagen den 19 oktober och korrekturen och sättning var inte gjord ännu. Just dagarna innan fick jag en släng av den influensa som drabbat många här i Arvika och på flera platser. Jag klarade mig förbi det värsta men blev oerhört kraftlös och matt och fick tillbringa en dag i sängen. Därför fick jag ta två nätter till hjälp men blev ändå försenad med en dag. På torsdagsnatt eller fredagsmorgon, vid 04 var det ivägskickat till tryckeriet och klart. Så nu får jag bättre tid.

Vi tänder böneljuset och håller det brinnande för Jan Samuel!

122levande ljus

För de som tror på bönens kraft vill jag vädja om hjälp i förbön för en man som heter Jan Samuel. Han bor i Norge och är en av de största uppmuntrare jag vet, alltid redo att ge hjälp, glädje och uppmuntran till andra människor. Nu behöver han själv förbön eftersom han ligger på sjukhus med hjärtproblem och är kraftlös. Jag är mycket tacksam om vi kan hjälpas åt att be! Nämn hans namn inför Herren och  be om ett mäktigt helande och läkedom så hjärtat ska arbeta fint och normalt! Att läkarna ska få vara ledda av den Helige Ande i alla sina beslut och i all vård som de ger! Att det ska komma  nya krafter, ny styrka och en underbar frid från Gud själv! Att Jan Samuel ska få känna att Jesus är så nära och att Han har allt under kontroll och att även familjen ska få känna stödet och friden från Gud, för vi vet hur jobbigt det är att ha de man älskar liggande på sjukhus. Nu har vi ett böneämne att hjälpas åt med och när Jan Samuel känner att han orkar så kommer han att låta oss veta hur det går för honom, det tror jag säkert. Tack till dig som hjälper till! Gud ska välsigna dig för det!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Markusevangeliet kapitel 6 vers 56)

Och i alla byar och städer och gårdar som han kom till lade man de sjuka på de öppna platserna och bad honom att de åtminstone skulle få röra vid tofsen på hans mantel. Och alla som rörde vid honom blev botade.

8 kommentarer:

  1. Ja,vad två eller tre kommer överens om att bedja.....självklart hjälper vi till och ber för "Katthultaren"!!!Skönt att du får mer tid och känner dig piggare själv!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Hur kan man ha en "deadline" på en bok?

    Dessutom, eftersom du blev sjuk, hur kan det förväntas av dig då att du ska hinna i tid så att säga?

    (Undrar hur korrektur av en bok går till förresten, en annan person som kollar igenom?).



    /Andreas

    SvaraRadera
  3. Vad fint skrivet om Jan Samuel Myrra. Ja, vi håller honom under bönens, väldig armar. Och var rikt välsignad själv. Det kommer att gå till seger. Kramar från Småland !

    SvaraRadera
  4. Det är kanske inte så lyckat att, så att säga, "stressa" fram en bok ändå...



    /Andreas

    SvaraRadera
  5. Hej Andreas!
    Man brukar kalla det för "Deadline" när det finns ett absolut sista datum. När det gäller boken så hade jag kommit överens med tryckeriet om ett visst datum som jag själv hade fått välja sen en tid tillbaka. Då bokar tryckeriet ett datum när de ska sätta boken i tryckpressen. Det var detta datum som jag försökte att hålla, annars kanske tryckningen hade blivit försenad ganska mycket.
    Korrektur och sättning, gör man när man kontrollerar styckeindelning, stavning osv. Det gör jag själv, för jag har sett professionella böcker med flera stavfel i, så då tänkte jag att det gör inte så mycket om det är lite fel i mina böcker heller. Jesus var enkel och han är något att sträva efter att efterlikna tycker jag, därför eftersträvar jag inte att bli så proffsig, bara mitt budskap når fram så är jag glad.
    Hoppas att du har det bra Andreas, det var så roligt att höra i från dig. Du får ha en riktigt fin fortsatt vecka!

    SvaraRadera
  6. Hej Vanja!
    Tack för att ni ber för Jan Samuel! Det är skönt att veta att vi är många som hjälps åt att ropa till Herren! Gud välsingne dig min vän!

    SvaraRadera
  7. Hej Marguerite!
    Jag det är sant! Det är en särskild kraft vad vi kommer överens om att be om, det lärde oss Jesus själv! Tack för att också ni ber, det är skönt att veta för jag tänker på Jan Samuel som alltid uppmuntrar oss stöttar oss alla på ett så fantastiskt sätt!
    Lycka till med dina studier Marguerite! Du klarar detta, det är jag säker på! Många kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas!
    Nej det har du rätt i! Stress är aldrig bra, det mår vi inte bra av - inte böcker heller. :-)
    Vi får hoppas att det blev skapligt bra ändå, eftersom boken hade varit klar sedan länge, det var den sista kollen som var kvar. Jag såg lite små-fel som jag faktiskt släppte igenom. Som t.ex. att en vers började i slutet på en sida och fortsatte på nästa sida. Stenhårt korrekt så skulle den egentligen har varit i sin helhet på samma sida. Men just sådant hoppade jag över, för jag tror vi kan läsa med god behållning ändå. Ta bara en sådan sak som att man egentligen inte ska sätta ut för många utropstecken. Det anses inte korrekt. Men jag är av en annan uppfattning. Eftersom så många har vant sig vid att läsa på Internet och uttrycka sig med många utropstecken så har jag använt mig av ett mer Internetvänligt språk så att man känner sig hemma i läsningen på ett annat sätt. Jag tror inte att vi vinner så mycket på att vara högtravande och uppstyltade...men det är förstås bara min egen uppfattning.
    Det är roligt att få syssla med sådant som man tycker om Andreas. Ibland önskar jag att det vore 48 timmar på ett dygn och att man inte behövde sova emellan, så roligt tycker jag det är som jag gör.
    I kväll har jag fått hem en ny sändning med produkter från Jerusalem, som jag håller på att lägga in i shopen. Det är jätteroligt, men mycket jobb, tar mycket tid.
    Du får sova så gott min vän! Jag ska köra någon timme till före sängdags!
    Gud välsigne dig, Andreas!

    SvaraRadera

Kommentar: