19 november, 2011

En uppmuntran till kristna bloggägare…

Jag har lagt märke till något på sista tiden. De som har kristna bloggar börjar bli trötta och känner det som om de saknar inspiration att skriva, det sker nästan samtidigt! För att undersöka saken närmare så har jag besökt många kristna bloggar och märker att väldigt många har nästan samtidigt drabbats av en trötthet, en sorts modlöshet, som att det tar emot och blir tröttsamt att skriva, som att det inte spelar någon roll för andra egentligen om bloggen finns eller inte.

image

Det har också drabbat mig själv, men jag har insett att det ligger något annat bakom och jag har läst om att det finns grupper, sammanslutna från ondskans andemakter, som sammansluter sig vid speciella datum för att be emot de kristnas hopp på olika områden. Jag minns när de bad till satan att alla kristna äktenskap skulle spricka eller få stora problem. De visste att äktenskapet är en viktig grund att stå på och att det är viktigt att den grunden är stabil. Andra gånger har de bett om att tron och friden ska tas ifrån de troende och många sådana olika överenskommelser har det funnits och kommer väl att öka allt eftersom tiden hårdnar och det drar ihop sig till Jesu återkomst.

image

Detta är något som jag misstänker har skett mot den kristna bloggvärlden också eftersom många av oss nästan samtidigt känt av ett motstånd som reser sig mot oss. Men just detta motstånd tycker jag är ett bevis och en uppmuntran till oss att vi är på rätt väg. Ljumhet och tassande på tå, gör inte att vi behöver mötas med motstånd. Men desto ivrigare vi blir att berätta för andra människor om Jesus så att de ska bli räddade, desto större motstånd möter vi. Så vi är på rätt väg älskade vänner, och vi ska läsa vad David Wilkerson fick ta emot redan på 70 talet från Gud i en profetia om den underjordiska kyrkan. På den tiden var det inte så vanligt med Internet, om det ens fanns, jag vet faktiskt inte när det kom. Men läs noga här du som har förtroende för David Wilkerson, och jag tror att vi med våra kristna bloggar kommer att vara en stor del av denna underjordiska kyrka. LÄS NOGA. DET HANDLAR OM DEN SISTA TIDEN!

Början citat:

En övernaturlig kyrka uppstår

Jag ser en stor och övernaturlig förening av alla sanna Jesu Kristi efterföljare, sammanslutna genom den Helige Andes försorg. De har fullt förtroende för Kristus och Hans Ord. Denna övernaturliga kyrka av bibeltroende blir ett slags underjordisk gemenskap, som omfattar katoliker och protestanter ur alla samfund. Den binder samman unga och gamla, färgade och vita. Alla jordens nationer är representerade. Medan den synliga superkyrkan vinner alltmer politisk makt, växer den osynliga övernaturliga församlingen enormt i andlig styrka. Förföljelser framtvingar denna kraft. Det förföljelsevansinne som drabbar jorden, driver dessa kristna till varandra och till Jesus Kristus. Samfundstillhörighet får mindre betydelse, och större vikt läggs vid Jesu Kristi återkomst. Den Helige Ande åstadkommer gemenskap mellan människor ur alla samfund och ur alla samhällsgrupper.

Denna överjordiska församling existerar redan i hela världen, men i framtiden blir den mer och mer osynlig politiskt sett. När förföljelsen intensifieras, blir dessa troende nästan fanatiska i sin strävan att evangelisera världen. Denna osynliga kyrka får övernaturlig smörjelse och kraft från den Helige Ande att fortsätta att proklamera evangelium tills budskapet har gått ut till alla jordens folk.

Ur boken “Synen” av David Wilkerson 1974

Slut citat.

image

 

Vårt arbete är inte förgäves, vi ska berätta för många om Jesus, till deras räddning! När vi möter motstånd blir vi ännu mer intensiva i vår glädje och iver att berätta de goda nyheterna, evangelium. Den Helige Ande ska visa oss vägen!

 

7 kommentarer:

  1. Så välsignade kloka ord, du skriver Myrra. Du kommer sannerligen med balsam, i rätt tid. Vi måste hålla ut, och uppmuntra varandra tills Jesus kommer igen. Vi får fullborda vårt lopp, igenom alla svårigheter, som dyker upp på vår väg hem. Jesus giver oss kraft, för varje dags behov ! HALLELUJA ! / Ha en fortsatt fin dag med Jesus, och många kära kramar från Småland.

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Jag tackar Gud för dig, det vet du! Du är precis så orädd och tydlig som jag tror är så viktigt nu. Så många vill bara höra om den varma kärleksfulla Gud vi har och det är bra, för det är Han. Men han är också rättvis och sann och måste ta itu med synden i våra liv. Det finns NÅD, nåd över allt förnuft. Men det hjälper ju inte om vi inte hämtar upp den och tar emot den! Det mörknar allt mer, och jag märker hur många av oss blir trötta. Vi får också vila, vi får inte piska oss själva framåt. Allt har sin tid. Vi får lyssna efter den Helige Andes ledning, Han vet när det är dags att skriva och tid att låta bli. Men viktigt är att vi inte tror att det är meningslöst det vi skriver, för om vi känner så tror jag det är bara ett tecken på att våra ord har haft effekt. Vår fiende, den gamle ormen, försöker tysta oss för att inte människor ska komma till tro och bli räddade.
    Ha en fin ny vecka, fylld med Guds välsignelse! Kramar! Sköt om dig och ta det lungt!

    SvaraRadera
  3. JAA,,,jag tror precis som du,Myrra,,,och även jag her känt av detta som du talar om!!!...Men vi får fortsätta trons goda kamp,tills dess att Jesus kommer,,,vad annat kan vi göra??? Det finns ingen väg tillbaka,,,vi måste framåt,vidare,mot målet!!! Tack för ditt inlägg och STOOOR KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Tack för allt som du ger till oss genom din totalt raka, tydliga och kärleksfulla blogg! Ni två systrar är som brandfacklor på Internet och du vet hur väl ni behövs! Du skrev ner ett väldigt bra motto! Det mottot vill jag också arbeta efter: "Det finns ingen väg tillbaka, vi måste framåt, vidare - MOT MÅLET!!! Tack för de orden, när jag uttalar dem högt så känner jag hur glädjen fyller mig över att jag får vara med och berätta för andra om Jesus och vad han har gjort i mitt liv. Den Helige Ande ska leda oss framåt, så våra olika bloggar når så många som möjligt innan det är för sent!
    Gud välsigne dig och din familj, Marguerite! Lycka till med fortsatta studier! Kram!

    SvaraRadera
  5. Kloke ord kjære søster,og jeg inrømmer at den siste tiden har vært tung for meg. Er rett og slett veldig sliten etter kampen mot smerter og lite søvn. Jeg roper til min Frelser om hjelp,og når jeg leste ditt inlegg sa jeg til meg selv:
    Nå må du ta deg sammen Jan Samuel!!!!!!!

    Jeg er innom bloggene til dere alle å leser det dere legger inn,og det er så velsigna det dere skriver. Nå skal jeg skrive litt tenker jeg,men så mister jeg motet,igjen.

    For og si det som det er,så trenger jeg mye forbønn,så det er fint om der ber ekstra for meg.
    Gud velsigne deg og dine søster!!!!!!!!
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
  6. Hej Jan Samuel!
    Glöm inte bort att allt har sin tid säger Guds ord. Du må vila tills du känner dig redo, för den Helige Ande manar dig när du känner inspiration. Jag tror att Gud fyller oss med gläjde inför uppgiften, men ibland behöver även stora uppmuntrare som du vila, för att ladda upp. Om jag vore som du så skulle jag bara sätta mig ner vid Jesu fötter och vila där och lyssna till honom. När han inget säger kan man bara vila tyst vid hans sida. Vila och dricka av det livgivande vattnet som han ger. Tänk på allt som du redan har uppmuntrat andra. Nu är det din tid att vila. Att bara vara. Totalt kravlöst och fyllt av Jesu kärlek. Läs andras bloggar när du känner för det och surfa runt utan att känna krav någonstans ifrån. Du har berättat att du är sliten nu och vi ska be för dig Jan Samuel, men lova att du inte låter någon eller något pressa dig det allra minsta!!! Du har rätt att ha din tid till vila. Gud säger att arbeta har sin tid, vila har sin tid, gråta har sin och skratta har sin.... allt har sin tid. Lyssna noga ska du få höra att Jesus manar dig, "Sätt dig här vid mina fötter och vila dig nu mitt barn"!

    En sådan stor uppmuntrare som du behöver tider att fylla upp på nytt! Unna dig den tiden och känn hur du blir uppfylld av friden att inte ha några krav. Jag lovar att be och jag ber dig att vara rädd om dig! Hälsa din fina Solstråla! Gud välsigne er!

    SvaraRadera
  7. Tusen hjertelig takk Myrra,og Gud velsigne deg og dine med alt godt fra vår kjære Frelser.
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera

Kommentar: