02 oktober, 2011

Sköna söndag…

 

Grattis Storebror på din födelsedag i dag den 2 oktober! När jag hör den här låten tänker jag särskilt mycket på dig från tiden från 50-talet. Det jag minns mest i samband med låten är din Ford Customline, och din söta flickvän som doftade så gott av parfymen “Worth”. Tänk,  den finns än i dag, en underbar parfym. Nästa gång jag köper parfym ska jag köpa den!

image

 

Önskar dig en riktigt fin födelsedag och skickar stor kram!

201041k18hkdmodr11[6]

animaatjes-bloemen-en-natuur-03992

I dag tänkte jag ta lite bilder från Arvikamárten för att att visa er. Det var enormt mycket folk men solen som vi gladde oss åt gömde sig bakom en vägg av dimma. Vi såg inte solen på hela dagen och jag har sällan sett en så tjock dimbank som har stannat kvar hela dagen, från morgon till kväll. Det som hände när jag skulle ta mina bilder var att kortet i kameran var fullt. Jag satte i kabeln mellan datorn och min kamera och tänkte tömma kortet – men då stod det still i huvudet hur jag skulle bära mig åt. Hur jag än försökte så kom jag inte på hur det var jag skulle göra. Det slutade med att jag gav upp, tills jag får tala med någon som inte är lika glömsk som mig. Men som sagt, det blev ju inga kort, det hade varit roligt att ge några glimtar från Márten.

I dag är det söndag och nu får vi som är lediga tillfälle att ladda upp batterierna inför nästkommande vecka. Det ska jag ta vara på.

Fyrbåken blinkar:

star5

(Joel kapitel 3, vers 16.)

Och Herren upphäver ett rytande från Sion, och från Jerusalem låter han höra sin röst, så att himmelen och jorden bävar. Men för sitt folk är Herren en tillflykt och för Israels barn ett skydd.

 

 

4 kommentarer:

  1. Du kommer säkert på sedan, hur man får ut korten Myrra. ( Det är inte lätt att åldras ) Hihihi!!! Fråga mig mig om namn t.ex..??? Ja, idag får man ligga lågt, och bara vila. Här har varit nattsudd, till kl. 02.00 både Fredag och Lördag. Vi få vila ut i Guds händer, och bara njuta. Önskar dig himlens alla välsignelser. Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Ja nu får ni vila ut! Ja, tänk att jag inte kommer ihåg hur jag tömmmer kameran, det som jag har gjort många gånger tidigare! Hihihi, det är gott att man kan skratta åt sig själv och inte tar sig själv på för stort allvar! Ha en skön söndag... Kramar!

    SvaraRadera
  3. Emile Ford gjorde några riktigt bra låtar. Still, minns du säkert?
    Mycket bra låt

    SvaraRadera
  4. Hej Tony!
    Oooo ja! Still har jag många minnen till! Finfin låt!
    Ha en fin vecka Tony!

    SvaraRadera

Kommentar: