27 november, 2011

Nu tänder vi första ljuset…

adventstijdanimaatjes

Fyrbåken önskar sina läsare en välsignad, fridfull Advent!

Advent betyder “Herrens ankomst”. Själva “Betlehemsstjärnan” stiger närmare när det är dags att fira Herrens födelse! Hon blinkar så vackert och påminner oss om den gången, när hon vägledde männen som letade efter det nyfödda barnet. Det är oro överallt ute i världen och det är lätt att dras med. Men vi går till Jesus, som har lovat oss frid mitt i svårigheterna. Han säger att Han är vårt skydd på alla sidor!

julblomma4

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 30, vers 15.)

Ty så säger Herren, Herren, Israels Helige:  "Om ni vänder om och är stilla, skall ni bli frälsta. Genom stillhet och förtröstan blir ni starka.”

 

6 kommentarer:

  1. Guds Frid igen Myrra ! Nu är vi tillbaka efter en välsignad helg i Herrens tjänst. Kom hem kl. 03.00 i dag på morgonen, är fortfarande lite trött, men på ett behagligt sätt. Det var en fin välkomst hälsning från dig, på din blogg. Ha fått sms-et Böckerna ligger på macken. Men jag kan inte hämta dem förren i morgon eftermiddag, när jag kör hem från jobbet. Men jag betalar in dem så fort jag kan. Det ska bli så intressant att få ta del av fortsättningen. Önskar dig en underbar dag med Herren Jesus. Idag lyser åter solen igen. Men på vägarna ligger det en del omkullkastade träd och massa grenar och "bask". Kära kramar till dig !!!

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Åh, vad härligt välsignat det var att läsa att ni har haft det bra! Jag förstår att det har varit svårt på vägarna, det har ju stormat och regnat. Nu får ni vila och ladda batterierna på nytt! Skönt att ni är hemma välbehållna! Tack och lov! Gud välsigne er!

    SvaraRadera
  3. Ja,vi som kristna lever ju i advent hela året,,,vi väntar Jesus på den brustna skyn!!! AMEN!!! Herrens välsignelse och Kram till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite! Välkommen hem, jag förstår att ni har haft det välsignat under er vistelse borta under helgen, men jag anar att ni är trötta också. Tack och lov att allt också gick bra efter vägarna i det ruskväder som var. Du får många kramar tillbaka och nu önskar jag er en skön vila och avkoppling!

    SvaraRadera
  5. Hei Myrra.
    Jeg trenger virkelig forbønn nå!Har ligget syk,og har mistet litt av motet til å skrive.
    Bønnens makt er stor,og i Jesu Navn skal jeg komme meg opp igjen.AMEN!!!!!!!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  6. Hej Jan Samuel
    Tack för att du berättade så ska vi hjälpa till i förbön! Vila och hämta krafter!
    Guds välsignelse!

    SvaraRadera

Kommentar: