04 december, 2011

En välsignad ADVENT tillönskas alla läsare…

OBS! EXTRA NYHET!

9

 

Från DN söndag den 4 december

Amerikanskt spaningsflyg nedskjutet i Iran

Publicerad i dag 15:24

Iransk militär har skjutit ned en amerikansk drönare i östra Iran. Det rapporterade den iranska tv-kanalen Al Alam på söndagen.

"Iransk militär har skjutit ned en inkräktande amerikansk RQ-170-drönare i östra Iran", säger en anonym militär källa till tv-kanalen enligt Reuters.

Attacken har ännu inte kommenterats från amerikanskt håll.

En drönare är ett obemannat flygplan som bland annat används för spaningsuppdrag.

DN.se

Slut artikel

Detta var en artikel från DN och jag ville ta med den här för jag tycker den är väldigt viktig. Det behövs inte stora gnistan för att hela Mellan Östern ska sättas i brand. Det är som en krutdurk där för tillfället. Vi vet inte hur USA svarar på det här, vi får följa nyheterna och hoppas att de nöjer sig med en skarp varning. Länken nedanför går till artikeln på DN sidan.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/amerikanskt-spaningsflyg-nedskjutet-i-iran

 

9

 

2adventa

Önskar att vi alla ska få en fin dag, tända andra ljuset och fokusera på friden som Jesus ger till oss. Det är det enda som bär när allting annat vacklar, sjunger vi i en känd sång och det stämmer så bra. När vi håller fast vid den lilla tro vi har, även om den är liten som ett senapsfrö, så lovar Jesus att den tron kan växa sig stor och stark, så stark att andra kan komma för att hämta kraft från din tro. Allt som vi lämnar över till Gud kan han förvandla och göra något riktigt bra av.

kerst20110Bär du på en bön i ditt hjärta? Har du något som du väldigt gärna önskar att Gud ska hjälpa dig med? Gå till Honom i bön med det och berätta precis vad du önskar. Be i Jesu namn när du ber. Glöm sen inte bort din bön, utan be den ofta, och det viktigaste av allt FÖRVÄNTA DIG BÖNESVAR! Tro på att Gud hör bön och vill svara på bön. Följ upp din bön noga och se vad Gud gör! Det är viktigt att vi inte bara glömmer bort vår bön och tänker att det säkert inte blir något svar… nej, gå med förväntan och var säker på att Gud handlar efter det absolut bästa för dig och den du ber för! Det absolut bästa! Han som ser både vårt förflutna och vår framtid, vet att ordna allt på bästa sätt.

Christmas25252520Bells2525255Fpatao2525255FTag

Fyrbåken blinkar:

star5

(Psaltaren 121)

Jag lyfter mina ögon upp till bergen: varifrån skall min hjälp komma? Min hjälp kommer från Herren, som har gjort himmel och jord. Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig! Nej, han som bevarar Israel, han slumrar inte, han sover inte. Herren är den som bevarar dig, Herren är ditt skydd på din högra sida. Solen skall inte skada dig om dagen, ej heller månen om natten. Herren skall bevara dig för allt ont, han skall bevara din själ. Herren skall bevara din utgång och din ingång, från nu och till evig tid.

 

2 kommentarer:

  1. Får önska dig en välsignad kväll Myrra. Och tack för det du delar med dig av. Du är ett nyhetsankare för Herren, i denna mörka värld. Ja, bönen är otroligt viktig del i vårt liv. En bön med tacksägelse i, kan förändra allt. Jag är så glad, att jag har hamnat här hos dig, kära syster. Och du finns alltid med i mina böner. Kramar till dig !

    SvaraRadera
  2. Hej Vanja!
    Och tack älskade vän och syster för att du tänker på mig i bön! Vi behöver varandra så mycket och jag är så tacksam för dina förböner. Önskar dig en riktigt fin vecka, där du får gå starkt under Guds ledning och vara till välsignelse! Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: