05 november, 2011

Vi tänker på de som vi saknar…

ljus14

I dag när jag hade varit på graven och gjort fint så tände jag ljus också hemma, bredvid de närmaste. Jag satte ett ljus vid Pappa, Mamma, min bror Erik, Håkan och Håkans pappa. Jag tänder ljuse227mn i små ljuslyktor vid deras foton, sätter en liten vas med färska blommor  till varje. Det här är ju dagen när vi särskilt tänker på de som har gått före oss över gränsen. Men när jag satt i soffan och tittade på ljusen och fotot av Håkan så kände jag så tydligt att det inte gick att tänka på honom mer den här dagen än andra dagar. För han är hos mig i tankarna varje dag, mycket nära. Han är med i alla beslut och är så nära i allt. Den kärleken varar hela livet – hela evigheten! Jag är så tacksam för detta. Den kärlek han gav den räcker hela livet! Jag tänker också liksom säkert du gör, på andra vi har älskat högt som nu inte längre är med oss på vägen.

Här har Andras tipsat om hur det ser ut i Italien den 4 november! Tack Andreas för att du tipsade så vi får hjälpa till  att be för de utsatta! Så hemskt det är på olika ställen på jorden där naturkatastroferna avlöser varandra. Vi får be för alla de drabbade. En flicka som står på balkongen och ser allt hända blir mycket upprörd och gråter och ropar med hög röst, så om du tycker att det är jobbigt att se på sånt så ska du inte titta på videon. Du som vill se på översvämningen klickar på pilen på tv-rutan.

                               ljus16Vi tänder ett ljus också för alla som är drabbade av naturkatastrofer och som lider under olika krig och oroligheter ute i välden! Må det få bli fred och frid!valentijn-rozen-rood-animaatjes

 

Jag önskar alla en fin och fridfull helg!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Första Petrus brev, kapitel 1, vers 6 - 8.)

Därför kan ni jubla, även om ni just nu en kort tid skulle få utstå prövningar av olika slag, för att det som är äkta i er tro -  och detta är långt dyrbarare än det förgängliga guldet, som dock måste prövas i eld – skall ge pris, härlighet och ära när Jesus Kristus uppenbaras. Ni har inte sett honom men älskar honom ändå; ni ser honom ännu inte, men tror på honom och kan jubla i outsäglig, himmelsk glädje då ni nu står nära målet för er tro; era själars räddning.

 

6 kommentarer:

  1. Mmmm vackert & sorgligt/Kram vännen från Annmi

    SvaraRadera
  2. Hej Fru Eriksson!
    Välkommen till Fyrbåken! Glad att du tittar in! Sänder en bamsekram tillbaka! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  3. Så fint,Myrra!!! Ja, alla har vi de som gått före,det börjar bli ganska många nu.....ändå trösterikt på ett sätt,att de väntar liksom vi på att Jesus ska komma,så ska vi tillsammans ryckas Honom till mötes på skyn!!! HALLELUJA!!!Fast de har ju gått ur tiden till Paradiset,så de är inte fångna i tiden,som vi är......Ha det fortsatt fint i helgen!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Myrra: Jag önskar dig en fridfull kväll. Kramar! Ja, vi är i bön, för alla de som lider och har det svårt. Kramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Hej Marguerite!
    Ja tänk hur det ska vara i himlen! Jag har nyss sett på önskeprogrammet från Vision Norge på TV, "Önsketimmen" och de sjöng så många fina sånger om himlen. Särskilt en äldre kvinna som sjunger så enormt klart och fint som jag aldrig minns namnet på. Hon sjöng en sång som Håkan älskade. Den handlar om hur det är i himlen. Hon sjunger om havet av kristall, om hur de dricker från livets källa och det är så underbar text. Samtidigt visar de bilder från en underbar trädgård. Då tänkte jag på mig själv som var så underbart glad i att vandra i trädgården på Öland och Sollidens slottsträdgård. Hur ska det då inte vara att vandra i trädgården i himlen...
    Kramar till dig och önska om Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  6. Hej Vanja!
    Ja, det är bra att vi gör det, för bön förändrar, bön tar tag i mörkret och sänder ljus dit in. Och du vet hur en liten tändsticka kan lysa upp ett helt rum! Mörkret har inget att sätt emot mot ljuset...
    Ha en fortsatt fin helg! Kramar!

    SvaraRadera

Kommentar: