18 november, 2011

I går, den 17 november 2011, kom boken “Sista resan” ut…

Bokpaketet 17 november 2011

I dag kom Posten med bokpallen. Som tur var fanns hjälpsamma händer till hands och snart var alla böcker uppburna till Fyrbåken från Storgatan. Vi hade tur med vädret, för det är inget vidare om det hällregnar när bokleveransen anländer. “Sista resan” är den sista och avslutande delen från sannskildringen “Himlen vet”. Du som vill köpa boken kan klicka på boken i högerkanten på bloggen, så kommer du direkt in på webbshopen. Den som vill köpa bägge böckerna, kan göra det till julpris där man tjänar 90 kr som paketpris.

För övrigt följer jag nyheterna från utlandet med stort intresse och allvar. För de som inte är förberedda tror jag att det kommer som en chock, när allvaret uppdagas alltmer. Nu är jag så trött att jag måste gå till sängs, jag får skriva mer en annan gång. Det har varit en lång dag med mycket jobb. Ha en fin helg alla, sök Jesus och lär att känna honom, mer och mer för varje dag.

Fyrbåken blinkar:

star5

(Psaltaren 103, vers 11.)

Ty så hög som himmelen är över jorden, så väldig är hans nåd över dem som fruktar honom.

 

8 kommentarer:

  1. Ja, jag vill VÄLDIGT GÄRNA ha boken,Myrra!!! Önskar dig en välsignad och skön helg!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite!
    Roligt att du vill läsa boken! Det är tufft att läsa om svåra motgångar och sjukdomar, men stärkande när man ser hur Gud går med oss genom de mörkaste tunnlar. Jag skickar den idag, men eftersom det är fredag har du den inte förrän på måndag.
    Ha en välsignad arbetshelg! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också gärna läsa den, eftersom jag läste din första bok Myrra. Jag hör av mig om det senare, när jag har blivit piggare. Önskar dig en vilosam helg, i Herrens händer...Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej Vanja!
    Älskade vän, jag hoppas att du ska bli fort frisk och ber för dig. Jag tror på att det snart är full fart på dig igen!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag fattar som vanligt inte. Varför heter det "roman" om böckerna? Är det skönlitteratur eller verklighet? Borde det inte stå typ "biografi" eller nåt istället?

    Men om det är verklighetsgrund men att det är dramatiserat (heter det så?), men vad är det för mening i sånt fall att lägga till detaljer som inte har hänt? Tycker nog man bara borde ta med sånt som har hänt i verkligheten, även om det kan vara tråkigt.

    I Hollywoods filmer dramatiserar de väl verkliga händelser ibland så man inte vet vad som är sant och vad som är påhittat eller fiktivt...


    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Tänk om Myrra läst in böckerna som ljudböcker istället, då hade det varit böcker upplästa av författaren själv.



    (Fast jag vet inte hur man spelar upp ljudböcker i och för sig).


    /Andreas

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas!
    Vi är inne på samma tanke du och jag. Den första boken kallade jag "Roman med verklighetsbakgrund". Det var för att det handlade så mycket om kärlek, när Anders och Maria träffades, tiden innan och efter, det hela fokuserades mycket på förälskelsen och de första ljuva åren.
    Den andra boken har jag inte kallat roman, utan "Sannskildring direkt ur livet". Det är det mest korrekta namnet, för den här boken, som heter "Sista resan" bygger inte på ett romantema, utan mer på att gå genom mörka tunnlar, med Jesus vid sin sida.

    Ja det är skillnaden på att gå där ensam, eller att vandra bredvid en som bär på bördan och ger tröst och styrka genom de svåra passagerna.

    Hoppas att du ska få en fin helg Andreas! I Värmland och Dalarna är det glashalt och bussar och lastbilar har stått stilla för att invänta saltbilar. Underkylt regn med klass 1 varning från SMHI.

    Allt gott och kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas!
    Ja, det är ingen dum idé, för det finns många som vill ha den möjligheten av olika orsaker. Det var bra att du påminde mig, för det kanske kommer i framtiden.
    Jag är tacksam för alla bra idéer!

    Extra kram till dig! :-)

    SvaraRadera

Kommentar: