31 december, 2011

Nu går det gamla året snart ur tiden…

 

Det här är en önskan från mig till alla er som har sin livskamrat kvar i livet! Vårda, älska och var rädda om varandra!  Ta aldrig kärleken för given, varje ny dag tillsammans är en gåva att vara rädd om!  Må den blomma ännu starkare under år 2012!

Klicka på pilen på tv-rutan nedanför och tänd ett ljus för kärleken!

 

 

Kanske har du ingen möjlighet att se ett fint fyrverkeri i kväll? Följ då med till London och hör Big Ben med sina klockor ringa in det nya året och se ett fyrverkeri som i alla fall jag själv aldrig har sett maken till! Klicka på rutan nedanför och du kan klicka så du får hel-skärm att titta på. Glöm inte att skruva upp ljudet på datorn. När fyrverkeriet är slut kan du trycka på knappen “Esc” som sitter i vänstra övre hörnet på de flesta tangentbord!

 

 

Det viktigaste av allt är att gå tillsammans genom livet med Honom som ÄR KÄRLEKEN, Jesus Kristus vår Herre och Befriare!

jesus_shepherd_69560710

GOTT NYTT ÅR TILL ALLA FYRBÅKENS LÄSARE

önskar MYRRA!

Fyrbåken blinkar:

star5

(Lukasevangeliet kapitel 12, vers 32 - 34.)

Var inte rädd, du lilla hjord, er Fader har beslutat att ge er riket. Sälj vad ni äger och ge åt de fattiga. Skaffa er en penningpung som inte slits ut, en outtömlig skatt i himlen, dit ingen tjuv kan nå och där ingen mal förstör. Ty där er skatt är, där kommer också ert hjärta att vara.

 

14 kommentarer:

  1. Hej.

    Ja...men samtidigt kanske folk även borde tänka lite på alla ensamma där ute.


    /Andreas

    SvaraRadera
  2. Det var kloka och visa ord,detta årets sista timmar!!!...Här i Rörvik brukar krutröken ligga tätt över hela samhället,,,vi kan bara gå utanför på gatan och titta,för det skjuts överallt på nyårsaftnarna,,,om man orkar hålla sig vaken...KRAMAR till dig,och TACK för i år!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Marguerite!
    Ja, samma är det här. Torget firar för fullt med allehanda ljus-spel och ljuseffekter. Stort fyrverkeri på grund av 100års jubiléet. Just nu är klockan lite över 24 och man ser knappt över torget för all krutröken. Nu fortsätter dansen på isbanan på torget. Nu har vi börjat det nya året och du blir den första jag får önska GOD FORTSÄTTNING min vän! Kramar med önskan om Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!
    Ja, det är en riktigt god idé! Ingen kan göra allt men alla kan göra något! Hoppas att du har det fint Andreas. Själv har valt att vara ensam i kväll. Det känns gott tycker jag, men det är för att jag har valt det själv. Den svåra ensamheten är den som är påtvingad.
    Nu önskar jag dig en GOD FORTSÄTTNING på det nya året 2012! Kramar och Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  5. Underbart att få starta detta nya året, med ditt kärleksbudskap Myrra. Fram för mer kärlek och glädje i denna mörka värld. Vi får vara ett kärlekens ljus tills Jesus kommer...God fortsättning och Herrens välsignelser. Nu åker vi snart till Vetlanda. Och jag har lyckats få med mig Tommy och hans ena bror. Det ska verkligen bli spännande att se vad Herren skall göra. Jätte många kramar till dig.

    SvaraRadera
  6. Åhh, det var goda nyheter! Tack för att du berättade så jag får be i Jesu namn att Guds ord får nå ända in i deras hjärtan och landa i god jord, och bära frukt! AMEN!
    Gud välsigne er rikligt! Jag är i bön! Kram!

    SvaraRadera
  7. Du Myrra säger som vissa andra, att de klarar av ensamheten. Då undrar en sådan som jag: Hur klarar man av ensamhet? Hur gör man? För jag vet inte om jag lyckats bli van vid det.


    /Andreas

    SvaraRadera
  8. Hej Andreas!
    Om jag inte vore frälst skulle det nog inte kännas så som det gör idag. Men jag känner en grundtrygghet som gör att jag aldrig känner mig ensam, utan upplever Jesus så nära alltid. Det kan naturligtvis komma dagar när Gud känns långt borta, men det är övergående och inom mig vet jag att den tystnad jag möter dessa dagar har ett syfte de också, även om det låter märkligt. Gud vet precis vad Han gör och när det är dags för bönesvaret att komma, blir det i Hans rätta tid.
    Det är svårt att förklara min trygghet med ord men jag känner det som så här att när jag är tillsammans med andra människor så är jag tillsammans med dem och Jesus. När jag är ensam så är jag ensam tillsammans med Jesus. Men ALDRIG utan Honom. Det är inte heller bara en inbillning Andreas, för Han har lovat i sitt eget ord, att när vi tar emot Honom i våra hjärtan, så kommer han aldrig någonsin att överge oss!

    Jag tar inte lätt på det du berättar om ensamhet, för jag anar att det är en plåga och det är så många som upplever den. Men det enda sätt jag kan förklara det jag själv upplever är på detta sätt. Jag ber att du ska finna ut något av det jag har skrivit och vågar lita på att det är sant. Gud välsigne dig Andreas! Kram!

    SvaraRadera
  9. Okej. Tack för svar.

    (Jag häpnar alltid när du ger en luffare som mig så långa svar, jag för dåligt samvete).


    /Andreas

    SvaraRadera
  10. Hej Andreas!
    Hihihi... Om du är luffare så är jag också luffare. Och förresten, luffare är lika goda som någon annan för det sitter i hjärtat det enda som betyder något...
    Sov gott i fall du är vaken ännu... kram!

    SvaraRadera
  11. Ibland tror jag att Gud givit det till vissa människor att vara ensamma, att det är deras öde ungefär. Då kan man väl inte ta bort ensamheten med nåt... (om det är så alltså).


    /Andreas

    SvaraRadera
  12. Hej Andreas!
    Jag tror jag förstår hur du menar... men jag tror inte att det är meningen att man skall ha en ensamhet som man lider av, inte som man har fått av Gud i alla fall. Men det kan tyvärr bli så för många människor. En oönskad enamhet som gör ont. Men då tror jag inte man ska ge sig, utan istället följa upp sin önskan om att slippa ensamheten, först och främst genom att berätta för Gud i bön i Jesu namn hur man känner det och be om hjälp att bryta isoleringen. Därefter vara vaksam på bönesvar och ta vara på tillfällen som kan ge hjälp att bryta ensamhet. Det är bara ett första steg, därefter blir det så olika beroende på vad man är för sorts människa och vad man tycker om, hur nästa steg ska bli.

    En del har farit illa i kontakten med andra människor och det är så olika beroende på vad man varit med om i livet och hur det i sin tur har format oss och våra värderingar. Men Gud känner till varenda passage vi gått igenom i livet. Han vet om varenda gång som vi blivit sårade, eller när vi sårat andra. När vi ber honom om hjälp så är vi i de bästa händer.

    Men vi får vara ihärdiga i vår bön till Gud, inte ge upp om svaret dröjer utan be tills bönesvaret kommer, även om väntan kan vara svår när det dröjer.

    Önskar dig allt gott Andreas!

    SvaraRadera
  13. Okej. Tack för svar.


    /Hej /Andreas

    SvaraRadera
  14. Andreas!
    Tack själv! Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera

Kommentar: