14 december, 2011

SOLSHOW…

En komet nästan lika stor som två fotbollsplaner kommer att störta mot solen där den sannolikt kommer att förstöras, omkring den 15-16 december. Solens värme kommer nästan säkert att förstöra den isiga inkräktaren, vilket skapar ett moln av ånga och kometdamm som kommer att spegla massor av solljus. Detta kan du läsa om på engelska på länken här: http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2011/12/13/scientists-find-very-large-comet-plunging-towards-the-sun/

 

candle

En artikel från “Israel today Magazine”

Jag blev så glad när jag läste om Israels premiärminister Benjamin Netanyahu som på fredagen meddelade att han kommer att återupprätta en vanlig bibelstudiegrupp på sitt officiella residens i Jerusalem. Han sa så här: “ Ben-Gurion (Israels förste premiärminister) förstod att böckernas bok är vårt mandat för vårt land. Han såg bibeln som den underbara historien om det judiska folket, det unika andliga, kulturella och historiska arv av vårt folk, och även som en av hörnstenarna i all mänsklig kultur”. Netanyahu sa också att han ville uppmuntra kärleken till Bibeln bland regeringstjänstemän, och i förlängningen, Nationen! Länken dit finner du här:

http://www.israeltoday.co.il/News/tabid/178/nid/23040/language/en-US/Default.aspx

Lucia

Fyrbåken blinkar

fyrbåken blinkar

(Matteusevangeliet kapitel 11 vers 10.)

Se, jag sänder min budbärare före dig, han skall bereda vägen för dig.

12 kommentarer:

  1. Åh !!! Vad det händer mycket hela tiden. Man kommer hem från jobbet, och få se ett himla kaos på bloggarna om mystiska inkräktare...Om krig, och kometer ovs...JESUS ÄR NÄRA !!! HAN ÄR PÅ VÄG...Må vi lyfta våra huvud, och ge HONOM vår hyllning. MARANATA, DU VÅR HERRE KOM !!! Kram till dig !!! God natt, och så gott.

    SvaraRadera
  2. Tack för spännande rapporter, Myrra!!!...Utan dig skulle man inte veta någonting om sådana saker...Herren välsigne dig till att fortsätta i din tjänst!!! Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Komet stor som två fotbollsplaner? Är det stort för en komet? Den borde väl knappt synas?...



    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!
    Hihi, nej, det är inte stort i kometsammanhang. Det är nog bara för att de ville ge oss en jämförelse med något som de skrev så. Hoppas att du inte har allt för mycket översvämning. Är det inte i ditt område som de har klass 3 för översvämningar i de här dagarna?
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hej Marguerite!
    Tack för det min vän! Jag är så intresserad av sådana saker, jag tycker mycket av det har profetiska tecken i sig. Inte allt men mycket som händer nu.
    Du tar väl hand om dig nu så du blir fort frisk! Kramar om dig med krya-på-dig-förbön!

    SvaraRadera
  6. Hej Annika!
    Ja, det tror jag också! Det är en spännande tid men mycket allvarlig! Hoppas att många lägger märke till att de allra flesta kristna bloggar för fram samma saker, och att det får många att tänka till. Måtte det bli en rejäl väckelse! AMEN!
    Kram min vän! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker julkrubba,du har lagt in på sidan!!! Julens glädjebudskap-en Frälsare är född,en son är oss given och på Hans skuldror skall Herradömet vila!!!HALLELUJA!!!... Kramar!!!

    SvaraRadera
  8. Tack Marguerite! Ja, vilket glädjebudskap! Frälsaren - vår Befriare - vår räddning! Kram till dig min vän!

    SvaraRadera
  9. Men du lillstrumpa, Närke är väl inte Halland heller... (Myrra tror jag bor i Halland, men hade jag gjort det, då hade jag sagt ordet "gurkburk" som handbollsledaren Bengt Johansson).


    /Andreas

    SvaraRadera
  10. Hei Myrra.
    Vi ønsker deg og dine ei velsigna god helg,å hilser med:
    Jesaja 40 vers 29.
    HAN GIR DEN TRETTE KRAFT,
    OG DEN SOM INGEN KREFTER HAR,
    GIR HAN STOR STYRKE.
    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA SØSTER!!!!!!!

    VI TENKER PÅ DEG,Å BER FOR DEG OG DINE!!!!!!

    Hilsen fra oss her på Katthult

    SvaraRadera
  11. Hej Jan Samuel!
    Tack ska du ha! Det var ett ord att få luta sig mot när det blåser kalla vindar! Jag önskar också er på Katthult en riktigt fin och välsignad helg!

    SvaraRadera
  12. Hej Andreas!
    Híhihi... gurkburk, det måste vara svårt att säga med den dialekten, hihi. Tyckte de talade om att din hemort, var med på klass 3 listan, men det var då för väl att du slapp undan översvämningarna. Men det är mycket konstigt med naturen över hela jorden nu så man får vara beredd överallt och när som helst.
    Ha nu en riktigt fin fjärde Advent Andreas! Snart kommer tomten...
    Kram!

    SvaraRadera

Kommentar: