29 december, 2011

Ännu ett under…

image

 

Han fick se Jesus på fabriksgolvet

Hårdhudad Gudsförnekare smälte på Sandvikens järnverk!

Läs en härlig artikel från “Världen idag” Du kommer dit genom att klicka på länken här under! Det är den långa raden av bokstäver i rött här under. Klicka med vänster musknapp en gång så kommer du direkt till  artikeln som är skriven av Jonas Adolfsson.

http://www.varldenidag.se/nyhet/2011/12/21/Han-fick-se-Jesus-pa-fabriksgolvet/

Jag vill också hälsa välkommen till “lillekissen_84” som är ny medföljare! Hoppas att du ska trivas på Fyrbåken! Gud välsigne dig! Varmt välkommen!

 

Fyrbåken blinkar:

star5

(Johannesevangeliet kapitel 15, vers 16.)

“Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt er till att gå ut i världen och bära frukt, frukt som består.”

8 kommentarer:

  1. Vilket underbart vittnesbörd. Tänk om Tommy också kunde få uppleva något sådant. Men man får fortsätta att be och hoppas. Ingenting är ju omöjligt för den som tror på Jesus. Det har du själv fått erfara på många sätt Myrra. Det är så stärkande för själen, att få ta del av andras upplevelser, även om man får många själv. Önskar dig mycket manna från himlen. Se bara till, att du inte står utan sked...Hihihihi !!! Kan viska i ditt öra, att din nya följare: lillekissen är min älskade dotter. Herrens välsignelser och kramar !

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Ja, vi ger inte upp för bönesvaret kommer förr eller senare!
    Jag anade nästan att det var din fina flicka! Om du visste vad glad jag är för att hon vill komma och hälsa på och följa Fyrbåken! Krama henne från mig nästa gång du träffar henne!
    Kram till dig också min kära vän!

    SvaraRadera
  3. Hei Myrra,og Guds fred til deg og dine!!!!!

    Imorgen reiser vi til Bergen til noen venner som elsker Jesus,og vi gleder oss veldig.
    Det har vært veldig dårlig vær her nå,så ferjene har ikke gått før idag,så det er fint om dere ber om at vi kommer trygt frem og tilbake.

    Vi ønsker deg og dine et VELSIGNA GODT NYTT ÅR,og vi takker Gud fra dypet av vårt hjerte for dere!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen med Salme 91 fra oss her på Katthult!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Jan Samuel!
    Det var roligt att läsa att ni ska få fira Nyår i goda vänners sällskap! Jag ska be för er och jag tackar Gud för er! Jag hoppas och tror att ni ska få en välsignat fin nyårhelg!

    TACK för din nyårshälsning och Gud välsigne er med ett Gott Nytt Välsignat år 2012!

    SvaraRadera
  5. Ja,för Jesus är ingenting omöjligt och det finns inga hopplösa fall!!!...Vilka fina fyrverkerier du har,som hälsar en välkommen till Fyrbåken...man blir riktigt glad!!!...GOTT NYTT VÄLSIGNAT ÅR,kära Myrra!!!KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  6. Hej Marguerite!
    Tack det samma! Önskar att ni ska få ett välsignat år på alla områden! Vi kommer att behöva varandra till stöd och uppmuntran, för jag tror att 2012 blir ett mycket tufft år. Men vi ska få kraft och välsignelse till allt vi behöver för att göra Guds vilja och berätta evangelium, till befrielse och frälsning!
    Gud välsigne er i morgon när ni ska ut första dagen på året! Kram, kram, kram....och GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket! Har hört så mycket gott om dej av min mamma Annika Vanja Andersson & min moster Marguerite ;) / lillekissen

    SvaraRadera
  8. Hej Lillekissen!
    Du må tro att jag blev glad när du blev följare på Fyrbåken! Jag tycker så mycket om din mamma och moster, och nu har jag också fått besök av dig och det gör mig jätteglad! Hoppas innerligt att du ska trivas så du kommer och hälsar på ibland. Från hela mitt hjärta önskar jag dig Guds rika välsignelse!
    Kramar och allt gott till dig!

    SvaraRadera

Kommentar: