07 december, 2011

Blodröd måne…

image

Jag läste en artikel som är intressant och som jag ger er länken till längst ner här.  Det handlar om en blodröd måne som kommer att gå upp över horisonten i öster när Israel avslutar sin sabbat nu på lördag den 10 december. Månen kommer att visa sig ca 16.45 lokal tid, Israel ligger en timme före oss i tid. Om det här tecknet som kallas “Blood-red-moon” säger Judarnas stora skriftsamling så här: When the moon is in eclipse, it is a bad omen for Israel… if it´s face is as red as blood, (it is a sign that) the sword is coming to the world…

Fritt översatt ungefär: När det är månförmörkelse och månen är röd som blod, är det ett tecken på att svärdet kommer till världen…

Här kommer länken för den som är intresserad. Den är på svenska.

http://www.harmoni.be/tecken/moon_eclipse_111210.pdf

animaatjes-kerst_nostalgie-09445

Ja, så kom då också kylan till Arvika. Några små snökorn också, men mer ska det komma, på fredag.  SMHI spår att det kan bli upp till 2 dm nysnö. Dagarna går så fort fram till jul så jag hinner inte riktigt förstå att vi är så långt framme. Och när julen har varit, då går det med raketfart till våren! Det är bra… Ler 

På fredag är det också den 9 december, då ska det klubbas vad de har kommit fram till inom EU, då har de slagit sina kloka huvuden i hop och gnuggat sina geniknölar färdigt och det ska bli mycket intressant att höra resultatet.

Fyrbåken blinkar:

star5

(Andra Korinthierbrevet kapitel 12 vers 9.)

Men han svarade: “Min nåd är allt du behöver.” Ja, i svagheten blir kraften störst. Därför vill jag helst skryta med min svaghet, så att Kristi kraft kan omsluta mig.

 

13 kommentarer:

  1. Intressant!!!...Ja det står ju också att månen skall "gå i blod",förrän Herrens dag kommer!!!...Hörde på TV-nyheterna att det kommer in ett djupt lågtryck i kväll/natt,med mer snö och blåst...Ha en skön och fin dag!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite!
    Om jag har förstått det rätt så kanske månförmörkelsen bara syns i Mellan Östern, men jag är lite osäker på om den syns här också.

    Ja, nu blir det vinter, lagom till att få en vit jul. Hoppas bara att det inte blir för svårt på vägarna det är ett riktigt elände på vintern.
    Kram och en önskan om en fin och välsignad dag för dig min vän!

    SvaraRadera
  3. Ja på tal om vinter och snö. Jag är så rädd för halkan. Sedan gillar jag inte kylan nåt vidare heller, för jag fryser så. Även om jag tar på mig mer kläder så brukar jag frysa. Så jag brukar lida varje vinter kan man väl säga.


    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Det är så spännande, och intressant att läsa dina rapporter Myrra. Vi får väl följa med i nyheterna på teven, fast de säger ju aldrig sanningen. Det är bättre att komma in till dig, och läsa i stället. Vad märkligt att du berättar om månen. När jag körde hem ifrån jobbet så tittade jag extra mycket, på en nästan full måne, som speglade sig i sjön. ( Hade glömt kameran hemma ) Annars hade jag fått ett kanon foto. " Typiskt" Ha det så gott, nu får även du njuta av snö, då kan vi stämma upp i korus och sjunga : Vitare än snö...två mig i det dyrbara blodet, att vitare jag bliver, än snö...Herren Jesus är med dig. Kära kramar från mig, till dig !

    SvaraRadera
  5. Åh, den är så fin den sången! Jag minns vad den grep mig när jag var nyfrält och det gör det ännu!
    Det var synd att du inte hade kameran med, men då får vi trösta oss med alla dessa underbara bilder som vi redan har fått se - och fler blir det, hoppas jag! Jag tycker det är så spännande med bilderna och dina raka tydliga orädda texter. Vilken uppgift det ligger framför dig min vän. Du behövs lika mycket som ett glas klart och friskt källvatten för ökenvandraren. Ja, dina texter behövs ännu mer nu, för nu gäller det faktiskt livet - livet efter detta!

    Ja, vilken tid vi lever i! Tänk att vi skulle bli den generation som skulle få uppleva detta! Nu blir det intressant att höra utgången från EU-toppmötet när det avslutas. En rysare.
    Kram! Ha en välsignad dag i morgon och sov gott!

    SvaraRadera
  6. Nyfrälst ska det vara... inte nyfrält, hihihi, förlåt...

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas!
    Då är vi lika du och jag för jag är också rädd för halkan och fryser gör jag inomhus. Vi har nog dålig fart på blodcirkulationen kanske. När jag är ute och går på trottoarer i halkan så kommer tanter och farbröder och går förbi mig trots att de har rullator. Jag går som en snigel.
    Vi får se fram emot våren Andreas och en tröst är att när det har varit jul, då går det fort till våren sen. Men det är väldigt fint på vintern. Tänk att komma in i skogen när det är vinter, det är alldeles tyst och stilla, som en helt annan värld. Och så vackert med all snö som ligger orörd. Om jag bor på landet så älskar jag att bygga snölyktor och sätta ut mat till fåglarna och om jag orkade för mina knän så skulle jag åka skidor, det älskar jag också. Ta med lite korv att grilla och ha en heldag i solen. Men bäst är våren när allt börjar spira på nytt, när småfåglarna börjar med sitt tittitu, tittitu...
    Ha det så bra som möjligt Andreas! Kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Utrolig intressant å lese Myrra!!!!!!!
    Tusen takk for inlegg!!!!!!!!!!!!

    Ja,nå er det helg,og det skal bli godt.
    Har en vikarjobb på en skole nå.
    Har den fram til 20 Des,så det er fint om dere ber om at jeg får fast.
    Nå begynner jeg og få lyst til å skrive igjen.Halleluja!!!!!!!!!!

    Må Gud rikelig velsigne deg og dine søster!!!!!!!
    Hilsen fra Katthultaren.

    SvaraRadera
  9. Hej Jan Samuel!
    Det var roligt att höra om ditt jobb och att du tycker det känns roligare att skriva! Det var positivt och gör mig glad! Jag ska ta med i förbön att du vill få förlängt ditt arbete! Jag önskar dig Guds välsignelse från hela mitt hjärta!

    SvaraRadera
  10. Hehe...Ja det lät nog lite roligt att t.o.m. pensionärerna går om dig Myrra...

    Men halka är halka. Hörde väl senast idag om nån bussolycka i Sverige. Och så hade Christer Åberg ("apg29") kört i krock, igen.


    /Andreas

    SvaraRadera
  11. Hej Andreas!
    Men det är ju sant... hihihi, förresten så är jag ju snart pensionär själv i och för sig... hihi..
    Men fy vad hemskt med Christer! Vet du något om hur det gick med honom och den andra som han krockade med? Så hemskt när detta väglag börjar. I dag när jag har hört på radion så har de avbrutit sändningen gång på gång för att rapportera om bilolyckor och vägar som var blockerade.
    Vi får hoppas och be för de inblandade i olyckan att allt gick bra med människorna, bilar går det ju alltid att laga, det är värre med människor.

    Nu önskar jag dig en riktigt fin helg Andreas. Må så gott! Kram från mig!

    SvaraRadera
  12. Det står på apg29. Det där om olyckan. Nä han lever väl i alla fall, han fick väl åka hem samma dag (Christer Åberg).

    Krockade med ett träd (det var väl nedfallet på vägen pga vädret).


    /Andreas

    SvaraRadera
  13. Hej Andreas!
    Det var då för väl att det gick så pass bra mitt i eländet! Vädret ställer till det ordentligt! Tack för att du berättade, Andreas!
    Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: