04 november, 2011

Att tyda tiden…

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/11/03/large-sunspot-group-turning-earthward/

image

En av de största solfläckarna i år roterar över en del av solen. NASA tog denna bild av AR1339 under de tidiga morgontimmarna den 3 november. Två eller tre av de mörka kärnorna är bredare än jorden NOAA prognosmakare uppskattar att det är 50% chans till kraftig solexplosion de närmaste dagarna. Måhända blir det alltså mer störningar i mobiler och Internet, radio och TV och därtill kanske ett vackert norrsken. Vill du läsa mer kan du klicka på länken ovanför bilden. (Engelska)

Ingen som lyssnar på nyheterna eller läser text tv, kan ha undgått att höra krigshoten som larmar på flera ställen. Det mycket allvarliga är om USA, Israel och Storbritannien attackerar Irans kärnanläggningar. Iran har deklarerat att de kommer att slå tillbaka med skrämmande kraft. Jag för min egen del tror inte att att Ryssland och Kina stillatigande ser på utan kommer att försvara Iran. Det har de redan deklarerat, enligt flera artiklar som har stått i de utländska tidningarna. Jag skriver inte närmare mer om detta idag, för varje människa som lyssnar på nyheter förstår själv detta och inser vidden av krigshotet.

Kan du inte berätta om något som är roligare, kanske du tänker? Jo, men då förs vi ännu mer bakom ljuset än vad vi redan har blivit av media. Det är sanningen vi vill veta och följa. Är omvärlden tuff och länderna börjar hota varandra – ja då är tiderna allvarliga och inget blir bättre av att vi försöker lägga dimridåer för att inte se eller förstå. Inte heller blir något bättre av att låtsas som det inte händer. Sanningen är alltid bäst att veta.

79_large

Det är sagt i förväg, så vi vet om att det ska komma svåra tider. Guds ord säger att det ska bli så. Vi får också råd om hur vi ska göra för att inte frukta. Vi ska lägga vårt liv i Jesu händer och vara förvissade om att han tar hand om oss. Han säger själv: “Jag ska aldrig lämna dig, eller överge dig”! Det är ett ord att lita på. Du är trygg, för det Jesus har sagt det håller han! Det han har lovat det håller han fast vid! Det han sa för snart 2000 år sedan, det har han inte ändrat på idag, det är lika aktuellt och vi har inget att frukta. Men gå inte ensam, sök hans hand och ta den och håll fast!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Hosea kapitel 11, vers 4.)

Med lena band drog jag dem, med kärlekens band, jag lättade oket över deras halsar, jag sänkte mig ned till dem och gav dem föda.

14 kommentarer:

  1. Ett mycket, mycket allvarligt inlägg, av dig denna dag, min kära syster i Herren. Vi stå inför den största sensation, som kommer att äga rum i världshistorien, mycket snart. En stor vedermöda drar fram över världen. Och förmodligen rycks vi bort, Jesus till mötes på skyar, mycket, mycket snart. Så här gäller det att ha olja, i sin lampa, och vara redo varje dag, och varje stund. DET STUNDAR SVÅRA TIDER, FÖR DEM SOM ICKE HAR TAGIT EMOT, OCH ÖVERLÄMNAT SINA LIV I JESU HÄNDER. OCH VI HOPPAS, OCH BER ATT MÅNGA FLER SKALL FÅ ÖPPNADE ÖGON, OCH BLIVA OMVÄNDA; SÅ DE KOMMER MED PÅ SKYARNA.../ Var välsignad Myrra, du Jesu trogna tjännarinna. Herren är med dig! / Många kära kramar, från mig !

    SvaraRadera
  2. Åhh, Vanja! Tänk om vi kunde få många fler att förstå och kunna inse vad som är å färde. Jag tror vi är mycket långt framme i historien, men jag möter så många som bara tittar lite oförstående på mig och säger något om att "så har det alltid varit". Det är människor som ännu inte har kommit till tro på Jesus, som jag har fått de svaren ifrån och det är svårt att väcka dem och få dem att förstå att tiden håller på rinna ut. Vi får be så det "knakar" att Jesus hjälper och vägleder dem att närma sig honom mer och mer!
    Det är en allvarlig tid och jag är så tacksam för din egen blogg, Vanja! Du är inte rädd utan står 100% för Herren på muren och ropar ut: "Han kommer snart! Var redo"!

    Det är tydlighet människor behöver nu tror jag. Det går inte längre att humma och titta i backen och det får vi hjälpas åt med, älskade vän! Tack för din kommentar!
    Gud välsigne dig i din fortsatta tjänst! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara instämma i detta med ett högt AMEN!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Du och Vanja kämpar för fullt för människors frälsning! Tack och lov för det! Det behövs så innerligt mycket! Ha en riktigt välsignad helg Marguerite! Många kramar! Gud välsigne också dig och din familj!

    SvaraRadera
  5. Det var en massa översvämning nu i Genua i Italien. Kanske du hört om.




    /Andreas

    SvaraRadera
  6. En länk till en film om det i Genua:

    http://www.youtube.com/watch?v=dy0xwazRwnI

    (Det ska väl vara nyliga händelser).


    /Andreas

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas!
    Tack för att du berättade om Italien! Det var jättesnällt för jag hade inte sett detta. Och då kan vi be och hjälpa till den vägen. Jag har publicerat videon i det nya inlägget! Tusen tack och ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja det var väl ganska dramatiskt såg det ut som i Italien, tyckte väl jag i alla fall.

    (Jag såg att en italienare på Facebook hade tagit upp nyheten ganske stort, och det var från den personen jag "stal" nyheten).


    /Hej. /Andreas

    SvaraRadera
  9. Hej Andreas!
    Ja hu vad otäckt! När flickan började gråta och skrek så förstod jag att hon kanske såg hur människor blev dödade, för det hade varit en del dödsfall. Fast det är hemskt så tror jag att det var bra att vi tog upp det Andreas, för vi människor som fortfarande har det så bra, behöver få se hur de har det i andra länder lite mer verkligt. Annars hör många bara en liten nyhet om det på radion eller på en snutt på tv och sen är det inte mer. Men på den här videon fick man en helt annan inblick i förskräckelsen! Jag satte in videon i det nya inlägget. Tack än en gång Andreas! Ha en fortsatt fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  10. Oj, nu skrev jag kanske "ganske stort", vad är det för dialekt?... "ganska stort" skulle det nog stått (men Myrra märkte väl inget...hihi...) .


    /Andreas

    SvaraRadera
  11. Fast Myrra. Jag tycker nog inte att t.ex. jag lever ett bra liv i Sverige. Varken ekonomiskt eller socialt och allt vad det nu är. På tal om att jämföra Sverige med Italien.

    Men "medelsvensson" i Sverige tror jag i och för sig mår bra.

    Fast bara för att Sverige mestadels har det bättre ekonomiskt och materiellt än vissa andra länder, så är väl pengar och ting inte allt...

    Och hur ska man mäta "bra", eller "lycka"?...


    /Hej då. /Andreas

    SvaraRadera
  12. Hej Andreas!
    Ja, det är i så fall roligt för mig att jag inte är ensam om att göra felskrivningar... hihi... för ibland är jag för snabb att klicka på "skicka" knappen och så blir det fel. Som i inlägget igår när jag skulle tacka dig för inlägget... då skrev jag Andras istället för Andreas och många sådana stavfel blir det. Jag tror jag börjar se suddigt också, jag arbetar nog för mycket framför skärmen, för bokstäverna liksom flyter ihop i bland tycker jag. Sen har jag svart tangentbord och jag måste alltid ha en lampa tänd ovanför annars ser jag inte... så är det att bli gammal :-)
    Jag såg i en reklamannons i går att man visst ska ha vita eller i alla fall ljusa tangenord för ögats skull, det skulle vara det bästa! Men stavfel gör inte så mycket, det är skönt att inte vara perfekt, eller hur :-)
    Ha det bra... Kram Andreas!

    SvaraRadera
  13. Ser du... nu blev det tangenord i alla fall... hihihi... jag det är det hopplöst... :-)

    Hej då igen!

    SvaraRadera
  14. Hej Andras!
    Ja, jag har inte så mycket att jämföra med för jag har inte rest i andra länder eller satt mig in hur de har det. Men jag tycker när det gäller Sverige att vi har det bra kroppsligt, med mat och det fysiska. Men däremot tror jag att många mår jättedåligt psykiskt. Vi lever under en sorts både medveten och omedveten press och stress, tror jag. Många i alla fall. Det var fattigare och eländigare förr, men jag tror svenskarna var lyckligare då. Före tv:s tid. Man hade tid för varandra och det var inte en jämn ström av information, inga mobiler eller datorer. Det kanske är bra saker, men de stjäl mycket tid för oss, trots att jag tror att det var meningen att de skulle spara tid... Ja det är intressant att diskutera Andreas.

    Natti, natti, jag ser klockan drar sig mot 02 och jag ska försöka se om jag kan dela med mig av lite nyheter i ett inlägg innan liggdags...

    SvaraRadera

Kommentar: