22 november, 2011

Mycket allvarligt efter Fukushima…

TOKYO Arkitekt vid Fukushima Daiichi Reaktor 3, Uehara Haruo, medgav i en intervju den 17 november i år att det s.k. Kinasyndromet, är oundvikligt. Han konstaterade att med tanke på att 8 månader har gått utan någon förbättring är det oundvikligt att det smälta bränslet sjönk under jord, det som kallas “Kina syndromet”. Om bränslet har nått en grundvattenåder, kommer det att orsaka förorening av grundvatten, mark och hav.  Om det underjordiska grundvattnet värms upp under lång tid, kommer en massiv hydrovulkanisk explosion att uppstå. Han varnade också för det radioaktiva skräp som sprids i Stilla Havet. Massor av skräp har redan nått Marshallöarna. Du kan läsa om detta på engelska genom att klicka på länken under bilden.

image

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/11/21/architect-of-fukushimas-reactor-3-warns-of-massive-hydrovolcanic-explosion/

Tiderna är oroliga på alla kanter. I människors blick ses en oro skymta och allt drar ihop sig till strider på olika ställen. Frukta inte, fly till Jesus. Han har lovat att ta hand om de sina. Om du inte gjort det tidigare, be Honom att ta hand om ditt liv, lägg hela ditt liv i Hans händer. Det är det bästa råd som finns.

Fyrbåken blinkar:

star5

(Jesaja kapitel 46, vers 4.)

“Ända till er ålderdom är jag densamme, och ända tills ni blir grå, skall jag bära er. Så har jag hittills gjort, och jag skall också hädanefter hålla er uppe, jag skall bära och rädda er.”

 

 

10 kommentarer:

  1. Hu, Myra ! Vilka förskräckliga tider vi är i nu. Och vattnen som är en livsnödvändighet, för allt liv. Det är en evig välsignelse, att vi kan gå till en frisk, och klar källa och får dricka av livets vatten. Jesus är vårt enda hopp. Jorden förgås, men vi består, om vi har Jesus i vårt hjärta. Tack för dina rapporter om världsläget. Du är en väktare på muren ! Herrens välsignelser, och kramar till dig !

    SvaraRadera
  2. Ja,det är verkligen det allra bästa rådet i en värld som raglar och vacklar!!! Jesus är svaret!!!...Kom till halva boken i går kväll,,,hade väldigt svårt att lägga den ifrån mig...du skriver så levande,man känner och upplever både känslor,sommardofter från Öland,mm...mitt hjärta blöder,för allt du gått igenom,,,älskade lilla syster i Herren!!! Tack för presenten som du skickade med,,,tänk ett stycke olivträd från Getsemane!!! Tanken svindlar!!! Herren välsigne dig i rikt mått!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Kära Marguerite! Det var inte dåligt att du har orkat med att läsa så mycket i boken, trots allt som jag vet du har att läsa i skolan. Men tack så mycket för uppuntran. Jag var rädd för att ingen skulle orka läsa för att det är mörka dalar och passager. Många kramar tillbaka till dig min vän! Ha en välsignad dag!

    SvaraRadera
  4. Hej Vanja!
    Ja tänk hur det är ställt med vår värld! Jag tänkte på bibelns ord om att vattnet ska bli förgiftat så de som drack av det dog.
    Ser man det i sammanhang till allt det andra som händer på jorden nu, speciellt i MellanÖstern, så inser man det stora allvar som är inne...
    Sköt om dig och var rädd om dig sen du var sjuk! Styrkekram!

    SvaraRadera
  5. Jag såg att jag kallade dig för Myra, det var naturligtvis inte min mening. Förlåt ! Om jag vill beställa dina böcker, men inte genom datorn. Hur gör jag då ? Du vet ju att jag inte har kort, eller pengar på internet. Men du kanske kan skicka på faktura ? / Ha en fortsatt bra dag. Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Vanja!
    Hihi, du får gärna kalla mig för Myra. Tänk vad jag själv skriver många fel nu för tiden! Jag kontrolläser men missar då också. Jag sitter nog för mycket vid datorn.
    Det går superbra att beställa boken via mail! De allra flesta köper via faktura och får den tillsammans med sitt bokpaket. Faktura är fortfarande det betalningsalternativ som används mest. Jag skickar dig ett mail, så kan du fylla i din adress. Kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Ja om Israel anfaller Iran, och Iran slår tillbaka, ja vem vet vad det kan ta vägen? (på tal om oroligheter).


    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Va är du en myra, Myrra? Ja det ante mig... :(
    En bedrift då att överhuvudtaget kunnat hålla i pennan då du skrev boken...



    /Andreas

    SvaraRadera
  9. Hej Andreas!
    Otäckt! Hemska tanke, men faktiskt fullt möjlig och det är ju just detta som många fruktar i dessa dagar!
    Ha det gott Andreas!

    SvaraRadera
  10. Hihihi... flitig som en myra också får du inte glömma! :-) Hoppas att allt är bra med dig Andreas! Sänder stor kram och hoppas att vi hörs snart igen!

    SvaraRadera

Kommentar: