06 november, 2011

Naturen reagerar…

Enormt isberg föds i Antarktis

Utdrag ur en artikel från Sv. Dagbladet 4 nov. 2011.

En väldig spricka i Antarktis istäcke växer. Inom några månader kan ett väldigt isberg, med en yta på nästan 900 kvadratkilometer, brytas loss, uppger forskare vid amerikanska rymdstyrelsen Nasa.

Sprickan är minst tre mil lång och 50 meter djup. Den vidgas med ett par meter om dagen. Den väntade kalvningen är inte resultat av klimatförändringar utan ett återkommande fenomen. Isberget beräknas bli 880 kvadratkilometer stort, lika stort som Berlin, och är placerat på Pine Island-glaciären.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/enormt-isberg-fods-i-antarktis_6609016.svd

julblomma1

Ovanlig jordbävning i Oklahoma

En sällsynt jordbävning på 4.7 i styrka, skakade delstaten Oklahoma tidigt på lördagen. Jordbävningen var grund, omkring 4,9 km eller 3 miles under ytan. Det fanns inga omedelbara rapporter om olyckor eller skador. Invånare rapporterade att hus skakades av händelsen. En massa efterskalv följde den första jordbävningen, som var den 3:dje största i statens historia och kändes så långt bort som Texas, Arkansas, Missouri och Kansas.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/11/05/rare-4-7-magnitude-earthquake-stuns-residents-of-oklahoma/

 

NYINSATT NOTIS!

06 november 2011

Mer Oklahoma….

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/11/06/oklahoma-hit-by-5-6-magnitude-earthquake-the-strongest-in-the-states-history/

I dag, den 6 november, drabbade en ännu större jordbävning Oklahoma city. Den här gången hade den en styrka av 5,6, den kraftigaste jordbävning som någonsin drabbat delstaten Oklahoma. Den tidigare starkaste jordbävningen drabbade staten 1952 och hade då en magnitud på 5,5.

 

 

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 30, vers 15.)

Ty så säger Herren, Herren Israels Helige: “Om ni vänder om och är stilla, skall ni bli frälsta. Genom stillhet och förtröstan blir ni starka.” Men ni vill inte.

4 kommentarer:

  1. Vad skulle jag göra utan dig Myrra..? Jag tackar dig, för att du är satt till att rapportera, det som som händer över vår jord. / Kära kramar!

    SvaraRadera
  2. Är det David Wilkerssons profetsia som kommer nu månne. Ja tiden närmar sig sitt slut med hast och stora omvälvningar kommer att ske vi behöver en genomgripande väckelse. Men då får vi lyfta vår blick för då nalkas vår förlossning och Jesus kommer på skyn.Osså

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir att också du tycker att det är intressant att läsa om nyheterna. Jag tycker att i ett profetiskt perspektiv så blir nästan varje nyhet en pusselbit, och snart är pusslet färdiglagt. Tack för all din uppuntran Vanja! Jag tror vi behöver uppmuntra varandra så vi orkar hålla ut i det lopp vi har framför oss!

    Många kramar till dig! Jag önskar dig en välsignad ny vecka!

    SvaraRadera
  4. Hej Osså!
    Ja, tänk vad jag saknar David Wilkerson. När jag undrade över något som hände brukade jag läsa hans blogg och se vad han tyckte om olika händelser över vår jord. Jag tror att Wilkerson var en äkta profet, även om han inte ville bli kallad det själv, och jag tror att allt det han sade kommer att få sin uppfyllelse. Han tillbringade många dagar inför Herren i bön innan han delade något med oss andra. Jag är så tacksam över att vi har hans böcker kvar. Och så har vi förstås den bästa av böcker, sanningens bok - bibeln!
    Önskar dig Guds välsignelse inför en ny vecka, Osså!

    SvaraRadera

Kommentar: