03 november, 2011

Säkerhetsexpert varnar för cyber-världskrig…

http://www.foxnews.com/scitech/2011/11/01/expert-at-london-internet-security-conference-warns-cyber-war/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+foxnews%2Fscitech+%28Internal+-+SciTech+-+Mixed%29&utm_content=Google+Reader

London. En ledande Internet-säkerhetsexpert varnade på tisdagen för att en cyber terroristattack med “katastrofala följder” såg allt mer sannolikt ut i en värld som redan befinner sig i ett tillstånd av oro inom cybervärlden. I ett tal utanför en global konferens om internetsäkerhet i London, berättade Eugene Kaspersky, en ryss som är ett mattegeni för Sky News att hotet var en verklig och närvarande fara.

“Jag vill inte tala om det. Jag vill inte ens tänka på det, sa han. Men vi är nära, mycket nära cyberterrorism. Kanske redan brottslingarna har sålt sina kunskaper till terroristerna, och sedan – åh Gud!”

Också Storbritanniens premiärminister David Cameron, sa att de måste vara uppriktiga och berätta att de varje dag ser försök i stor skala att stjäla regeringens hemligheter.

Mer information finns under länken högst upp, på engelska.

Ja det var inga goda nyheter även om vi visst om det länge. Också Mellanöstern är fruktansvärt oroligt nu, det har väl inte undgått någon som följer nyheterna. Därtill står världen under en ekonomisk press, många länder har det svårt med finanserna och nu är det särskilt Grekland som har det verkligt tufft.

jesuc3a5terkomst_21594181

 

Men det viktigaste av allt är att fästa blicken mot Jerusalem och Israel. Det är där som bibeln berättar att den sista striden ska stå, och så kommer Jesus tillbaka och ställer sina fötter på Oljeberget igen. Tiden kan vara nära och vi hinner ännu att tala med Gud i bön och be om syndernas förlåtelse. Från hjärtat måste det vara, annars har det ingen effekt. Vi måste mena vad vi säger, och sedan vända oss bort från synden och vilja leva det nya livet med Jesus. Börja om på nytt. Söka gemenskap med andra troende för att få stöd och hjälp att växa i tron. Erkänna, bekänna med vår mun för andra att vi har tagit emot Jesus som vår personlige Frälsare och Befriare. Det ligger en stor välsignelse i att våga erkänna detta och inte gömma undan sin tro. Jesus sade att den som i sitt hjärta tror och med sin mun bekänner – han ska vara frälst (räddad).

image

Börja redan nu!  Bestäm dig för att du ska stå upp för Jesus! Du ska visa hela världen att du är hans! Du ska se att du aldrig ångrar dig. De goda gåvor som han ger dig, vill du aldrig mer byta bort mot något annat. Det blir inte problemfritt, men det blir dig given styrka och vägledning när du har det svårt. Och du får som gåva – ett evigt liv! Låt inga fler dagar gå med din tvekan! Tala med Jesus nu direkt! Gud välsigne dig! 

Fyrbåken blinkar:

star5

(Psaltaren 32 vers 8.)

Jag vill lära dig och undervisa dig om den väg du skall vandra, jag vill ge dig råd och låta mitt öga vaka över dig.

 

4 kommentarer:

  1. Å, vad jag älskar den psalmen, om att Herren själv, skall undervisa oss om vår väg. När vi ser all styggelse, i denna värld, må vi då lyfta upp vår blick och se på Jesus. Vår trons Hövding och Fullkomnare. Jesus är dig nära, och giver dig kraft, för varje dags behov. / Kramar!

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra inlägg!!! Men vi måste fokusera på att Jesus först kommer att hämta Sin brud!!! Det är en trend som går över detta landet, att man bortser ifrån det!!! Det talas nästan bara om att han ska sätta fötterna på Oljeberget......Först skall Bruden ryckas Brudgummen tillmötes på skyn!!! Ha en fin och välsignad kväll!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Vanja!
    Ja, vi får fästa blicken på Jesus! Vila i honom! Vår ljuvliga Befriare!
    Ha en fin fredag Vanja! Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Ja, ljuvliga tanke! Tänk när skyn brister och våra ögon får se honom som han är! Tanken nästan svindlar... man både längtar och bävar. Bävar på grund av alla som inte förstått att ta emot frälsningen - och gläds för att få möta Frälsaren! Vi har det bästa kvar Marguerite!!
    Kramar! Ha en välsignad fredag!

    SvaraRadera

Kommentar: