27 december, 2011

Det gamla året travar på mot sitt slut…

image

I Australien blev Victoriaborna bombarderade med hagel stora som biljardbollar på juldagen. Räkningen på skadorna kommer att röra sig om tiotals miljoner dollar efter att bilar bombarderats, fönster i hem och butiker krossats och tak slitits bort. Det stod inget i artikeln om skadade människor och därför får vi hoppas att det har gått bra med dem.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/12/25/wild-christmas-weather-freak-hailstorm-wreaks-havoc-in-victoria/

alijn8[6]

imageEtt sällsynt mynt/sigill har hittats under Jerusalems gamla stad, som verkar vara kopplat till templet och troende människor från det judiska templet för 2000 år sedan, sa israeliska arkeologer på söndagen. Myntet hittades nära den judiska heliga platsen vid västra muren och bär inskriptionen av två arameiska ord som betyder “Ren för Gud”. Arkeolog Ronny Reich vid universitetet i Haifa sa att det är från tiden mellan 1:a århundradet f.Kr. till 70 året efter Kristus, året då de romerska styrkorna förstörde det andra av de två bibliska templen i Jerusalem. Myntet hittades i en utgrävning som drivs av arkeologer från Israels regering, i närheten av ett ställe känt som “Davids stad” där arkeologer undersöker äldsta delen av Jerusalem.

Fritt översatt från en artikel ur Yahoo News. (Min egen kommentar är en undran: Kan det vara en mening med att de fann detta mynt med just denna inskription just nu? “Ren för Gud” Det kan vi inte bli av egen kraft, bara genom att ta emot den rening från synd som Jesus betalade priset för på Golgata genom att offra sitt eget liv för att vi skulle få befrielse.

http://www.nowtheendbegins.com/blog/?p=7647

Fyrbåken blinkar:

star5

(Uppenbarelseboken kapitel 3, vers 11.)

“Jag kommer snart. Håll fast det du har, så att ingen tar ifrån dig segerkransen.”

6 kommentarer:

  1. Ja tänk om det kom hagel på Myrras näsa... förödande... :)



    /Andreas

    SvaraRadera
  2. Ohh,,,så spännade!!!...Jag tror precis som du,att det är en mening med myntet!!!...Ja,jag tror också att vi kommer att stå inför stora omvälvningar nu,detta kommande år!!!...God fortsättning,Myrra!!! Herrens rika välsignelse!!!Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Vilka hagelbollar. Allt känns väldigt upp och ner ner, just nu. Men Herren varnar alltid människorna innan. Men tyvärr hjälper inte det...Vad spännande, med det här myntet Myrra. Ren för Gud, Otroligt! Vi får fullborda vårt lopp, så vi kan ta emot segerkransen. Du är en Herrens tjänarinna, som visar på alla tidstecken, som sker runt om i världen. Jag tackar Gud för dig. Kramar !

    SvaraRadera
  4. Hej Vanja!
    Ja, jag tycker också det är spännande! Vad ska de hitta nästa gång när de håller på att gräva vid gamla Davids stad? Tack för din uppmuntran! Jag tycker likadant om er! Tillsammans tror jag vi kommer att få en mycket viktig uppgift framöver när fler och fler börjar förstå att det är något märkligt som sker. Jag hoppas och tror att många kommer att söka sig till bibeln och undra vad Gud säger om allt som sker. Då får vi be om Guds Heliga Andes vägledning så vi kan ge sanningen och vara vägvisare.
    Kramar tillbaka till dig min vän!

    SvaraRadera
  5. Hej Marguerite!
    Ja, vi är på samma linje! En riktigt god fortsätting också till dig, min kära vän! Guds välsignelse! Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas!
    Hihihi... ja det kan jag gott slippa, för den är så röd sedan tidigare, sen gör det ont också, kanske till och med tappar näsan...
    Kramar till dig Andreas!

    SvaraRadera

Kommentar: