10 november, 2011

Oron i världen tilltar…

 

 

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/11/10/extreme-weather-events-reported-in-skies-over-australia/

AUSTRALIEN Victoria State Emergency har svarat på mer än 1000 rop på hjälp under natten. Det har varit översvämningar, hagelskador, människor instängda i bilar och fallna träd.

______________________________________________

DEBKAfile Special Report November 9, 2011, För andra gången på fyra dagar har Iran hotat att förinta Israel. Söndagen den 6 november sa Teheran att fyra missiler skulle räcka för att döda en miljon israeler. Onsdagen den 9 november sade general Masoud Jazayeri, vice befälhavare för Irans väpnade styrkor, att en amerikansk eller israelitisk attack mot Irans kärnanläggningar skulle inte bara resultera i den judiska statens utplåning utan skulle generera ett svar som inte skulle vara begränsat till Mellanöstern. Den minsta åtgärd från Israels sida (mot Iran) och vi kommer att se dess förstörelse. (Detta var ett litet utdrag ur rapporten, du kan läsa mer om du vill på länken här under. (Engelska)

http://www.debka.com/article/21462/

__________________________________________________________________

Jesus loves you

 

Till sist en hälsning från mig till dig. Det kommer att komma mycket märkliga händelser framöver, både fyllda med fruktan och ångest. Då måste vi komma ihåg att hålla oss tätt intill Jesus och påminna varandra om vad som Bibeln, Guds eget ord säger. Det står att det ska komma mycket starka krafter i rörelse för att förvilla människor att tro på något som är falskt. Det står att det ska vara så fantastiskt och finurligt utformat, att det ska bedra till och med de som redan är troende! Men vi har fått en mycket tydlig uppmaning från Jesus. Han sa: “JAG ÄR VÄGEN, SANNINGEN OCH LIVET. INGEN KOMMER TILL FADERN UTOM GENOM MIG!” (Joh. 14:6) Där har vi ett ord att hålla stenhårt fast vid och använda som måttstock över alla beslut.  “Kommer det här att dra mig bort från Jesus, eller dra mig närmare honom”? Det är en bra fråga att ställa sig inför vad vi än kommer att möta. Märker vi att något drar oss bort från Jesus, var då säker på att det är fel väg! Ta detta på allvar kära läsare!

121_large

Fyrbåken blinkar

star5

(Efesierbrevet kapitel 6, vers 10.)

Hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft.

15 kommentarer:

  1. Det var alarmerande,det du skriver...Tack för att du håller oss uppdaterade om vad som händer och sker!!! Ja,vi får hålla oss tätt intill Jesus,tätt till korset,väntade,vakande och bedjande!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart budskap du kommer med Myrra. Du både varnar,och visar på sanningens väg, med tröstens ord. Ja, ekonomiskt kaos, jordbävningar, krig, svält, översvämningar osv...Men vi har Jesus, med oss i allt, och om vi håller oss tätt, intill Honom. Då skall vi aldrig någonsin, komma på fall. Se, Han kommer snart./ Ha det så fridfullt, och kramar till dig !

    SvaraRadera
  3. Ja. amen! Jag tror han kommer snart! Tack för att vi får hjäpas åt att berätta om Jesus för människor! Önskar dig också stor frid, och välsingelse i rågat mått! Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Den tid som vi lever i nu är en tid när många söker något fast att hålla sig till. Måtte de söka sig till Jesus och finna räddningen! Det är vårt mål Marguerite! Kram till dig! Vi går framåt, med friskt mod! Herren själv ska fylla på med kraft, för varje ny dag! Var rikt välsignad!

    SvaraRadera
  5. Ja världshändelser ja. Men världshändelser som inte påverkar Sverige, som inte märks? I sånt fall är det svåra tider som inte gäller Sverige? - mystiskt tycker nog jag.

    Men i alla fall. Förr i tiden, i Sverige. Då var det väl faktiskt svält även här, och folk dogv av den? Men det kanske var på medeltiden eller så. Genom teknologins hjälp menar väl folk att t.ex. Sverige står pall jämfört med förr, med teknologins och vetenskapens hjälp.

    Ibland får jag nog för mig att vetenskapen anses vara messias och frälsaren.

    Men jag tycker det görs så mycket dumt i vetenskapens namn ibland. Att vetenskapen missbrukas eller vad man ska kalla det.


    /Andreas

    SvaraRadera
  6. Tänker på en sak t.ex., vad gäller Sverige. Folk klagar ibland på bensinpriset, de säger att blir det högre så kan de inte längre åka bil och "då stannar Sverige", och att "bilen behövs" inte minst "i glesbygden". Men det "konstiga" är, att nu när väl bensinpriset är högre än förr, ja jag tycker att det är lika mycket trafik om inte mer?...

    Ja detta på tal om landets välstånd. Ja välstånd kontra nöd. På tal om Bibeln tal om nöd, svält, krig.

    Men som sagt, ser inte mycket "nöd" i Sverige på sätt och vis.

    Fast för all del, det finns väl nöd även I Sverige, t.ex. finns det väl hemlösa och allt vad det kan vara.


    /Andreas

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas!
    Jag håller med dig till 100% i det du skriver! I Sverige har vi nog den största nöden i själen, men till kroppen har de flesta av oss ganska bra. Visst kämpar många av oss med knaper ekonomi, men det går inte att jämföra med verklig nöd som vi ser i andra länder, där de äter vad de kan finna i naturen och dör av svält. Ha en riktigt fin helg, Andreas! Många kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas!
    Ja, vetenskapen tror att de har alla svaren, men det som skrämmer mig mest är vad de hittar på och tar sig för. Du har kanske sett att jag har haft inne en del inlägg vad det gäller den där partikelgeneratorn i Cern? Den skrämmer mig mycket och forskarna är delade i sina åsikter om det är farligt eller inte att använda den så som de redan har gjort. Jag litar inte på dem som säger att dessa experiment skulle vara ofarliga.
    Nej, min åsikt är att vetenskapen har varit bra men också dålig. Mycket tror jag inte är bra som den åstadkommit. Allt rymdskrot uppe i rymden tror jag inte heller är bra. Och sist av allt ska det visa sig säger bibeln, att "vetenskapen ska stå där med skam"! De som trodde sig veta sanningen där de har räknat bort Gud som skapare, de ska få skämmas då, det säger Guds eget ord.

    Ha en riktigt fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej. Vart lite nyfiken om man så säger. Har inte tänkt att det står "vetenskapen ska stå där med skam"? (just ordet vetenskapen). Undrar om jag kan slå upp det stället...


    /Andreas

    SvaraRadera
  10. Hej Andreas!
    Nej, det står inte heller ordagrant så, men det är jag som tolkar det så. Det står så här i Guds ord: "Men det som är dåraktigt för världen utvalde Gud för att låta de visa stå där med skam, och det som är svagt i världen utvalde Gud för att låta det starka stå där med skam... Jag läste en tolkning en gång, jag minns inte vart, att de som trodde att de hade alla svaren, du vet de alla olika lärdomar som de lär ut i skolorna om hur världen skapades och om hur allt gick till, det har de hämtat från historien och från vetenskapen. Jag tror att det menas att de som lär ut en annan lära än bibelns, de kommer att få stå där med skam. Och den som inte tror på Bibeln och som vill veta hur jord och hav och himmel skapades, vart går de? Jo, jag gissar att de söker i vetenskapen.

    Men jag tror inte att vetenskap är enbart negativt, det är mycket bra också som vetenskapen har kommit fram till. Men när de går egna vägar och inte räknar med Gud, utan sätter sig över det Guds ord, då vill jag inte läsa längre...
    Hoppas att jag har kunnat klargöra hur jag tycker Andreas. :-) Så leta inte efter just ordet vetenskap,för det kanske inte alls finns med, det är nog bara en tolkningsfråga.

    Var välsignad Andreas! Ha en fin lördag! Kram!

    SvaraRadera
  11. Okej.


    /Hej. /Andreas

    SvaraRadera
  12. Alltid en velsignelse å lese det du legger inn Myrra,og i tillegg er det lærerikt!!!!!!!
    Tusen takk for alt du deler med oss!!!!!!!

    Kan fortelle at formen min er mye bedere,så jeg takker for all forbønn kjære søster!!!!!!!
    INGENTING ER UMULIG FOR GUD,
    OG BØNNENS MAKT ER STOR.HALLELUJA!!!!!!!
    Må Gud rikelig velsigne deg og dine!!!!!!!
    AMEN!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
  13. Hej Jan Samuel!
    GODA NYHETER! TACK! Det är många som har bett för dig, det vet jag. Läsare på bloggen som har läst och förstått att du mår dåligt har ocskå bett för dig och frågar efter hur du har det! Bön förändrar och Gud är god! Tack för att du berättade att du mår bättre så att vi får glädja oss tillsammans med dig och att vi får vända tillbaka till Gud med vår tacksamhet. Gud välsigne dig och familjen rikligt! Må himlens goda gåvor komma er till godo!

    SvaraRadera
  14. Tusen takk igjen for all forbønn Myrra,og Gud velsigne deg og dine!!!!!
    Ingenting er umulig for Gud!!!!!!!!!!!!!!
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen en glad Emil her fra Katthult.HAHA!!!

    SvaraRadera
  15. Hej Jan Samuel!
    Jag gläder mig tillsammans med dig! Jag är så glad för att du är piggare och önskar dig Guds underbara välsignelse i fortsättningen!
    Önskar er en riktigt fin ny vecka!

    SvaraRadera

Kommentar: