09 november, 2011

Stor turbulens i naturen på många ställen…

18

Alaska hotas av en “rekordstorm.”

En snabbt intensifierad, kraftig storm närmade sig Alaskas västkust sent på måndag. Den förutspås flytta till strax väster om Berings sund tisdagnatt och södra Tjuktjerhavet på onsdagen. National Weather Service uttalade i en varning  att den skulle kunna bli en av de värsta, att den var extremt farlig, sannolikt livshotande. Stormfloder väntades orsaka tidvatten 8 – 10 meter över det normala och orsaka översvämningar. “Alla invånare har fått uppmaningar att vidta åtgärder för att förbereda sig för stora svårigheter och i många områden som innehåller is kan den tryckas upp på land.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/11/08/alaska-threatened-by-one-of-the-worst-storms-on-record/

 

Mardrömmen fortsätter för Oklahoma

image

Ny jordbävning idag, den 8 november, nu på 4,7 i styrka. Geologerna har ännu ingen förklaring till varför Oklahoma skakas av flera jordbävningar och efterskalv.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/11/08/oklahomas-nightmare-continues-state-shaken-by-strong-4-7-magnitude-earthquake/

Böneflicka

Fyrbåken blinkar:

fyrbåken blinkar

(Andra Korinthierbrevet kapitel 12, vers 9.)

Men han svarade: “Min nåd är allt du behöver. Ja, i svagheten blir kraften störst. Därför vill jag helst skryta med min svaghet, så att Kristi kraft kan omsluta mig.”

4 kommentarer:

  1. Ja, du Myrra, Guds nåd är det, att det icke är ute med oss. Tänk vad mycket vi har, att vara tacksamma över. Vi får fortsätta vår bön, för människors själar. Snart stänger Herren dörren, till frälsnings arken. Vi får göra som Noa gjorde, varna, och säga att det finns en räddning, i Jesus Kristus. / Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Det är precis så jag också tänker, jag har Noa i tankarna. Folk gjorde narr av honom och struntade i hans varningar. En dag stängdes dörren till arken. Det var inte Noa som låste dörren. Det står att Herren själv stängde dörren till arken. Då var tiden ute. Dörren gick inte att öppna mer. Därför fortsätter vi utan att tröttna Vanja. Kanske kan vi få fler att vakna som ännu inte har gett Jesus en chans! Tack för allt du strävar för evangeliets utbredande! Kramar i mängd!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med er bägge,och skriver ett stort AMEN,till det!!!/KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Marguerite!
    Jag sänder stor kram tillbaka till min vän! Guds välsignelse!

    SvaraRadera

Kommentar: