23 december, 2011

NU ÄR DET JUL IGEN…

Julhälsning till Fyrbåkens kunder 2011

 

animaatjes-kerst-06776

Så glad jag blev när jag den 22 december var och hämtade en tårta på konditoriet här i Arvika. Det är ett litet café som fyller 100 år i år samtidigt som vår stad, Arvika också fyller 100 år. Den gammaldags charmen och det goda kaffet och konditorivarorna, gör att besökarna är många. Men att det skulle vara så mycket folk så det knappt gick att komma fram två dagar före julafton, det tyder på att familjerna tar det mycket lugnare än vad tv och tidningar ger sken av. Där satt barnfamiljer med hela barnaskaran omkring sig och åt bakelser med glada miner. Massor av levande ljus, glada människor som önskade varandra god jul, ja inte ens personalen var mer stressade än de log och skattade och pratade med kunderna med gott humör. Nya besökare som kom in och fick en nummerlapp med mycket lång väntan såg inte heller sura eller stressade ut, för snart var de i samtal med någon bekant under väntetiden och skrattade och pratade jul av hjärtats lust. Ja, det var en fröjd att se lugnet fast det var proppfullt av folk, inte en tillstymmelse till stress. Skönt och välsignat för alla!

animaatjes-kerststallen-06315.7

Vi väntar ju faktiskt på att få fira FRIDSFURSTENS FÖDELSE TILL JORDEN så det är väl därför jag blir så glad när jag märker att folk mår bra och tar det lugnt! Herren stressar ingen utan det är när vi drivs av vårt “eget jag” som vi manas framåt i stresstakt. Inte av Herren, utan av oss själva och de val vi gör. Men jag hoppas att vi alla ska få en riktigt lugn och fin jul, till välsignelse och uppbyggelse för både oss själva och de runt omkring oss! Vi får hjälpas åt att be för de som vi vet har det svårt på olika sätt! Jul-kram till alla!

animaatjes-kerst-21526

 

Fyrbåken blinkar

star5

(Johannesevangeliet kapitel 3, vers 16.)

Så älskade Gud världen att Han gav den sin ende Son, för att de som tror på Honom inte skall gå under utan ha evigt liv.

 

6 kommentarer:

  1. Fast nog märker väl jag att folk stressar till julen, så jag kan nog inte hålla med dig Myrra...

    Och varför stå i kö hur länge som helst? Då är det väl bättre att komma tillbaka en annan dag?...


    /Andreas

    SvaraRadera
  2. Åh!!! Vilken blogg du har. Välsignade Myrra. Alltid lika uppmuntrande, och spännade att besöka dig. Jesus gav oss syndiga människor, ett evigt liv. Ja, det är så stort, och kärleksfullt att vi knappt kan fatta det. Det är det största undret, att tänka på under Juletid. Önskar dig en kärleksfull Jul med de dina. Vi hörs ! Kraaamar !!!

    SvaraRadera
  3. Hej kära Vanja!
    Ja, det är verkligen så stort att det övergår vårt förstånd. Tack också för uppmuntran, jag säger detsamma när jag hälsar på dig, det är verkligen välsignat!
    Allt gott önskar jag er! Med Guds rika välsignelse varje minut! Jag vet att du ska jobba och det blir välsignat för de du tar hand om att få ha dig hos sig under julen!
    Julkramar till er alla!

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!
    Ja, det var härligt att se detta lugn, det överraskade mig väldigt positivt för jag hade föreställt mig att det skulle bli en pina att vänta där jag stod med min nummerlapp i handen. Men snart fylldes jag av glädje över alla glada ansikten, pappor som satt och åt bakelser med sina barn, alla som log och samtalade, barnvagnar som försökte att ta sig fram i den lilla lokalen rörde sig framåt i snigelfart, men mamman som körde vagnen log som solen. "Ja, det var ju inte bästa stället att gå på med barnvagn försås" sa hon... men andra kunder log och öppnade dörren för henne och önskade henne God Jul! Ja, så är det när det är som bäst och man får passa på att lägga märke till ljusglimtarna när man har dem mitt framför näsan. :-) Det är fina minnen! Och jag gladdes åt det.
    Hoppas att du har det bra Andreas, det var roligt att du kikade in på Fyrbåken före Julafton! Jag önskar dig en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack för välsignat inlägg,,,och TACK för julklappen jag fick av dig i går,på julaftons kväll!!!...Annika var inom med halsbandet som du hade skickat med,,,JÄTTEFINT,jag tog genast på mig det och bar det hela julafton,,,jag talade om för alla,som besökte Hilleborg,var det var,,,det blev ett vittnesbörd i sig!!! TACK älskade Myrra!!! Ha en fortsatt fin och välsignad julhelg!!! KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  6. Hej Marguerite!
    Vad glad jag blev för att du tyckte om det! Jag tycker själv att det är så roligt med allt från Israel. Det känns som mitt eget hemland, trots att jag aldrig har varit där. God fortsättning på julen, älskade vän!
    Kramar och tack för din uppmuntran!

    SvaraRadera

Kommentar: